Ga naar inhoud
  • 0

Mijn VW module schakelt zichzelf uit per 19 december


nl-x

Vraag

Hoi, ik heb nu een 2e mail ontvangen van VW, over dat per 19 december de Mijn Volkswagen module zichzelf gaat uitschakelen, en dat de Mijn Volkswagen app niet meer gebruikt kan worden. Met deze module (met ingebouwde sim kaart) kan ik op afstand de locatie en toestand van de auto zien.

De auto is een Passat B8 variant van 2018, en dus 3 jaar oud. En nu al wordt dus een niet onbelangrijk stukje hardware onklaar gemaakt. En je kunt dit niet tegenhouden. Ook niet door bijvoorbeeld een abonnement te verlengen. En deze feature is nota bene een van de redenen waarom ik voor deze auto koos. Ik kan dus zometeen niet meer op afstand zien waar de auto zich bevindt. Ik ben hier echt erg kwaad over.

aangepast door nl-x
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

In de voorwaarden op de VW site staat onder looptijd:

Quote

7.1. De looptijd van het Abonnement is vierentwintig (24) maanden vanaf datum autoregistratie deel 1A. Na verloop van deze periode eindigt het Abonnement automatisch. De Gebruiker kan door MIND een aanbod krijgen om – tegen vergoeding – het Abonnement te verlengen.

Het lijkt me sowieso raar dat het abonnement niet te verlengen zou zijn, er valt immers geld aan te verdienen. Al zal het  model mogelijk wel overeenkomen met de navigatieupdates (te duur voor wat je ervoor terugkrijgt soms).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had ze nav de eerste mail teruggemaild dat ik het niet eens ben, dat de GPS tracker van de auto buiten werking wordt gesteld.

Ze hadden 12 dagen nodig om mij te verwijzen naar de dealer. Daar ben ik nog niet geweest, en ik denk niet dat de dealer dit gaat oplossen voor me.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bellen. Met mailen kom je nergens, vooral niet als het om PON gaat.

Trouwens, heet het tegenwoordig niet We Connect? 
Misschien stoppen ze met de app 'Mijn Volkswagen' en gaan ze door met We Connect? 🤔

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
7 hours ago, Ozzy said:

Bellen. Met mailen kom je nergens, vooral niet als het om PON gaat.

Trouwens, heet het tegenwoordig niet We Connect? 
Misschien stoppen ze met de app 'Mijn Volkswagen' en gaan ze door met We Connect? 🤔

De enige functionaliteit die ik in We Connect tegen kom is een route plannen en dan aan de auto overdragen. Waardeloze app

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 8-12-2021 at 00:01, nl-x said:

De enige functionaliteit die ik in We Connect tegen kom is een route plannen en dan aan de auto overdragen. Waardeloze app

In mijn auto werkt het vergrendelen/ontgrendelen, alarm af laten gaan, locatie en zo nog meer diensten inderdaad via We-connect. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 8-12-2021 at 00:01, nl-x said:

De enige functionaliteit die ik in We Connect tegen kom is een route plannen en dan aan de auto overdragen. Waardeloze app

Vreemd, als ik in We Connect onder "kaart" kijk zie ik de huidige locatie van mijn auto.

Verder kan je er inderdaad niet veel mee. Van mijn GTE uit 2016 kan ik zien of de lichten nog branden, alles dicht en vergrendeld is (maar niet bedienen via de app) ook kan ik wegrij tijdstippen aanpassen (om het interieur te laten klimatiseren voor vertrek) of gewoon meteen beginnen met klimatiseren. En ik kan zien hoeveel elektrisch bereik de auto nog heeft. 

Niet veel spannends, maar het instellen van het klimatiseren was voor mij de reden om meteen een abonnement van 2 jaar te nemen. Beetje duur voor wat het maar is, maar telkens ik in een warme auto instap vergeet ik dat weer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 hours ago, Freggel said:

Vreemd, als ik in We Connect onder "kaart" kijk zie ik de huidige locatie van mijn auto.

Verder kan je er inderdaad niet veel mee. Van mijn GTE uit 2016 kan ik zien of de lichten nog branden, alles dicht en vergrendeld is (maar niet bedienen via de app) ook kan ik wegrij tijdstippen aanpassen (om het interieur te laten klimatiseren voor vertrek) of gewoon meteen beginnen met klimatiseren. En ik kan zien hoeveel elektrisch bereik de auto nog heeft. 

Niet veel spannends, maar het instellen van het klimatiseren was voor mij de reden om meteen een abonnement van 2 jaar te nemen. Beetje duur voor wat het maar is, maar telkens ik in een warme auto instap vergeet ik dat weer. 

Heb je wel je 'mobiele sleutel' geactiveerd? Dat is wel een vereiste om bijvoorbeeld je ramen en deuren te kunnen sluiten vanaf je mobiele telefoon. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 hours ago, subdin said:

Heb je wel je 'mobiele sleutel' geactiveerd? Dat is wel een vereiste om bijvoorbeeld je ramen en deuren te kunnen sluiten vanaf je mobiele telefoon. 

Is die functie niet pas gekomen bij de facelift? Als ik onder "mobiele sleutels" kijk op de website staat daarbij "u hebt op dit moment geen auto die de functie mobiele sleutel ondersteunt" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Toen we onze auto kochten Guide & Inform aangeschaft.
De eerste 3 jaar waren al voorbij.

Nu kan ik hem opnieuw verlengen voor €60 , maar twijfel nog .
De Passat variant B8 heeft beperkte functies.

Het doorsturen van adressen gebruik ik regelmatig.
De verkeersinformatie lijkt iets uitgebreider en sneller.
Weet niet of dat de 60€ rechtvaardigd.95d47e280e18eddbe78e6866ef347df0.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden