Ga naar inhoud
  • 0

Telefoon offline ??


RedCell

Vraag

Wanneer ik mijn mobiele telefoon (S21) d.m.v. bluetooth contact laat maken met mijn auto (VW Passat 3AA 2012) en hierbij bijvoorbeeld bluetooth afspeel via de radio,gaat mijn telefoon offline. Wanneer ik bluetooth uitzet, weer online.

Iemand een idee of dit aan te passen is op je telefoon of de auto ? Had dit in mijn vorige auto niet.

aangepast door RedCell
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Kun je uitleggen wat je met "offline" bedoelt ?
Verlies je 4G/5G netwerk ?

Ik heb een S10 en Passat 3G (2015) en blijf gewoon online.
Ik ken de radio van de 3AA niet, maar in mijn Discovery Pro kun je het WiFi instellen dat hij zelf naar Internet gaat (via eigen SIM kaart) of dat hij dat moet doen via de HotSpot op je telefoon. Misschien ligt het daarnaa ??
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minutes ago, JanSL said:

Kun je uitleggen wat je met "offline" bedoelt ?
Verlies je 4G/5G netwerk ?

Ik heb een S10 en Passat 3G (2015) en blijf gewoon online.
Ik ken de radio van de 3AA niet, maar in mijn Discovery Pro kun je het WiFi instellen dat hij zelf naar Internet gaat (via eigen SIM kaart) of dat hij dat moet doen via de HotSpot op je telefoon. Misschien ligt het daarnaa ??
 

 

Met offline bedoel ik ook echt offline.  Ken je het knopje 'mobiele gegevens' op je telefoon. Die staat normaal aan om contact te maken met het netwerk (5g, etc), maar deze gaat dan uit zodra ik spotify aanzet. Dus wanneer spotify aan staan, heb ik geen bereik meer....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je telefoon gaat mogelijks in rSAP modus wanneer je deze verbind met de wagen. In rSAP modus neemt de BT module de volledige GSM over, valt het netwerk weg op je mobiele telefoon en verloopt dit via de antenne van de auto, daarom dat deze module ook met externe GSM antenne is gekoppeld (vin op het dak bij een station, achterruit bij een sedan). In rSAP mode heb je de mogelijkheid om ook de sms berichten binnen te halen op de headunit/RNS en kan je deze ook tussen de teller zien en eventueel laten voorlezen enz. Wel opletten ,deze SMS'en blijven in de auto BT module zitten en zijn niet op je telefoon terug te vinden. 

Als je niet wil dat de verbinding weg valt op de telefoon dan ga je in de telefoon instellingen moeten zoeken achter de Remote Sim Acces Profile setting en deze dan uitschakelen. Dan zal de telefoon over gewone BT verbinden.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur geleden, RedCell zei:

Als ik op mijn telefoon 'SIMKAART DELEN" uitzet..is dat een/de oplossing?

Dat zal u zelf even moeten uittesten en ondervinden of dit de oplossing is. Ik gaf gewoon aan wat een mogelijke oorzaak kan zijn volgens wat u in uw vraagstelling beschrijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden