Ga naar inhoud
  • 0

Ketting geluid bij koude start?


WJT_

Vraag

Bij koude start hoor ik ongeveer 2 a 3 seconden een soort rammelend/aanlopend geluid. Ik dacht eigenlijk dat VW helemaal van de distributie ketting af was maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

Ik vermoed dat het misschien de kettingspanner is die nog niet voldoende oliedruk heeft?

Hierna loopt hij verder zonder problemen dus het lijkt mij sterk dat de ketting al aan vervanging toe is ( 90dkm, bj 2016 ). 

Weet iemand of er toch wat aan het geluid te doen is? Zou een nieuwe kettingspanner helpen? ( ik irriteer mij stiekem er wel aan :) 

Of moet ik het toch ergens anders zoeken. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

de 2.0 TFSI, ik dacht ook dat de ketting inmiddels weer verdwenen was na alle probleem TSI motoren van 10 jaar geleden. Maar kennelijk is dat niet voor deze motor het geval. Maar 100% zeker weet ik het niet. :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Naar mijn weten is dat geluid de eerste paar seconden heel normaal, ivm dat de spanner nog geen of niet voldoende druk heeft...
Nee dat is t niet. Er zit een automatische stel inrichting in die voor de voorspanning moet zorgen. Nokkenas verstellers kunnen ook een ratel geluid veroorzaken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 hours ago, marijnensam said:

Nee dat is t niet. Er zit een automatische stel inrichting in die voor de voorspanning moet zorgen. Nokkenas verstellers kunnen ook een ratel geluid veroorzaken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
 

Op welke manier kan je het verschil vaststellen tussen de voorspanning van de ketting of een nokkenas versteller? Als ik hem koud start, weer uitzet en direct opnieuw start is geen geluid niet hoorbaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 hours ago, marijnensam said:

Nee dat is t niet. Er zit een automatische stel inrichting in die voor de voorspanning moet zorgen. Nokkenas verstellers kunnen ook een ratel geluid veroorzaken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
 

Ok... maar dan zou ik de oliezeef ook eens goed gaan bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden