Ga naar inhoud
  • 0

Een nieuwe chip te laten plaatsen en chip-tuning te laten doen?

J.J
 Share

Vraag

1822039336_P1100501-kopie.thumb.JPG.3400ca9a886247cc1ba62c2e42a040cc.JPGEen vraag die ons bezig houd.

Is het echt goed voor onze T5 TDI 1.9 63kw 2005 camper om een nieuwe chip te laten plaatsen en chip-tuning te laten doen???

Is het mogelijk dat hij door meer kracht zuiniger zal gaan rijden, als je geen misbruik maakt van de kracht, bvb door sneller op te trekken of veel harder te gaan rijden.

In berg achtig gebied bvb trekt hij met meer gemak de bergen op.

In NL met meer kracht, zuiniger met tegen wind.

Alvast bedankt voor jullie kundige reactie.

Mhg,

@J.J

Wat hij heeft gereden:

aangepast door J.J
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0

Om het even helder te stellen. Er komt geen nieuwe chip in bij chiptuning. Het enige wat er gebeurd is dat de motor software, die in de ECU staat, herschreven wordt.
Heel kort door de bocht wordt er wat meer brandstof ingespoten en wordt er wat turbo druk verhoogd, zodat de motor meer lucht krijgt.
Wat de winst bij jouw specifieke motor zal zijn weet ik niet, maar slecht is het niet. Van de 4 passats die ik heb gehad, zijn er 3 getuned. Normale stage 1 tuning en verder geen rare dingen. Mijn 1e Passat 3BG met 100 pk TDI heb ik gekocht met ca 150.000 km op de teller en bij 180k heb ik m laten tunen. ik heb zonder veel problemen nog ca 450.000 km met die auto gereden. Bij teller stand 602.000 km heb ik m verkocht.

mijn huidige passat is ook getuned en staat inmiddels op 430.000 km.
dus tuning (mits goed gedaan door een ervaren tuner) is niet slecht voor de motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0
6 minuten geleden, dieseltje zei:

Om het even helder te stellen. Er komt geen nieuwe chip in bij chiptuning. Het enige wat er gebeurd is dat de motor software, die in de ECU staat, herschreven wordt.
Heel kort door de bocht wordt er wat meer brandstof ingespoten en wordt er wat turbo druk verhoogd, zodat de motor meer lucht krijgt.
Wat de winst bij jouw specifieke motor zal zijn weet ik niet, maar slecht is het niet. Van de 4 passats die ik heb gehad, zijn er 3 getuned. Normale stage 1 tuning en verder geen rare dingen. Mijn 1e Passat 3BG met 100 pk TDI heb ik gekocht met ca 150.000 km op de teller en bij 180k heb ik m laten tunen. ik heb zonder veel problemen nog ca 450.000 km met die auto gereden. Bij teller stand 602.000 km heb ik m verkocht.

mijn huidige passat is ook getuned en staat inmiddels op 430.000 km.
dus tuning (mits goed gedaan door een ervaren tuner) is niet slecht voor de motor.

Dat is mooi duidelijk @dieseltje heb je het in de buurt dan stad Groningen laten doen?

Het is nu waarschijnlijk minder druk bij de bedrijven, misschien kunnen we het op korte termijn laten doen, we willen graag naar Spanje en het zou mooi zijn als het van te voren is gedaan, dan behalen we tegelijk de winst.

Bedankt voor je reactie.😃

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0
43 minuten geleden, J.J zei:

Dat is mooi duidelijk @dieseltje heb je het in de buurt dan stad Groningen laten doen?

Het is nu waarschijnlijk minder druk bij de bedrijven, misschien kunnen we het op korte termijn laten doen, we willen graag naar Spanje en het zou mooi zijn als het van te voren is gedaan, dan behalen we tegelijk de winst.

Bedankt voor je reactie.😃

Bij VVT in Marum of Cadrik tuning

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0
1 uur geleden, Ozzy zei:

Zuiniger worden na chiptuning is onzin.

Hangt helemaal van je rijstijl af. Mijn rijstijl is tov 10 jaar geleden, best wel rustiger geworden, spreek weinig het extra vermogen aan en heb nu dus ook een lekker zuinige wagen. Topic starter inschattend inschattend, zal hij weinig stoplicht sprintjes doen. Zeker is dat t extra vermogen heerlijk is als je de bergen in gaat.

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0
1 uur geleden, dieseltje zei:

Hangt helemaal van je rijstijl af. Mijn rijstijl is tov 10 jaar geleden, best wel rustiger geworden, spreek weinig het extra vermogen aan en heb nu dus ook een lekker zuinige wagen. Topic starter inschattend inschattend, zal hij weinig stoplicht sprintjes doen. Zeker is dat t extra vermogen heerlijk is als je de bergen in gaat.

als het is om te rijden als voorheen is het ook zonde van de centen ... denk ik zo ,,,

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0
4 minuten geleden, bert111 zei:

als het is om te rijden als voorheen is het ook zonde van de centen ... denk ik zo ,,,

Net even wat makkelijker door de bergen gaan, uiteraard trap ik af en toe ook het gaspedaal dieper in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Share

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden