Ga naar inhoud
  • 0

Draadloos laadbakje


MarkyMark

Vraag

Vandaag de stoute schoenen aangetrokken, gereedschap uit de schuur mee. We gaan het gewoon doen. Lang getwijfeld aan mezelf of ik het wel kon, vele how to do filmpjes bekeken.

Maar het is me uiteindelijk na bijna 4 uur studderen gelukt. Alwaar de verkoper me wist te vertellen dat het complex leek, het in praktijk mee zou vallen hij deed het immers in 20 minuten.

Hierbij het resultaat: 

Geïnstalleerd de Inbay draadloos opladen.

https://www.inbay.systems/en/product/charging-compartment-for-vw-passat-b8/

IMG-20211017-WA0023.jpeg

IMG-20211017-WA0022.jpeg

IMG-20211017-WA0021.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat valt tegen Mark... Ik zie geen foto van een telefoon die draadloos opgeladen wordt. Nu weten we nog niet of het je daadwerkelijk (goed) gelukt is met het inbouwen. :roll: :mrgreen:

Die mod wil ik ook al een tijdje uitvoeren, maar ik twijfel of mijn Samsung S10 er wel in past. Die zit namelijk dicht tegen de afmetingen aan die ze aangeven. 
Als ik bijvoorbeeld een rit moet maken van 200km, dan moet ik sowieso mijn kabel meenemen om de telefoon op te laden in de auto, anders is ie bijna leeg op de weg terug. Dan moet ik weer gaan zitten klooien met bekabeling waar ik geen zin in heb. Deze mod/upgrade zou dat probleem kunnen oplossen.

Kan ie trouwens draadloos snelladen?

 

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
12 minutes ago, Ozzy said:

Dat valt tegen Mark... Ik zie geen foto van een telefoon die draadloos opgeladen wordt. Nu weten we nog niet of het je daadwerkelijk (goed) gelukt is met het inbouwen. :roll: :mrgreen:

Die mod wil ik ook een tijdje, maar ik twijfel of mijn Samsung S10 er wel in past. Die zit namelijk dicht tegen de afmetingen aan die ze aangeven. 
Als ik bijvoorbeeld een rit moet maken van 200km, dan moet ik sowieso mijn kabel meenemen om de telefoon op te laden in de auto, anders is ie bijna leeg op de weg terug. Dan moet ik weer gaan zitten klooien met bekabeling waar ik geen zin in heb. Deze mod/upgrade zou dat probleem kunnen oplossen.

Kan ie trouwens draadloos snelladen?

 

He Ozzy,

Tsja, het word me wel een opgave om me telefoon in het bakje te leggen en tegelijkertijd een foto maken van hoe het eruit ziet. hahaha. Hij laad draadloos op(geen snelladen) 

Ik heb de Samsung S9 met een otterbox hoesje. Dit maakt het niet mogelijk om hem met hoesje te laden ivm de grootte van het geheel.

Ik heb een hoesje besteld welke kleiner is van formaat.

De toekomst moet uitwijzen of deze mod een uitkomst is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
17 minutes ago, WJT_ said:

Netjes👍 betekend dit dat je nu je USB poort kwijt ben? Of had je die daar niet zitten.

Dat klopt, deze is nu komen te vervallen. Maar ik heb er nog 1 onder me armsteun. Deze ondersteund ook android auto en apple carplay.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aha, ik dacht altijd dat alleen de voorste USB poort Carplay ondersteunde, maar jou auto is 2 jaar nieuwer dus wellicht speelt dat ook mee. Maar hoe doe je dat nu precies met carplay dan? Vaak als je je telefoon wil opladen ben je wat langer onderweg en wil je vaak ook Carplay gebruiken, maar als je die in de USB poort steekt heb je de draadloze oplader niet echt nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
24 minutes ago, WJT_ said:

Aha, ik dacht altijd dat alleen de voorste USB poort Carplay ondersteunde, maar jou auto is 2 jaar nieuwer dus wellicht speelt dat ook mee. Maar hoe doe je dat nu precies met carplay dan? Vaak als je je telefoon wil opladen ben je wat langer onderweg en wil je vaak ook Carplay gebruiken, maar als je die in de USB poort steekt heb je de draadloze oplader niet echt nodig?

Dat is correct en tevens juist.

Maar ook hier heb ik over nagedacht. Ik heb een dongle gekocht de UX999. Dit is een externe carplay/android auto module welke draadloos verbinden toelaat, net als in de nu nieuwe autos hoef je dus niet meer je telefoon middels een draadje te connecten.

De UX999 bied veel meer opties dan het huidige syteem van vw zelf af.

Zie link: 


https://a.aliexpress.com/_uzjTru

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
56 minutes ago, MarkyMark said:

Dat is correct en tevens juist.

Maar ook hier heb ik over nagedacht. Ik heb een dongle gekocht de UX999. Dit is een externe carplay/android auto module welke draadloos verbinden toelaat, net als in de nu nieuwe autos hoef je dus niet meer je telefoon middels een draadje te connecten.

De UX999 bied veel meer opties dan het huidige syteem van vw zelf af.

Zie link: 


https://a.aliexpress.com/_uzjTru

Zo'n vermoeden had ik al😁 ik twijfelde laatst om https://cplay2air.com/ aan te schaffen. Maar daar hoor ik wisselende verhalen over dat na updates van Apple de verbinding soms niet meer werkt. Hoe zijn jou ervaringen met de UX999? Die is wel aardig aan de prijs zeg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minutes ago, WJT_ said:

Zo'n vermoeden had ik al😁 ik twijfelde laatst om https://cplay2air.com/ aan te schaffen. Maar daar hoor ik wisselende verhalen over dat na updates van Apple de verbinding soms niet meer werkt. Hoe zijn jou ervaringen met de UX999? Die is wel aardig aan de prijs zeg. 

De UX999 eergisteren besteld. Beetje onderhandeld met de verkoper, € 179,- heb dus idd een prijzige aankoop gedaan.

Als ik de ervaringen mag geloven is het een prachtig apparaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
15 hours ago, Ozzy said:

Eind 2015, modeljaar 2016.

 

Ja die van mij is ook 2016 dus dat klopt dan denk ik. Is de usb poort uit de nieuwe modellen niet los te bestellen dat iemand weet? Zou het wel prettig vinden om daar carplay werkend te krijgen😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
9 hours ago, Freggel said:

In mijn GTE uit 2016 werkt Android Auto gewoon met beide usb poorten. Heeft het niet te maken met het al dan niet hebben van Discovery Pro?

Daar zou je dan wel eens gelijk in kunnen hebben. Wellicht is het dan mogelijk om de usb pins/connectors om te wisselen waar ze op de discover media uitkomen. Fysiek zullen de poorten niet verschillen gok ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
16 uren geleden, Freggel zei:

In mijn GTE uit 2016 werkt Android Auto gewoon met beide usb poorten. Heeft het niet te maken met het al dan niet hebben van Discovery Pro?

Dat betwijfel ik. Ik heb namelijk een Discover Pro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij deze even een kleine update.

Ik ben heel blij met de uitgevoerde mod, het werkt fijn! En op een ritje van 20 minuten is de telefoon toch zn 30 tot 40 procent bijgeladen.

Wel is het even wennen om bij het uitstappen (ondanks de melding op de DM) de telefoon niet te vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
9 uren geleden, MarkyMark zei:

Bij deze even een kleine update.

Ik ben heel blij met de uitgevoerde mod, het werkt fijn! En op een ritje van 20 minuten is de telefoon toch zn 30 tot 40 procent bijgeladen.

Wel is het even wennen om bij het uitstappen (ondanks de melding op de DM) de telefoon niet te vergeten.

blij dat het goed werkt , maar is niets voor mij , het eerste wat ik doe als ik in de auto kom , is mijn gsm aansluiten ( met kabel ) aan de auto , en dit omdat ik de tel

echt voor alles gebruik , gps /tel /opladen .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
18 minutes ago, bert111 said:

blij dat het goed werkt , maar is niets voor mij , het eerste wat ik doe als ik in de auto kom , is mijn gsm aansluiten ( met kabel ) aan de auto , en dit omdat ik de tel

echt voor alles gebruik , gps /tel /opladen .....

Als je een draadloze carplay adapter er bij gebruikt is het wel handig. Want dan hoef je natuurlijk geen kabel meer aan te sluiten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 26-10-2021 at 09:09, WJT_ said:

Ben benieuwd👍🏻

Kan niet anders zeggen dan top! Lekker draadloos laden en draadloos verbinden.

 

Toch ga ik het huidige draadloze bakje van Inbay uitbouwen en ga ik het oplaadbakje van volkswagen zelf inbouwen. Ik ervaar met het bakje van inbay dat de telefoons super heet worden. tegen oververhitting modus aan.

aangepast door MarkyMark
Aanvullende informatie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 9-11-2021 at 00:34, MarkyMark said:

Kan niet anders zeggen dan top! Lekker draadloos laden en draadloos verbinden.

 

Toch ga ik het huidige draadloze bakje van Inbay uitbouwen en ga ik het oplaadbakje van volkswagen zelf inbouwen. Ik ervaar met het bakje van inbay dat de telefoons super heet worden. tegen oververhitting modus aan.

En welk oplaadbakje is dat dan?

En heb je daar Bestelnummers van dan?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden