Ga naar inhoud
  • 0

Interessepeiling LED upgrade mistlampen

HansJan
 Share

Vraag

Beste allemaal,

Ik heb wat vragen gekregen over de LED upgrade van mijn mistlampen. Dit zijn LED lampen met passieve koeling (geen draaiende delen, enkel koelribben), voorzien van Philips Lumileds die qua kleurtemperatuur perfect aansluiten bij de LED koplampen.

Hier is het verschil tussen halogeen en LED goed zichtbaar:

20201101_100633.jpg

De lampen heb ik rechtstreeks besteld bij de Chinese fabrikant NSSC Lighting, waar ik voor de leden van de Audi A2 Club al heel wat sets LED dim- en grootlicht heb besteld. De kwaliteit van de lampen is heel hoog en zijn niet te vergelijken met de goedkope rommel (met veel strooilicht) die veelal bij tante Ali wordt aangeboden. De lampen heb ik 4 jaar in de vorige Passat gehad, overgezet in de nieuwe en hebben tot nu toe elke APK overleefd. Belanrijk om te melden is dat deze lampen zonder CANBUS-canceller kunnen worden aangesloten en er ook in de comfortmodule geen aanpassingen gemaakt hoeven te worden. Kortom: Plug & Play!

De prijs is er ook naar: elke set (2 stuks) kost plm €65. Een en ander afhankelijk van aantallen en dollarkoers. De lampen worden na bestelling pas geproduceerd en heb ik daarna binnen 3-4 dagen met FedEx in huis. De minimale afname is 10 sets. De fabrikant levert voor elke fitting een LED lamp, dus ook voor andere modellen zijn upgrades mogelijk.

Merk op dat NSSC twee soorten levert: de versie met koelribben en koelbanden. De versie met koelbanden hebben we gebruikt voor de H3 lampen (grootlicht) waarvoor te weinig ruimte voor koelribben bestond (toch een groot blok). De koelbanden zijn achter de lamp weggevouwen in de koplampbehuizing. Allemaal veilig, wordt niet zo heet dat er brandgevaar ontstaat.

Bestaat hier eventueel belangstelling? Laat het me dan zeker weten als reactie op dit topic. Bij voldoende animo kan ik weer een bestelling plaatsen. Ben benieuwd!

Bestellingen:

@MarkyMark: 1 x H8 - geleverd

@Michael36: 1 x H8, 1 x H7 - geleverd

@AJV: 1 x H8 - geleverd

@wulfke: 1 x H7 - geleverd

@BARRY_TDI: 1 x H8 - geleverd

Installatie LED mistlampen Passat B8.pdf

aangepast door HansJan
PDF met montage toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

• 0
3 hours ago, 7700 said:

Is er ook iemand die deze set heeft toegepast in de originele halogeenkoplampen van de 3C/B6 en hier ervaringen over kan delen?

Je gaat de rubberen doppen er niet meer opkrijgen.. bij een b7 past draaidop ook niet meer.. er zijn sites waar je doppen kan bestellen die dieper zijn  waardoor het wel past en vocht dicht is! Enkel de maat opnemen en zoeken

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0
Je gaat de rubberen doppen er niet meer opkrijgen.. bij een b7 past draaidop ook niet meer.. er zijn sites waar je doppen kan bestellen die dieper zijn  waardoor het wel past en vocht dicht is! Enkel de maat opnemen en zoeken

Daar was ik al bang voor. Op voorhand dan maar eens meten en nieuwe bestellen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0
11 uren geleden, Michael36 zei:

Thanks, dan mag ik dat even goed voorbereiden. Lichtopbrengst is nu waardeloos, zeker vergeleken met de LED-verlichting in de vorige auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0
20 minutes ago, 7700 said:

Thanks, dan mag ik dat even goed voorbereiden. Lichtopbrengst is nu waardeloos, zeker vergeleken met de LED-verlichting in de vorige auto.

Ik zit met hetzelfde met mijn b7, jammer genoeg.. als je ze voor grootlicht ook wil ben je dus 4 doppen nodig.. ik heb ze gevonden en kosten bij die site 6e per stuk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0
1 uur terug, Michael36 zei:

Ik zit met hetzelfde met mijn b7, jammer genoeg.. als je ze voor grootlicht ook wil ben je dus 4 doppen nodig.. ik heb ze gevonden en kosten bij die site 6e per stuk..

Heb je een link eventueel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0

Stofkap - koplampdichting

Voordeel ook van de ledsetje die HansJan aanbied is dat de led driver zo klein is dat deze gewoon in de koplamp kan blijven. De vroegere xenon ballasten waren te groot hiervoor en dan moest je een gat maken in de doppen om de bedrading naar buiten te brengen incl de ballast. Maar nu blijft dus alles binnen de koplamp. 

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0
1 hour ago, wulfke said:

Stofkap - koplampdichting

Voordeel ook van de ledsetje die HansJan aanbied is dat de led driver zo klein is dat deze gewoon in de koplamp kan blijven. De vroegere xenon ballasten waren te groot hiervoor en dan moest je een gat maten in de doppen om de bedrading naar buiten te brengen incl de ballast. Maar nu blijft dus alles binnen de koplamp. 

Dat is idd de site waar ik ze had gevonden.. 

Kwestie van meten en bestellen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0
18 minuten geleden, Michael36 zei:

Dat is idd de site waar ik ze had gevonden.. 

Kwestie van meten en bestellen 

Ik deel gewoon wat ik gevonden had, zo heeft een ander er ook wat aan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0
2 hours ago, George007 said:

Even een vraagje:

De maat van de doppen waar Michael en Wulke het over hebben.

Is dat de dop van 65mm voor de Passat B7?

Ik hoor het graag dan ga ik ze bestellen.

Groetjes van George 

Ik zit momenteel in het buitenland en kan dus niet even ee  dop losmaken en meten.

Maar inprincipe moet je de binnenmaat opmeten van de dop. Dan kan je een passend rubber bestellen..

Maar kan het even niet voor ogen halen hoe het zit als de dop van de koplamp af is

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0

Diver als je in ETKA kan zien welke doppen ik nodig heb voor de Passat B7 van bouwjaar 2014.

Kan je ook zien welke doppen ik nodig heb voor de Skoda Octavia 1.6 TDI sedan ook van 2014.

Ik hoor het graag van je.

Groetjes van George 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0
5 minuten geleden, George007 zei:

Diver als je in ETKA kan zien welke doppen ik nodig heb voor de Passat B7 van bouwjaar 2014.

Kan je ook zien welke doppen ik nodig heb voor de Skoda Octavia 1.6 TDI sedan ook van 2014.

Ik hoor het graag van je.

Groetjes van George 

De standaard koplampen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0
Zojuist, George007 zei:

Bedankt Diver daar gaan we een studie van maken.

Groetjes van George 

Als je de VIN nummers geeft van die auto`s kan ik het je exact zeggen, nu is het aan jou om te kijken wat jou uitvoering is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Share

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden