Ga naar inhoud
  • 0

EPC lampje?


JimyB

Vraag

Hoi allen,

Ben een tijdje inactief geweest door een burnout, vandaar dat ik er niet zo veel bij was.

vandaag een stukje wezen rijden en nu brand er een lampje waar ik nog nooit van had gehoord.

auto is meerdere malen uitgelezen en krijg telkens dezelfde fout melding, dit gaat soms gepaard met een motormanagement lampje.

fout melding via VCDS :

P0601 MIL AAN defect?

heb dit opgezocht, zou de ECM van de motor moeten zijn, maar merk niks aan het draaien, rijden en verbruik. 
wat zou ik kunnen doen om dit op te loseen, eb is er iemand die me hiermee zou kunnen en willen helpen?

 

alvast bedankt!

 

p.s scan van VCDS volgt later

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
6 minutes ago, Diver said:

Dank voor de link, had ik ook al gezien.

Een vervanger zoeken wordt misschien wel een klusje, aangezien ik EE op het einde heb neem ik aan dat dit hetzelfde moet zijn? Of kan die van een Golf met zelfde blok ook?

en inleren etc lukt niet met VCDS?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 minutes ago, Diver said:

image.png.bc471efab7bbb5ed9742afa72634a5f8.png

image.png.efd23d762adf68a6923f7c4a594e0ea5.png

Nieuw prijs

image.thumb.png.2ddbe6c58e0fe7b2b40b5b97dd4afa9a.png

image.thumb.png.8e4bec07794eb4a4bb5ca9813cc7ae39.png

Leuk grapje die prijs, als ik deze neem zou dat dan ook kunnen werken? En dan evt een waarvan de immobolizer gedeactiveerd is, om verdere problemen te voorkomen na het wisselen?

https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/onderdeel/onderdeelnummer/03c906056e/onderdeel/computer-motormanagement/onderdeelid/15723085/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 minuten geleden, JimyB zei:

Leuk grapje die prijs, als ik deze neem zou dat dan ook kunnen werken? En dan evt een waarvan de immobolizer gedeactiveerd is, om verdere problemen te voorkomen na het wisselen?

https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/onderdeel/onderdeelnummer/03c906056e/onderdeel/computer-motormanagement/onderdeelid/15723085/

image.png.54c9786fb468154000ec4a480102fdb8.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 minuten geleden, JimyB zei:

Leuk grapje die prijs, als ik deze neem zou dat dan ook kunnen werken? En dan evt een waarvan de immobolizer gedeactiveerd is, om verdere problemen te voorkomen na het wisselen?

https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/onderdeel/onderdeelnummer/03c906056e/onderdeel/computer-motormanagement/onderdeelid/15723085/

Klopt je motor code wel dan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
9 minutes ago, Diver said:

Zo als je ziet geeft ETKA alleen een Golf en Jetta aan voor de EM

Ah oke, dan wordt het zoeken ben ik bang. Want waarom zouden die van een golf oid niet werken? Zit dat dusdanig veel verschil in? Of als ik de mijne laat klonen naar die van de golf, zou dat een uitkomst kunnen zijn? 
 

Want ben een beetje geschrokken van die prijs, 2e hands niks te vinden met hetzelfde nummer… dan wordt het of reviseren of enkeltje sloop ben ik bang :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
13 minutes ago, wulfke said:

Dank voor de info :)

Wat ik nog steeds raar vind is dat dit plots is gebeurd. Alleen in mijn geval brand het lampje wel maar merk er niks aan. Rijden etc is gewoon normaal. Wat ik nu even ga doen is de accu loskoppelen, daarna alles onder de kap even nalopen. Kijken of dat ook een uitkomst kan bieden.

Zou het evt de accu kunnen zijn? Die begint nu op leeftijd te raken (4jaar oud)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net bezig geweest, wel iets gevonden en storing bleef tijdje weg. Zou de carterontluchting ermee te maken kunnen hebben? Want die is een beetje stuk, test gedaan met andere slang van een scooter, toen bleef de melding wel weg, kon ook gewist worden zonder terugkomst.

slang los hehaald en storing is er weer maar waarom die melding van ECU defect snap ik niet

54FD4EAB-2041-4EE0-A3F2-560ED295AC2F.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
  • Zet het contact AAN, maar start de motor NIET !
  • Blijf tijdens de hele procedure van het gaspedaal af !
  • [Select]
  • [01 - Engine]
  • [Basic Settings - 04]
  • Ga naar Group 060
  • [Go!]
    • Bovenaan het scherm moet nu staan 'Basic Settings: OFF'
  • Klik op [ON/OFF/Next] om naar Basic Settings te gaan
    • Bovenaan het scherm moet nu staan 'Basic Settings: ON'. In het display boven-rechts verschijnt nu 'ADP RUN'. Het inleren van het Gasklephuis is klaar zodra jij weer naar 'basic settings' terug gaat. Je ziet de waarden veranderen en je hoort de cyclus in het Gasklephuis de eerste paar seconden en dan stopt het. Laat VCDS (VAG-COM) in 'Basic Settings' staan gedurende ongeveer 30 seconden.
  • Klik op [ON/OFF/Next] om Basic Settings te verlaten
    • Bovenaan het scherm moet nu staan 'Basic Settings: OFF'
  • Klik op [Done, Go Back] en 'klaar is JimyB'

Gerrit Speek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een update, ECU is gewisseld, geen problemen meer behalve egr klep. Geeft te hoge spanningswaarde aan nu(misschien doordat de accu eraf lag?)

daarnaast zat er al een vervangende ecu in, deze eindigde op DC ipv EE(volgens vcds)

Maar lang verhaal kort: auto rijdt goed, geen lampjes en storingen meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

MIL begint sinds gisteren weer te branden, krijg deze foutmelding :

P0408 : Signaal te sterk.
Had dit al doorgelezen bij Gerrit speek : https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16792.html

Hoe kan dit gebeuren na het vervangen van de ECU, moet ik de EGR opnieuw kalibreren of moet het hele zaakje los?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 hours ago, Heatsink said:

Lijkt me een prima plan! 😅

Vanavond maar even proberen

12 minutes ago, dieseltje said:

Hoop dat je nog netjes recht krijgt zonder dat ze afbreken.

Ik hoop het ook, dan maar met EGR aan rijden, wegschrijven kost ook wat geld...(nieuwe klep ook haha)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
34 minuten geleden, JimyB zei:

Ik hoop het ook, dan maar met EGR aan rijden, wegschrijven kost ook wat geld...(nieuwe klep ook haha)

Ze zijn (tweedehands) niet te gek duur overigens: https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/onderdeel/onderdeelnummer/03c131503b/onderdeel/egr-klep/onderdeelid/16642128/

Hierbij heb ik de goedkoopste aangeklikt.

Met deze link vind je een compleet overzicht: https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/magazijn/onderdeelnummer/03c131503b/onderdeel/egr-klep/

Maar laten we gewoon hopen dat het rechtbuigen gaat lukken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden