Ga naar inhoud
  • 0

EPC Melding / Stotteren


MasterTurk68

Vraag

Beste leden,
 

Ik heb een klein probleem. Mijn auto wilt niet meer schakelen bij volle toeren… als ik normaal pedaal in trap rustig richting 100/150 geen probleem, zodra ik hoge toeren maak dus flink op gas trap dan stottert de auto en wilt hij niet schakelen. Vervolgens krijg ik EPC melding. Ik heb t uitlaten lezen en gelukkig geen storingen bij transmissie, alleen bij Motorregeling. Staat dat motor cylinder 1 & 3 overslaat..

Zou dit aan de chipsoftware liggen of eerder bobines?Garage heeft codes gewist, testrit gedaan maar probleem blijft t zelfde. Code is dit keer (nog niet) terug gekomen en wou geen risico nemen om weer vol te trappen.

Gisteren toen dit gebeurde hoorde ik getik in de motor alsof iemand op hout aan t kloppen was en daarna luid gepiep om de 3 seconde, vandaag normaal mee gereden en kwamen deze geluiden niet terug. 

Ik wil dit graag gefixed hebben voor volgende week maar weet niet wat ik op dit moment t beste kan doen. Hebben jullie enig verstand van dit probleem?

ik heb 2 video’s, geluid van getik en geluid van de gepiep. Mocht iemand willen horen dan kunnen jullie een pb sturen. Bestand is te groot om hier te delen.

graag hoor ik van jullie.

tikgeluid: 

 

piepgeluiden: 

 

aangepast door MasterTurk68
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
33 minutes ago, Vdub said:

ik zou sowieso even de brandstofslang even demonteren en in een wit bakje laten lopen, kijken of er rubberdeeltjes in zitten

Waar vind ik die brandstofslag bij mijn auto? En moet ik het voor de brandstoffilter of na de filter loshalen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de rubberen leiding loopt van de bijrijders veerpoottoren naar de hogedrukpomp, bij de pomp er even afhalen(let op, staat druk op)

Doe de slang even in een wit bakje en laat iemand even het bestuurdersportier openen, de pomp zal dan gaan lopen en er loopt benzine uit.

Zit er heel veel zwart gruis in zou ik sowieso die leiding vernieuwen maar ook even kijken of er wat op de lagedrukinjectoren ligt als jouw motor die nog heeft, anders zou ik zeker de leidingen even loshalen en de HD injectoren nakijken.

Knipsel.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden