Ga naar inhoud

Vaarwel en hallo


RedCell

Aanbevolen berichten

Ik ga binnenkort afscheid nemen van mijn VW Passat 1.9 tdi 2005, 468.000km en nu weer een kapotte verstuiver. Het is mooi geweest...

 

Mijn ogen laten vallen op een vw passat 2.0 140pk uit ong 2012.

 

Iemand tips/aankoopadviezen of bijzonderheden?

 

Thnx

aangepast door RedCell
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, RedCell said:

Andere mensen met positieve/negatieve ervaringen ? Is dit enigszins een betrouwbare type/jaar ?

Ik heb 5 jaar de B6 gereden uit 2010 met de 2.0TDI commonrail. Ik weet niet zeker of de 2.0TDI uit 2012 exact hetzelfde blok is maar ik heb hem van 130k naar 230k gereden zonder enige probleem aan de motor. Olieverbruik was ook echt 0. Volgens mij is de CR motor een stuk betrouwbaarder dan de oude 2.0 TDI/1.9TDI. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 1.6TDI heeft vaker last van verstuivers die het begeven. Als je denkt dat een 1.6TDI minder zuinig is dan de 2.0TDI 140pk, dan zit je ernaast. Ze zijn even zuinig, of de 2.0TDI is zelfs zuiniger, ook rijd ie een stuk fijner.

Ik zou vooral letten op:
- Metaal deeltjes in het brandstoffilterhuis
- Staat van het roetfilter
- Gestotter/gerook, gerook hoort in ieder geval niet aanwezig te zijn met een auto waar een roetfilter onder zit. Als ie wel rookt, dan is er iets goed mis.
- Als je een DSG wilt, neem geen 1.6 TDI
- Als het een DSG betreft, rijd ie soepel weg vanuit stilstand en schakelt ie verder soepel
- Als het een DSG betreft, wordt ie wel fatsoenlijk warm

Hier kan je er ook wat over lezen:

Verder gewoon alles uitproberen en goed luisteren naar vreemde geluiden.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo..iets met kogel & kerk. 

Heb (toch) een zeer nette/mooie VW Passat 1.6 TDI uit 2013 gekocht, ex-lease, goed onderhouden (incl boekjes/facturen), lage km-stand en ziet er wat mij betreft erg netjes uit. Ben er blij mee. Hoop deze komende week op te halen.

* Nu wil ik mijn oudere VW van de hand doen, zijn hier mensen die hem willen opkopen voor onderdelen of om er verder mee te rijden? Contact mij even..stuur ik foto's en info. 

* Aangezien ik nu een 1.6 heb gekocht wil ik hem zeker laten tunen, ff iets meer power. Woon Flevoland, rijden vind ik geen probleem, maar wat is de beste keuze voor mijn a.s. 1.6 ?

Mochten jullie nog andere leuke tips hebben m.b.t. opleuken, aandachtsvestigingen, opmerkingen...hoor het graag!


THNX

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden