Ga naar inhoud
  • 0

Vervangen rubbers stabilisatorstang voor


lonnebol

Vraag

Ik ben bezig de rubbers aan de voorzijde te vervangen van de stabilsatorstang (die vastzit op het subframe). Maar ik krijg met geen mogelijkheid de schalen van elkaar waarmee de rubbers en de stang op het subframe zitten. Is dit één geheel? Nee toch?! Ik heb het subframe laten zakken, maar ook dan krijg ik de stabilisatorstang met geen mogelijkheid uit het subframe. Links zit bekabeling naar de stuurbekrachtiging en ik zie niet hoe ik de stang daar langs krijg. De stang kan ook niet gedraaid worden door de stofhoezen van de stuurstangen.

Hoe moeten de rubbers van de voorste stabilisatorstang verwisseld worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
1 uur geleden, Diver zei:

Heb je hier wat aan

Bedankt. Dat plaatje had ik ook al gevonden. Blijkbaar is de stabilisatorstang één geheel. De moeren van de bovenste beugels zijn verklonken met de onderste beugel. Dus de enige manier om dat los te krijgen is de stabilisatorstang helemaal eruit te halen en die geklonken moeren uit te boren. Misschien zijn de beugels dan her te gebruiken, maar complete nieuwe zijn dan niet zo handig denk ik. Hoe dan ook, wordt vervolgd, want dit is een klus voor een hele dag. Niet om met iets anders te combineren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 20-11-2021 om 19:15, dieseltje zei:

Weet je zeker dat ze bij jou versleten zijn? Ik heb ze dit jaar vervangen met ca 400.000 km en blerk dat ze niet op waren.

Ik zie je bericht nu pas. Ik vind het lastig te beoordelen. De garage adviseerde ze te vervangen. De Powerflex bussen liggen gereed, dus ik wil het graag nu goed afmaken. Is dat weer afgestreept.

Ik ga hier morgen mee aan de slag. Wel weet ik nog niet goed hoe ik het nu het beste kan aanpakken: gehele subframe inclusief stuurbekrachtiging eruit of enkel het subframe en de stuurbekrachtiging laten zitten.  Ik heb de handleidingen in ElsaWin gevonden, maar kan de stuurbekrachtiging gewoon blijven hangen aan de stuurstangen en de koppeling met het stuurwiel? Zie de bijlagen.

Het laten afzakken zonder de stuurbekrachtiging lijkt mij makkelijker in de zin dat de stabilisatorstang dan makkelijk eruit gehaald kan worden. Ander zit de stofkap van de stuurstangen nog in de weg.

Aggregateträger mit Lenkgetriebe aus- und einbauen.pdf Aggregateträger ohne Lenkgetriebe aus- und einbauen.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
35 minuten geleden, dieseltje zei:

Stuurhuis zit aan t subframe vast, dus als je subframe laat zakken komt stuurhuis automatisch mee.

Ja, dat dacht ik ook, maar blijkbaar is het mogelijk het stuurhuis te laten zitten volgens ElsaWin. Of zie jij ook niet zo hoe dat moet werken? Dan is het enige waardoor het stuurhuis in de lucht blijft de koppeling aan het stuurwiel en de stuurstangeinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden