Ga naar inhoud

Welke banden? Ervaringen.


lonnebol

Aanbevolen berichten

Ik moet op zeer korte termijn (alweer) nieuwe banden op mijn 3C. Drie van de vier zijn zo ver afgesleten aan de binnenzijde dat het canvas over niet al te lange tijd zichtbaar zal zijn. Waarschijnlijk door kapotte rubbers en verkeerde uitlijning.

Maar, nu twijfel ik heel erg over welke banden. De garage adviseert Michelin CrossClimate 2. Ik ben zelf erg sceptisch altijd geweest tegenover 4-seizoenen-banden. Het is het allemaal net niet, maar zij zeggen dat dit tegenwoordig niet meer zo is. Een alternatief zou ook de Continental All Season Contact zijn. Ergens wil ik 4-seizoenen-banden wel een kans geven, maar naar eventuele ervaringen ben ik altijd benieuwd. Tot nu toe heb ik enkel winterbanden op de auto gehad vanwege vakantie naar Duitsland. Hier in Nederland zie ik het nut er niet van in en heb ik met Hankook en Continental zomerbanden prima ook in de winter gereden.

Maar zoals gezegd, ik ben erg benieuwd naar ervaringen of andere adviezen aangaande zomer- of 4-seizoenenbanden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bewust geen 4 seizoenen genomen, ervaring leert dat die banden altijd meer herrie maken. Ook zijn niet alle types echt goed geschikt voor in de sneeuw.
Heb gewoon een extra setje met echte winterbanden in de garage liggen en om de 17inch goede merk zomerbanden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, dieseltje zei:

Ik heb bewust geen 4 seizoenen genomen, ervaring leert dat die banden altijd meer herrie maken. Ook zijn niet alle types echt goed geschikt voor in de sneeuw.
Heb gewoon een extra setje met echte winterbanden in de garage liggen en om de 17inch goede merk zomerbanden.
 

Welke zomerbanden heb jij erop liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij al bijna twee jaar op Michelin cross climate banden, bijna 100k aan kilometers en ze zijn nog niet aan een eind. Prima banden niet duurder dan de gemiddelde andere band.

en er staat een sneeuw vlok op dus je mag er in alle wintersport gebieden mee rijden.

was helemaal klaar met het wisselen, en dit is een prima alternatief

wat voor winter hebben we nog in NL?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd Michelin en Conti's gehad, nu Hankook Ventus Prime 3. Tot op heden ben ik er wel tevreden over. Geen idee hoe slijtvast ie is, maar als ie 30dkm op de vooras haalt ben ik meer dan blij.

Voor de winter gebruik ik mien eigen merk. 

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jaren op CrossClimate banden gereden in mijn vorige auto ( 3C ) eigenlijk niks op aan te merken los van het feit dat de band wel erg op comfort was ingesteld ( erg zweverig ) Op droog wegdek merkte ik qua grip geen verschil met een zomerband en in de winter ging hij prima door de sneeuw. De bocht aquaplaning viel wel een beetje tegen. 

Met een vw transporter met Crossclimate banden 2 jaar geleden ook zonder problemen door de Oostenrijkse alpen gereden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Nog even reageren wat het uiteindelijk geworden is.
Na wikken en wegen qua kosten en welke band, n.a.v. de vierseizoenenbandentest 2020 van Autoweek (precies mijn maat 205/16/55) gekozen voor de nummer 1 uit deze test: Goodyear Vector. 4Season G3.

Tot nu toe geen klachten of iets dat echt tegenvalt. Hooguit op hogere snelheid (plusminus 140-150) een hogere toon van de banden. Daarboven gaat het weer weg.

Of dit ook weer de volgende set in de toekomst wordt, dat gaan we dan zien. Ik blijf toch een voorkeur voor zomerbanden hebben denk ik.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden