Ga naar inhoud

Ervaringen inbouw hufter-proof alarminstallatie


HansJan

Aanbevolen berichten

Op dit moment vindt er een grote golf inbraken plaats in onze woonwijk. Zo ook vannacht weer: een BMW 3 serie is letterlijk helemaal leeggeroofd. Gat in portier geslagen, kabelboom doorgeknipt, daarmee kennelijk alarm onklaar gemaakt om vervolgens genadeloos te werk te gaan en de eigenaar met een auto achter te laten met meer dan 15.000 schade. Ik krijg er jeuk van, ontzettende jeuk.

Gezien mijn eigen zeer recente ervaring om een MIB te upgraden, wat letterlijk niet meer dan een paar minuten kost om los te koppelen en weer aan te sluiten (als je weet hoe het moet), is het voor het getrainde dievengilde een fluitje van een cent om MIB, AID, stuur, computer, etc er in no-time uit te halen.

In een andere buurt werd eerder deze week een Passat (?!) met Bulgaars kenteken gespot waarvan de bestuurder uitstapte, al fotograferend rondliep en zich weer snel uit de voeten maakte. Dus loop ik al de hele dag rond met de gedachte dat ze binnenkort ook onze straat 'doen' en ik wellicht op een ochtend een leeggeroofde auto moet aantreffen.

Welke maatregelen kan je treffen? Automatisch inschakelende en krachtige verlichting (schijnen ze niet van te houden) is één. Zoektocht leverde me diverse bedrijven op die een SCM gekeurd Klasse 3 alarm kunnen inbouwen, compleet met OBD blocker, wegsleepblokkade, hellingshoekdetectie, integratie met keyless systeem, etc.

Maar ik zoek daarnaast ook naar een systeem wat autonoom draait, dus niet primair afhankelijk is van de boordvoorzieningen in de auto. Gaat er een deur open zonder dat het systeem is uitgeschakeld, dan moeten er wat mij betreft ín de auto een oorverdovend akoestisch signaal ontstaan wat ze direct wegjaagt. Al wordt er saringas losgelaten, I don't care. Ondanks het gat, ondanks een eventueel ingeslagen raam. Ze moeten met hun poten van mijn trots afblijven.

Heeft één van jullie ervaringen met dergelijke oplossingen?

aangepast door HansJan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Garage: staat klaar bij de nieuwe woning. Wordt nog ruzie maken wie hem erin zet 😁

Camera: worden ook voorzien bij de nieuwe woning: oprit, straat en tuin. En bekabeld zodat WiFi niet gejammed kan worden.

Verlichting: komt een krachtige LED lamp met sensor die middels home domotica wordt ingeschakeld ná 24:00 en voor 05:30.

Huidige woning heeft geen eigen oprit, centrale parkeerplaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een slecht bericht weer, ik snap dat je er jeuk van krijgt, ik kan daar ook heel slecht tegen! 
Mijn Passat staat ook buiten op eigen oprit, met een felle led-lamp die bij beweging aan gaat, en een camera die ook op beweging reageert. Ik heb ook geen apart alarmsysteem, maar zou ook wel willen weten of er iets op de markt is om de Passat extra te beschermen tegen dit soort malloten!

Ik hoop voor je dat het je niet overkomt dat ze aan je Passat of andere spullen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-10-2021 om 22:12, HansJan zei:

In een andere buurt werd eerder deze week een Passat (?!) met Bulgaars kenteken gespot waarvan de bestuurder uitstapte, al fotograferend rondliep en zich weer snel uit de voeten maakte.

Kijk in dat soort situaties maak je dan een kenteken foto en fotos van de inzittenden, vinden ze vast ook niet fijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste @HansJan,

 

Ik heb expres je berichtje Ge-quote, dan kan je de scherp dingen weg halen, voor het geval er iets gebeurd en het bericht van jou gevonden word.

Ik kan heel goed je schrijven begrijpen, het kan je woeden maken als je zulke berichten hoort en er bij stil staat dan het jou kan overkomen.

Zoals wel op het forum is geschreven zorg voor een goed verzekering en maak belangrijke foto's van je extra's die je in de wagen hebt, zodat je alles alles vergoed krijgt als de dievengilde hun slag slaat.

Ook breken de gasten wel in om dure inbraak bevelling uit wagens te halen, plus de schades die ze daar bij veroorzaken.

Wat misschien een idee is een rookgenerator die in geschakeld word bij een inbraak.

 

Ik heb het berichtje wat aan gepast, nu is het wat minder heftig.

aangepast door J.J
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo krijgt Hongaarse goulash een heel andere beleving... 

Dan maar weer terug naar de realiteit? Geweld heb ik immers nooit genoemd, maar passende tegenmaatregelen wel. Ik vrees dat ik de oplossing elders moet zoeken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat je een sticker/doek moet maken van een Discover media, die over de DP hangen en voor het stuur precies hetzelfde, een stuurhoes maken die op een oud 4 spaaks stuur lijkt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, HansJan zei:

Zo krijgt Hongaarse goulash een heel andere beleving... 

Dan maar weer terug naar de realiteit? Geweld heb ik immers nooit genoemd, maar passende tegenmaatregelen wel. Ik vrees dat ik de oplossing elders moet zoeken. 

Trek je niet te veel van mijn berichtje aan.

Verschillende leden kunnen nog met een goed idee komen.

Wacht dat even af @HansJan

aangepast door J.J
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11-10-2021 at 17:05, HansJan said:

Zo krijgt Hongaarse goulash een heel andere beleving... 

Dan maar weer terug naar de realiteit? Geweld heb ik immers nooit genoemd, maar passende tegenmaatregelen wel. Ik vrees dat ik de oplossing elders moet zoeken. 

Stroom op de handgrepen.🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heb je er wat aan, maar ik heb nu klasse 5 van MI. Samen met de weconnect app zie je alles. Raam open, alarm status, waar de auto is etc. Bij mij zit hij aan de meld kamer. Maar zonder meldkamer krijg je een pushbericht bij een melding. 

Beste is een trunk monkey.. of iets in die geest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee rear-seat monkeys, of die willen promoveren naar trunk position weet ik niet. Zal het eens vragen 🤣

Ik heb MI even ge-googled, ik trof Moving Intelligence. Ik ga er eens voor zitten. Dank voor de tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

moving intelligence is goed spul..

op het Mercedes forum zijn meer leden die de alarm sirene NAAR het interieur verplaats hebben..

verder een stuurslot ? zo kan de airbag er ook nooit af.. en evt goede alarm stickers op de zijramen, al is het maar voor tijdelijk o.a DEFA, Cobra enz

aangepast door ChromPassat
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden