Ga naar inhoud
  • 0

Duurt te lang voordat achteruitrijcamera inklapt


StefanT

Vraag

Als bij het inparkeren van mijn B8 (GTE, 2015) de achteruitrijcamera geactiveerd wordt, dan duurt het voor mijn gevoel best lang (15 seconden) voor dat de achteruitrijcamera weer inklapt (en ik de achterklep kan openen). Best irritant om dan nog in de auto te moeten wachten voordat ik hem uit kan zetten. Herkennen mensen dit probleem en is er iets aan te doen? Met VCDS wellicht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het probleem herken ik ook. Als je het contact uitzet klapt ie wel direct in.

Wellicht is het met VCDS/OBDeleven in te stellen.

Zojuist even snel in OBDeleven gekeken bij de camera module onder adaptation. Daar zie ik wel iets met timers staan. Ik zal proberen vanavond of van de week even te kijken of dat is te verkorten naar 5 seconden. Die van mij doet er 10 seconden over naar mijn weten.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ah, maar daar gaat het dus al mis bij mij. Als ik het contact uitschakel voordat de camera is ingeklapt, dan blijft die uitgeklapt staan. Vond ik al zo vreemd. Eerder ook nooit gemerkt totdat de auto vorige maand een grote beurt heeft gehad (bij PON). Ik ga ze maar eens een belletje geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, en daar is dus ook weer iets interessants aan de hand. Bij mij is het zo dat wanneer je de achterklep ontgrendelt, zowel via het knopje in het portier als via de AB, dan ontgrendelt deze niet volledig. hij komt een klein stukje omhoog, maar zonder bediening met het logo op de achterklep kan deze niet echt open. Dat is ergens ook wel logisch als veiligheidsmaatregel. Maar dan moet ik nog steeds een ingeklapte camera hebben om de achterklep daadwerkelijk open te kunnen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met een elektrische achterklep zou deze theorie wel werken maar met een manuele klep lukt dit inderdaad niet. Maar als je het knopje indrukt van het parkeersysteem zou hij volgens mij wel terug moeten klappen.

Ik duik even in de adaptions, heb zoals Ozzy zegt ook eens een instelling gezien ivm tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 uren geleden, StefanT zei:

Nou, en daar is dus ook weer iets interessants aan de hand. Bij mij is het zo dat wanneer je de achterklep ontgrendelt, zowel via het knopje in het portier als via de AB, dan ontgrendelt deze niet volledig. hij komt een klein stukje omhoog, maar zonder bediening met het logo op de achterklep kan deze niet echt open. Dat is ergens ook wel logisch als veiligheidsmaatregel. Maar dan moet ik nog steeds een ingeklapte camera hebben om de achterklep daadwerkelijk open te kunnen doen.

Klopt. Precies hetzelfde verhaal hier.

Hetgeen wat JanSL zei werkt enkel met een elektrische achterklep. Of je moet van die absurd sterke gasveren hebben waardoor je achterklep nog net niet weg vliegt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 10-12-2021 om 11:43, wulfke zei:

Met een elektrische achterklep zou deze theorie wel werken maar met een manuele klep lukt dit inderdaad niet. Maar als je het knopje indrukt van het parkeersysteem zou hij volgens mij wel terug moeten klappen.

Ik duik even in de adaptions, heb zoals Ozzy zegt ook eens een instelling gezien ivm tijd.

'Debounce_time_for_reverse_gear' heb ik kunnen vinden onder adaptation in de module. Volgens mij is dat 'm. Alleen heb ik nog niet kunnen kijken naar wat de waarde er van is.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 10-12-2021 om 11:43, wulfke zei:

 Maar als je het knopje indrukt van het parkeersysteem zou hij volgens mij wel terug moeten klappen.

Ik vond dit een mooie tip, maar helaas blijkt het (bij mij) niet zo te werken. De knop van het parkeersysteem indrukken werkt niet sneller dan de auto in P zetten. Ik heb een afspraak gemaakt bij de garage. Het ding hoort gewoon in te klappen als ik de auto uit zet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
12 uren geleden, StefanT zei:

Ik vond dit een mooie tip, maar helaas blijkt het (bij mij) niet zo te werken. De knop van het parkeersysteem indrukken werkt niet sneller dan de auto in P zetten. Ik heb een afspraak gemaakt bij de garage. Het ding hoort gewoon in te klappen als ik de auto uit zet. 

Zelf ook even op gelet en idd blijft het logo open ondanks dat het systeem met een druk op de knop toch uit gaat op het scherm van de DM of DP. 

Heb ook gekeken in de lijst met adaptions en er zit hier en daar wel een instelling mbt tijden maar steeds waren de kanalen niet bereikbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een update over mijn achteruitrijcamera die niet automatisch inklapte wanneer ik de auto uitschakelde. Heb een afspraak gemaakt bij de garage en was vorige week eindelijk aan de beurt. Terwijl ik daar aankom zet ik expres de camera aan en schakel de auto uit. Zien ze tenminste meteen wat het probleem is. Tot mijn grote verbazing hoor ik de camera inklappen. Ook tweede, derde, vierde keer hetzelfde resultaat. IN overleg met de garage maar besloten nu niet op zoek te gaan naar een probleem dat (op dit moment althans) niet bestaat. 

Nog dank voor de tips en advies! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden