Ga naar inhoud
  • 0

Driving mode vergeten


subdin

Vraag

Beste mensen, 

Ik heb deze week mijn passat 2.0 tsi uit 2020 mogen ophalen bij de dealer. 

Het betreft een R line edition uitvoering met diverse opties. 

Wat mij momenteel frustreert is het volgende :

- ik heb een We connect en volkswagen mijn volkswagen app geïnstalleerd en profiel ingesteld. Ik krijg het profiel echter niet ingelogd op de auto en ik blijf als gast gebruiker. Enig idee hoe ik dit oplos? 

 

- Ik heb de driving modus individual ingesteld naar mijn vereisten. Echter als ik de auto uit zet en na een tijdje weer aan zet gaat de driving modus standaard naar D ipv individual en moet ik steeds weer op de knop drive modus drukken en individual selecteren. Enig idee hoe ik dit oplos?

ls laatste.. 

- Ik heb de zitting ingesteld naar mijn voorkeur (laagste zit stand ivm mijn lengte). Echter als ik de auto uit zet en na een tijdje weer aan zet dan merk ik dat mijn zitting 1 tik omhoog staat en moet ik deze steeds weer een tikje omlaag doen..verder blijft de zitting wel gewoon goed staan alleen dus niet in de laagste stand. Uiteraard heb ik set ingedrukt en vervolgens knop 1 ingedrukt gehouden tot ik een piep toon hoor. What is up? Erg vreemd..ik hoop dat jullie oplossingen weten. 

Bij de audi bleef de geselecteerde rij stand altijd staan en ging hij niet terug naar D maar bleef in mijn geval op individual of ECO. Het lijkt mij dat dit bij de VW net zo zou moeten kunnen toch?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
1 hour ago, BARRY_TDI said:

We connect zou wel eens kunnen zijn dat de vorige eigenaar nog actief is. Volgens mij was er nog iemand op het forum met dezelfde probleem. Na een hoop ge-emmer bellen en mailen was het opgelost.

Dank voor je reply en het verplaatsen van het topic. 

Wat betreft het profiel, het vreemde is dat er geen profiel actief is in de auto. Je zou dus zeggen dat je een nieuwe kunt inboeten.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geen idee of het bij de B8.5 ook zo is maar via car settings kan ik in mijn B8 2 gebruikers en een gast gebruiker instellen. Deze kan ik bij opstart van de teller aanduiden welke ik wil selecteren of afhankelijk welke sleutel de wagen heeft opengemaakt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
8 hours ago, wulfke said:

Geen idee of het bij de B8.5 ook zo is maar via car settings kan ik in mijn B8 2 gebruikers en een gast gebruiker instellen. Deze kan ik bij opstart van de teller aanduiden welke ik wil selecteren of afhankelijk welke sleutel de wagen heeft opengemaakt. 

Helaas. Er is geen enkel profiel actief. Ik heb geprobeerd om in te loggen op het scherm met mijn account van we connect /mijn volkswagen maar ik krijg steeds een foutmelding.. 

 

Nog erger vind ik eigenlijk dat de drive modus steeds bij het opstarten in D begint en ik steeds op de drive modus knop moet drukken en steeds opnieuw induvial moet selecteren ipv dat de auto daarmee start. Dat snap ik niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hetgeen waarover ik het heb werk buitenom het we connect gebeuren. Via het scherm van de DP/DM kan je naar de instellingen van de wagen gaan zoals - openen en sluiten, verlichting, sfeerverlichting, service enz, hierin zit ook het tabje personalisatie. Hierin zit gebruiker1, 2 en 3 en ook gast gebruiker. Hierbij kan je ook gebruikers instellingen kopieren van de ene account naar de andere, andere naam geven enz. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik gebruik ook de Individual Mode in combinatie met de DCC en die blijft daarop staan. Ik heb wel een persoonlijk profiel aangemaakt, mogelijk heeft het daar een relatie mee. Zal het morgen eens bekijken.

Nog niet overwogen om hiermee naar de dealer terug te gaan? Ook inzake de stoelinstellingen? Daar is vast wel een ervaren monteur die precies weet hoe dit soort dingen werken.

Zelf geen ervaring met We Connect, het lijkt voor nu alleen Guest Connect ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
8 minutes ago, HansJan said:

Ik gebruik ook de Individual Mode in combinatie met de DCC en die blijft daarop staan. Ik heb wel een persoonlijk profiel aangemaakt, mogelijk heeft het daar een relatie mee. Zal het morgen eens bekijken.

Nog niet overwogen om hiermee naar de dealer terug te gaan? Ook inzake de stoelinstellingen? Daar is vast wel een ervaren monteur die precies weet hoe dit soort dingen werken.

Zelf geen ervaring met We Connect, het lijkt voor nu alleen Guest Connect ;)

Dank voor je reply. 

 

Het idee van @wulfke reeds geprobeerd maar ik kan geen account toevoegen inderdaad.

 

Uw punt snijdt echter wel hout. Ik ben inmiddels drie dagen aan het tobben terwijl het een nieuwe auto betreft. Dan kan ik beter naar de dichtstbijzijnde dealer gaan xd.. Ik neem aan dat het niet uitmaakt dat het niet uitmaakt dat ik de auto daar niet heb gekocht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt nog garantie, dan maakt het geen r**t uit waar je heen gaat. Laat hen dan gelijk uitzoeken hoe het zit met We Connect.

Ik weet wel dat ik mijn vorige B8 auto uit mijn VW portaal verwijderd heb zodat de nieuwe eigenaar deze weer kan aanmelden, anders gaat dat inderdaad niet en wordt het een papierwinkel. Jouw auto komt uit 2020 maar jij bent de eerste eigenaar?

aangepast door HansJan
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je moet je identificeren door een nummer te bellen via FaceTime. Je moet dan je gezicht laten zien en daarna je paspoort. Degene die ik spreek was in Polen (of ergens anders in Oost Europe). Vreemd allemaal, maar het is mijn gelukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, HansJan said:

Je hebt nog garantie, dan maakt het geen r**t uit waar je heen gaat. Laat hen dan gelijk uitzoeken hoe het zit met We Connect.

Ik weet wel dat ik mijn vorige B8 auto uit mijn VW portaal verwijderd heb zodat de nieuwe eigenaar deze weer kan aanmelden, anders gaat dat inderdaad niet en wordt het een papierwinkel. Jouw auto komt uit 2020 maar jij bent de eerste eigenaar?

Nee helaas niet de eerste. Auto heeft 25k gereden. Ik denk dat daarmee ook het probleem ontstaan is. Alhoewel ik geen ander account zie in het infotainment scherm. Ik heb wel een code meegekregen van de dealer van de vorige eigenaar. Ik heb niet echt opgelet tijdens de uitleg, ik ging ervan uit dat het een kwestie van registeren en aanmelden was. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
38 minutes ago, SNEL said:

Je moet je identificeren door een nummer te bellen via FaceTime. Je moet dan je gezicht laten zien en daarna je paspoort. Degene die ik spreek was in Polen (of ergens anders in Oost Europe). Vreemd allemaal, maar het is mijn gelukt.

Uhmm als ik naar de dichtstbijzijnde dealer ga kunnen ze dat wel instellen neem ik aan? 

Ik heb sowieso VW garantie natuurlijk.. Ik ga ervan uit niet alleen op motorische vlak buiten dat ik komende jaar geen onderhoud heb (dat viel onder oa aflever pakket) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat het bij een B8.5 anders verloopt maar toen ik mijn B8 net tweedehands gekocht had slaagde ik er ook niet in om We Connect te activeren. Ik heb een abonnement genomen maar zelfs na meerdere keren de code in te geven bleven alle diensten inactief. Blijkbaar had het ermee te maken dat de sim kaart van de auto na zoveel tijd inactief (vorige eigenaar heeft blijkbaar we connect nooit gebruikt) opnieuw moet geactiveerd worden. Even gebeld naar de helpdesk, VIN doorgegeven en mijn mailadres zodat ze de status van mijn abonnement konden bekijken en 2 dagen later was alles in orde (gratis nummer, 24/7 en zonder wachttijd meteen een vriendelijke medewerker aan de lijn, was elke helpdesk maar zo) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 hours ago, Freggel said:

Ik denk dat het bij een B8.5 anders verloopt maar toen ik mijn B8 net tweedehands gekocht had slaagde ik er ook niet in om We Connect te activeren. Ik heb een abonnement genomen maar zelfs na meerdere keren de code in te geven bleven alle diensten inactief. Blijkbaar had het ermee te maken dat de sim kaart van de auto na zoveel tijd inactief (vorige eigenaar heeft blijkbaar we connect nooit gebruikt) opnieuw moet geactiveerd worden. Even gebeld naar de helpdesk, VIN doorgegeven en mijn mailadres zodat ze de status van mijn abonnement konden bekijken en 2 dagen later was alles in orde (gratis nummer, 24/7 en zonder wachttijd meteen een vriendelijke medewerker aan de lijn, was elke helpdesk maar zo) 

Goedemorgen, ik ga eens even kijken of ik straks dat nummer kan vinden en kan bellen. Dat zou op zich ideaal zijn als het 24/7 is... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
20 hours ago, HansJan said:

Ik gebruik ook de Individual Mode in combinatie met de DCC en die blijft daarop staan. Ik heb wel een persoonlijk profiel aangemaakt, mogelijk heeft het daar een relatie mee. Zal het morgen eens bekijken.

Nog niet overwogen om hiermee naar de dealer terug te gaan? Ook inzake de stoelinstellingen? Daar is vast wel een ervaren monteur die precies weet hoe dit soort dingen werken.

Zelf geen ervaring met We Connect, het lijkt voor nu alleen Guest Connect ;)

Profiel staat er in. Connectie met we connect ook. 

 

Helaas is het wel nog steeds zo dat mijn rij profiel bij het starten steeds op D staat ipv op E bijvoorbeeld zoals ik hem net heb achtergelaten 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de werking de dcc profielen in mijn auto gecontroleerd en deze onthoud de laatste instelling. Kan me ook niet herinneren dat ik daarvoor iets bijzonders heb moeten doen.

Dus een mooie vraag voor de dealer om te beantwoorden. Ben benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geen idee of iemand dit al gezegd heeft, maar heb je het wel ingesteld per sleutel/bestuurder? 

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook het probleem met de DCC profielen. Het rare is dat hij wel altijd op "Individueel" staat, maar in de teller staat dan wel gewoon D1.
Als ik dan nogmaals op de al geselecteerde Individeel-knop druk, zie ik S1 in de teller staan.

Ik heb VAG Techniek al gevraagd of ze dit op kunnen lossen maar het is ze niet gelukt. Ben erg benieuws of het jou bij een dealer wel lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
23 minutes ago, JanSL said:

Ik heb ook het probleem met de DCC profielen. Het rare is dat hij wel altijd op "Individueel" staat, maar in de teller staat dan wel gewoon D1.
Als ik dan nogmaals op de al geselecteerde Individeel-knop druk, zie ik S1 in de teller staan.

Ik heb VAG Techniek al gevraagd of ze dit op kunnen lossen maar het is ze niet gelukt. Ben erg benieuws of het jou bij een dealer wel lukt.

Ja precies dit dus.. 

Het is niet heel erg, je stapt in en bij het weg rijden zie ik inderdaad individual staan in mijn infotainment maar in digital cockpit staat er D. 

Dan druk ik op de knop drive mode, touchscreen op individual en dan staat het wel goed (E of S) . Het is een kleine handeling maar wel hinderlijk haha.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, HansJan said:

Ik heb de werking de dcc profielen in mijn auto gecontroleerd en deze onthoud de laatste instelling. Kan me ook niet herinneren dat ik daarvoor iets bijzonders heb moeten doen.

Dus een mooie vraag voor de dealer om te beantwoorden. Ben benieuwd!

Bedankt voor je reply. 

Uit welk bouwjaar is je voertuig? Wellicht dat het te maken heeft met het feit dat ik een oudere type? 

Als je zoals ik of @JanSLindividual als laatste hebt geselecteerd (even als test in S of E instellen onder aandrijving bij aanpassen in individual). Ik ben erg benieuwd of je voertuig dan ook opstart na een tijdje in D of in bijvoorbeeld S of E zoals je hebt ingesteld bij individual. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 23-10-2021 om 00:58, subdin zei:

- Ik heb de driving modus individual ingesteld naar mijn vereisten. Echter als ik de auto uit zet en na een tijdje weer aan zet gaat de driving modus standaard naar D ipv individual en moet ik steeds weer op de knop drive modus drukken en individual selecteren. Enig idee hoe ik dit oplos?

Mijn B8 is van 07-2016. Even voor mijn beeldvorming. Is het de Individual DCC mode die wordt teruggezet naar Normal of is het de stand van de DSG die van S naar D terugvalt? Dat laatste is namelijk normaal. Ik vind dat persoonlijk ergerlijk want met koude motor schakelt de bak dan te snel naar een hoger verzet waardoor de belasting veel te groot is. Olie moet nog warm worden, dus ik schakel dan altijd naar manueel en rijd dan tussen 1800-2200rpm totdat de motorolie warm is. Dan schakel ik naar S of behoud manueel. Bak is reeds gemodificeerd zodat het té snel opschakelen reeds uitstaat, maar toch. Enfin, dit is off-topic hier maar wilde het niet onvermeld laten.

Heb net even een foto gemaakt van de instellingen bij koude start. Aandrijving staat op Sport, het enige dat op Normal staat zijn DCC en Clima:

Individual-setup.jpg.66b59213e647a5762b55d18f5b12c5ba.jpg

aangepast door HansJan
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 hours ago, HansJan said:

Mijn B8 is van 07-2016. Even voor mijn beeldvorming. Is het de Individual DCC mode die wordt teruggezet naar Normal of is het de stand van de DSG die van S naar D terugvalt? Dat laatste is namelijk normaal. Ik vind dat persoonlijk ergerlijk want met koude motor schakelt de bak dan te snel naar een hoger verzet waardoor de belasting veel te groot is. Olie moet nog warm worden, dus ik schakel dan altijd naar manueel en rijd dan tussen 1800-2200rpm totdat de motorolie warm is. Dan schakel ik naar S of behoud manueel. Bak is reeds gemodificeerd zodat het té snel opschakelen reeds uitstaat, maar toch. Enfin, dit is off-topic hier maar wilde het niet onvermeld laten.

Heb net even een foto gemaakt van de instellingen bij koude start. Aandrijving staat op Sport, het enige dat op Normal staat zijn DCC en Clima:

Individual-setup.jpg.66b59213e647a5762b55d18f5b12c5ba.jpg

Ik ben je allereerst zeer erkentelijk voor de genomen moeite. 

Ik heb het inderdaad verkeerd uitgelegd, het is de dsg stand die naar D terug gaat. 

Ik heb nu meermaals getracht om hem bijvoorbeeld op E te laten staan. Hij gaat echter steeds terug naar D. 

Dus op het moment dat ik hem op individual selecteer gaat de dsg op E en blijft daar gedurende het rijden. Als ik de auto uit zet dan blijft in mijn infotainment wel individual zichtbaar echter DSG stand is dan D. Ik krijg dit niet veranderd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Graag gedaan @subdin! Het is ook een interessant onderwerp.

Het terugschakelen van de gekozen DSG stand naar 'D' is working as-designed. Ik begreep dat dit een instelling is die niet door de gateway wordt onthouden. Ik denk dat je moet ombouwen naar handbak, doe ik mee 😂👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 hours ago, HansJan said:

Graag gedaan @subdin! Het is ook een interessant onderwerp.

Het terugschakelen van de gekozen DSG stand naar 'D' is working as-designed. Ik begreep dat dit een instelling is die niet door de gateway wordt onthouden. Ik denk dat je moet ombouwen naar handbak, doe ik mee 😂👍

Ik vraag me wel af of de gelezen stand van de dsg dan wel de stand is waar we in rijden als in het infotainment staat dat je je in een andere modus bevindt 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb me suf gezocht naar een verklaring van deze instelling, maar er wordt in geen enkele handleiding met een woord over gerept.

Wel weet ik dat zodra ik met de DSG knop wissel van D naar S de bak plots een stuk levendiger is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden