Ga naar inhoud
  • 0

Zijpaneel middenconsole


vlkswgnpsst

Vraag

Nu heb ik ooit een laadkabel laten installeren in mijn B8 om mijn telefoon mee op te kunnen laden . Deze platte micro usb  kabel is mooi weggewerkt en gaat rechts van de knop voor stuurverwarming naar beneden de middenconsole in . Vermoedelijk aangesloten ergens achteraan de sigarettenaansteker .

Nu zou ik graag die kabel zelf willen vervangen door een usb c model (ipv de huidige micro usb) .

Het het gedeelte rond de DSG pook los , maar daarmee kom ik niet aan het uiteinde van de laadkabel . Zou dus graag het zijpaneel van de middenconsole eens los maken om te kijken hoe het juist aangesloten is .

 

Mijn vragen :

- Hoe krijg ik het rechtse zijpaneel van de middenconsole los (dus dat paneel aan de voeten van de bijrijder) . Heb de 2 torx schroeven die ik gevonden heb achter 2 kapjes losgevezen (1 aan voeten bijrijder en 1 net achter de bijrijderstoel) . Ook al eens geprobeerd dat zachtjes naar beneden te trekken maar lukt niet echt .

- Momenteel heb ik dus het gedeelte rond de DSG pook los gehaald , maar het volgende is wel vervelend : ik moet de pook in D zetten , maar daarvoor moet ik dus mijn contact inschakelen . Is het dan nog wel veilig om te startknop en alle knoppen rondom de DSG te ontkoppelen ? Auto gaat nu ook telkens piepen als ik de deur open doe uiteraard omdat hij niet in P staat .

- Ik heb op het forum ergens gelezen dat het mogelijk zijn zou om de interne stroomvoorziening van de auto uit te schakelen met een switch die 2 dikke draden (rode en zwarte) onderbreekt . Dus niet het ganse loskoppelen van de batterij voor heel de auto . Is dit misschien een oplossing voor bovenstaand probleem ? En hoe doe ik dat juist ?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
14 minuten geleden, vlkswgnpsst zei:

Hoi Jaap , bedankt .

Dus gewoon schroefje voor aan het paneel los draaien en dan naar beneden trekken ?

Achterste paneel hoeft er toch niet eerst afgehaald te worden of zo ?

 

Nee dat hoeft niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden