Ga naar inhoud
  • 0

Dashcam op continue stroom Passat GTE


esmamaju

Vraag

Hallo allemaal,

Ik heb een  Kenwood DRV-A601W dashcam met ook een camera op de achterruit ingebouwd in mijn passat GTE uit 2018. Ik heb alles mooi weggewerkt en aangesloten op een lege plek in de zekeringkast onder het stuur. Het werkt super!  Bij een lichte trilling neemt hij al op bij parkeren bijvoorbeeld.

Echter na een aantal dagen stilstaan gaat hij uit. Zou ik het aangesloten hebben op de accu die achter de bekleding zit bij het linker achterlicht? Dat hij hem leegtrekt ofzo? Tips hoe ik het anders moet aansluiten zodat ik stroom hou, ook als de auto een aantal dagen stil staat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Waarschijnlijk heeft je dashcam een instelling dat hij zichzelf uitschakelt wanneer de accuspanning van de 12V accu onder een drempelwaarde komt. Een GTE heeft natuurlijk een grote hoogspanningsaccu die ook de 12V accu bijlaadt, maar dat bijladen gebeurt vermoedelijk alleen wanneer de auto op het contact staat.

Ik heb ook een dashcam direct op de accu gehad die continu doorliep, maar dat vind de accu niet leuk. Kreeg vaak meldingen van lage accuspanning en ik heb de accu toch wel eerder dan ik had verwacht moeten vervangen. Nu heb ik hem niet meer constant op de 12V en daar gedijt de accu een stuk beter bij.

Ik heb overigens geen GTE maar een TDI, maar volgens mij zit er niet veel verschil in de accu techniek van de gebruikte 12V accu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok ja, klinkt logisch inderdaad. Ik kan hem ook van de continue stroom afhalen, maar ik vind het juist zo fijn dat als ik de auto parkeer en er weer " eentje" tegen je auto aanzit met z'n deur of meer, je bewijs hebt. Dit nu met mijn vorige passat meerdere keren gehad. Geen briefje erbij uiteraard...

Ook in de nacht neemt hij mooi op nu als hij op de oprit staat. 

Ik denk dat je gelijk hebt dat de GTE alleen de normale accu bijlaadt als hij op contact staat,  anders zou dit nu niet gebeuren. Blijkbaar geen keus dan hem van de continue af te halen. Ik rij immers niet iedere dag met de auto. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi @esmamaju,  heb afgelopen week ook een dash cam geïnstalleerd. Met een set van azdome. Deze werkt met een kabel naar  constante 12v en een contact 12v. Hier zit ook een module tussen die de accu spanning in de gaten houd. Wel even goed doormeten of er inderdaad ook stroom op staat in de zekeringskast. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thx voor je bericht. Ik ben er achter dat er bij mij inderdaad een beveiliging op de camera zit die zichzelf uitschakelt als de gewone accu op een bepaalde spanning komt. Ik zit te denken om gewoon op mijn oprit de stekker uit de camera te halen. Ik rij te weinig om de accu goed opgeladen te houden. Ik ken iemand die dezelfde heeft en op de dezelfde manier aangesloten heeft. Hij heeft geen probleem,  maar rijdt iedere dag.

Op zich kan ik er wel mee leven, het enige wat niet meer zou werken is dan dus de parkeerfunctie op mijn oprit. Parkeren bij supermarkt e.d. laat ik hem wel lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De camera die ik heb geïnstalleerd (DDPAI) meet de accuspanning en zodra de drempelwaarde is bereikt schakelt deze zichzelf uit. De kabel eruit trekken is daarmee niet meer noodzakelijk. Waarom zou je dat wel doen als jouw camera dezelfde functie heeft @esmamaju?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zou ik daarmee niet de accu om zeep helpen als hij steeds tot een bepaalde waarde leeggetrokken wordt? Had hem gemeten en stond op 11.8v toen de camera uitging. Of zal dat geen probleem zijn? Dan kan ik de stekker gewoon erin laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik meen dat ik mijn waarde op 12.3V heb ingesteld, ik vind 11.8V wel wat aan de lage kant. En daar ik regelmatig rij zal de accuspanning redelijk optimaal blijven. Wordt zo wel een lastige uitdaging wil je wat langer kunnen opnemen. Heb je de camera voor bewaking op volle resolutie en continue opname staan, of op "parking mode"? Dat scheelt ook aanzienlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hem in parkingmode staan als de auto stilstaat.  Heb wel in 4k resolutie.  En schokmodus staat aan, bij geringste tik tegen de auto slaat hij het op. Onder het rijden neemt hij op in een cyclus van 3 minuten. Ik heb geen instelling gevonden waarbij ik kan instellen wanneer hij uit moet gaan. Zal nog eens zoeken in het boekje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij werkte de spanningsbewaking niet. Keurig netjes ingesteld, maar hij gaat gewoon door totdat letterlijk de accu leeg is. In het begin gaat dat wel een week goed, maar die periode wordt steeds korter. Net als de levensduur van je accu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden