Ga naar inhoud
  • 0

Trip (dag) teller


subdin

Vraag

Beste mensen, 

 

Is iemand bekend met het probleem dat de dagteller (trip) vanzelf op nul gaat? 

 

Ik reset deze altijd nadat ik getankt heb (oude gewoonte). Ik vind het interessant en prettig om te weten hoeveel km ik heb gereden, anders dan actie radius uiteraard. 

Ik heb nu inmiddels twee keer gehad dat de dag teller op nul is gegaan sinds ik de auto heb (drie/vier weken). 

Een keer na ong 600km en vandaag na ongeveer 200km. 

*Betreft een passat 2.0 tsi uit 2019

*Geen foutmelding in het  digitale cluster te zien cluster of via We-connect 

*Radiozender staat nog steeds waar de auto op ingesteld stond (dus ik vermoed niet dat de spanning eraf was, dan zou immers ook het alarm afgegaan zijn denk ik). 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dezelfde gewoonte heb ik ook. In 2 jaar tijd nog nooit meegemaakt dat ie uit zichzelf de trip teller ging resetten. 

Zeker terug naar de VW dealer ermee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor jullie reacties. 

Ik heb hem nu weer gereset na het tanken en inmiddels 200km verder nog steeds niet op nul gegaan. 

Ik kijk het deze week even aan.. 

Bijzonder is dat ik de auto bij een dealer in Nijmegen heb gekocht. Desgevraagd vertelde de verkoper dat de bovag garantie alleen van toepassing is bij deze garage en niet bij een vw dealer bij mij in de buurt. 

Ik had verwacht dat een auto van eind 2019 met nog maar 28k op de teller nog een vw (pon) garantie had. 

Dit valt me ernstig tegen van volkswagen.. Bij mijn Audi had ik sowieso 4 jaar garantie en kon ik bij elke Audi garage terecht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanaf 2021 geeft VW 4 jaar garantie, daarvoor was het inderdaad 2 jaar wat verlengd kon worden naar 4 jaar met een max van 100.000.

Daar je de auto bij een dealer hebt gekocht is er ook nog zoiets als aankoopgarantie (3 mnd?), ik zou het daar op gooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, HansJan said:

Vanaf 2021 geeft VW 4 jaar garantie, daarvoor was het inderdaad 2 jaar wat verlengd kon worden naar 4 jaar met een max van 100.000.

Daar je de auto bij een dealer hebt gekocht is er ook nog zoiets als aankoopgarantie (3 mnd?), ik zou het daar op gooien.

4 hours ago, Ozzy said:

In 2019 had je bij VW nog 2 jaar garantie. nt veranderd naar 4 jaar.

Ik heb nog eens goed gekeken. Garantie verloopt op de 18de deze maand hehe. Ik heb nog geluk dus. 

Betekent dit dan dat je bij elke volkswagen dealer kunt gaan?

@tvc15 het betreft inderdaad een digitaal cluster dus morgen even bellen met dealer alhier. Kijken of ze kunnen, anders moet ik naar de dealer waar ik hem gehaald heb, daar heb ik sowieso een jaar garantie.

Dat is echter dik twee uur rijden vanaf hier dus natuurlijk de voorkeur bij een vw dealer om de hoek.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als het een algemeen fabrieksgarantie is dan wel. Anders moet je naar de dealer waar ie vandaan komt. Zou voor de zekerheid toch even contact opnemen met de dealer waar ie vandaan komt voor de zekerheid. 

Het kan voorkomen dat je voor een software update zelf moet gaan betalen, mocht dat nodig zijn om het probleem op te kunnen lossen. Dat is mij destijds overkomen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
59 minutes ago, Ozzy said:

Als het een algemeen fabrieksgarantie is dan wel. Anders moet je naar de dealer waar ie vandaan komt. Zou voor de zekerheid toch even contact opnemen met de dealer waar ie vandaan komt voor de zekerheid. 

Het kan voorkomen dat je voor een software update zelf moet gaan betalen, mocht dat nodig zijn om het probleem op te kunnen lossen. Dat is mij destijds overkomen. 

Hoe kwam het bij jou aan het licht en hoe lang duurde de 'reparatie'? 

Overigens, krijg je niet bij een software update een pop up op je infotainment? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
59 minuten geleden, subdin zei:

Hoe kwam het bij jou aan het licht en hoe lang duurde de 'reparatie'? 

Overigens, krijg je niet bij een software update een pop up op je infotainment? 

Ik doelde meer op een software update in het algemeen, dat moet gebeuren tijdens een garantieperiode. Mij is destijds verteld dat software updates niet onder garantie valt. Misschien hoef jij dat niet zelf te betalen, maar mocht het toch wel zo zijn, dan weet je dat alvast. 

Antwoord op je vraag: Niet dat ik weet. Online dienst van VW gebruik ik sowieso niet. 

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@subdin als je nu nog garantie hebt, dan heb je dus een facelift modeljaar 2020. Daar is voor het multimediasysteem een update, versie 2.78. Deze lost een hoop problemen op, ook het af en toe resetten van je dagteller. Volgens mij moet je daarvoor bij iedere dealer kostenloos terecht kunnen. Je kan op het multimediasysteem zien welke versie je nu hebt. (Menu, Set up, Systeeminformatie). Installatie duurt wel een aantal uren, reken er maar niet op dat je er op kan wachten.

aangepast door tvc15
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
9 minutes ago, tvc15 said:

@subdin als je nu nog garantie hebt, dan heb je dus een facelift modeljaar 2020. Daar is voor het multimediasysteem een update, versie 2.78. Deze lost een hoop problemen op, ook het af en toe resetten van je dagteller. Volgens mij moet je daarvoor bij iedere dealer kostenloos terecht kunnen. Je kan op het multimediasysteem zien welke versie je nu hebt. (Menu, Set up, Systeeminformatie). Installatie duurt wel een aantal uren, reken er maar niet op dat je er op kan wachten.

Top, dank voor je reactie. 

Ik maak wel gebruik van we connect en de online service van vw. Ik kan het zeker niet zelf updaten? 

Ik ga zo direct even kijken wat voor software er op zit. Ik laat het weten. 

De auto is natuurlijk rijklaar afgeleverd, ik moest er bijna twee weken op wachten.. Geen idee waarom maar in ieder geval alle onderhoud gedaan (voor zover je van alle onderhoud kunt spreken bij een auto met 26k op de teller bij aanschaf). 

Zou verwachten dat ze dit dan ook meenemen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@tvc15 toen ik naar het systeem ging kreeg ik deze pop up.

Ik heb het een uurtje laten draaien maar vooralsnog blijft het zo staan. 

Ik weet niet of de juiste software te zien is en waar deze software update voor dient. 

Ik heb de indruk dat het iets met de radio codec te maken heeft als ik het zo zie. 

Enig idee? 

20211111_233642.jpg

aangepast door subdin
Typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daar kan je de infotainment niet mee updaten, de kaart wel als je in de auto een internetverbinding hebt.

Trouwens, daar was ie niet aan het updaten ofzo als je dat wel dacht. 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 hours ago, Ozzy said:

Daar kan je de infotainment niet mee updaten, de kaart wel als je in de auto een internetverbinding hebt.

Trouwens, daar was ie niet aan het updaten ofzo als je dat wel dacht. 😄

Ooo voor de kaarten.. 

Nee dat klopt, ik heb daarna op update gedrukt en dan gaat er een rondje rechtsboven draaien..een uur lang.. Elke keer als ik de auto opnieuw start opnieuw. Beetje jammer dat ik dit niet kan laten draaien op de achtergrond terwijl de auto stil staat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt dus nu softwareversie 1.52, die moet geupdate worden naar 2.78.  Dat moet iedere VW-dealer gratis voor je doen, je hebt immers nog fabrieksgarantie. Vervelend dat de verkopende dealer deze versie er niet opgezet heeft bij aflevering, ik zou de verkoper daar nog even op aanspreken.

Als je nog wat ervaringen van Duitse my 2020 Passatrijders wilt lezen over hun ervaring met vroege softwareversies zoals die van jou:

https://www.motor-talk.de/forum/mib-3-mj20-21-update-0278-alle-fin-freigegeben-t6713312.html

Een klaagzang van ca. 800 pagina’s……

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Ozzy, de facelift heeft een eigen 4G verbinding, die is de eerste 3 jaar altijd online. Kaartenupdates en andere kleine updates lopen automatisch in de achtergrond, je hoeft daar niets voor te doen. Na 3 jaar moet je gaan betalen: “slechts” 145 Euro per jaar.

@subdin je hebt kaartmateriaal 21.9, dat is op dit moment de meest recente versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 hours ago, tvc15 said:

@Ozzy, de facelift heeft een eigen 4G verbinding, die is de eerste 3 jaar altijd online. Kaartenupdates en andere kleine updates lopen automatisch in de achtergrond, je hoeft daar niets voor te doen. Na 3 jaar moet je gaan betalen: “slechts” 145 Euro per jaar.

@subdin je hebt kaartmateriaal 21.9, dat is op dit moment de meest recente versie.

Thanks voor je reactie. 

Inderdaad opmerkelijk dat de dealer waar ik het voertuig heb gehaald dit niet heeft gedaan. 

Ik kan nu de 24ste terecht bij de dealer hier om de hoek die het onder garantie gaan doen. 

Ik ken een jongen in Voorburg die eventueel 2.76 erop kan zetten voor mij dan zou ik niet hoeven wachten tot de 24ste. Geen idee of 2.76 net zo stabiel en goed is als 2.78.

Hij zou dan ook via vcds (vagcom) kunnen kijken of er nog opties zijn die te ontgrendelen zijn alhoewel volgens mij alle opties reeds op de auto zitten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Charles16v, je kan via het servicemenu instellen of je de dagteller of elektrisch bereik wilt zien. Ik weet niet precies meer hoe je in het servicemenu komt bij de pre-facelift, ik geloof dat je het knopje om de dagteller te resetten (op het dashboard, midden onder) 4 seconden moet indrukken en daarna loslaten, met ingeschakeld contact.

aangepast door tvc15
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden