Ga naar inhoud
  • 0

Interessepeiling LED upgrade mistlampen

HansJan
 Share

Vraag

Beste allemaal,

Ik heb wat vragen gekregen over de LED upgrade van mijn mistlampen. Dit zijn LED lampen met passieve koeling (geen draaiende delen, enkel koelribben), voorzien van Philips Lumileds die qua kleurtemperatuur perfect aansluiten bij de LED koplampen.

Hier is het verschil tussen halogeen en LED goed zichtbaar:

20201101_100633.jpg

De lampen heb ik rechtstreeks besteld bij de Chinese fabrikant NSSC Lighting, waar ik voor de leden van de Audi A2 Club al heel wat sets LED dim- en grootlicht heb besteld. De kwaliteit van de lampen is heel hoog en zijn niet te vergelijken met de goedkope rommel (met veel strooilicht) die veelal bij tante Ali wordt aangeboden. De lampen heb ik 4 jaar in de vorige Passat gehad, overgezet in de nieuwe en hebben tot nu toe elke APK overleefd. Belanrijk om te melden is dat deze lampen zonder CANBUS-canceller kunnen worden aangesloten en er ook in de comfortmodule geen aanpassingen gemaakt hoeven te worden. Kortom: Plug & Play!

De prijs is er ook naar: elke set (2 stuks) kost plm €65. Een en ander afhankelijk van aantallen en dollarkoers. De lampen worden na bestelling pas geproduceerd en heb ik daarna binnen 3-4 dagen met FedEx in huis. De minimale afname is 10 sets. De fabrikant levert voor elke fitting een LED lamp, dus ook voor andere modellen zijn upgrades mogelijk.

Merk op dat NSSC twee soorten levert: de versie met koelribben en koelbanden. De versie met koelbanden hebben we gebruikt voor de H3 lampen (grootlicht) waarvoor te weinig ruimte voor koelribben bestond (toch een groot blok). De koelbanden zijn achter de lamp weggevouwen in de koplampbehuizing. Allemaal veilig, wordt niet zo heet dat er brandgevaar ontstaat.

Bestaat hier eventueel belangstelling? Laat het me dan zeker weten als reactie op dit topic. Bij voldoende animo kan ik weer een bestelling plaatsen. Ben benieuwd!

Bestellingen:

@MarkyMark: 1 x H8 - geleverd

@Michael36: 1 x H8, 1 x H7 - geleverd

@AJV: 1 x H8 - geleverd

@wulfke: 1 x H7 - geleverd

@BARRY_TDI: 1 x H8 - geleverd

Installatie LED mistlampen Passat B8.pdf

aangepast door HansJan
PDF met montage toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

• 0

Hij wel!😉 Ik heb van de week een poging gewaagd met de Passat.

Kom er met me dikke knuisten amper in/ de bestaande lamp niet gedraaid. Maar even wachten op wat knapper weer om de tijd te nemen.

Ziet er mooi uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0
1 minuut geleden, MarkyMark zei:

Hij wel!😉 Ik heb van de week een poging gewaagd met de Passat.

Kom er met me dikke knuisten amper in/ de bestaande lamp niet gedraaid. Maar even wachten op wat knapper weer om de tijd te nemen.

Ziet er mooi uit!

Ik heb de omlisting weggehaald, met 2 T25 schroefjes daai ik de hele unit eruit. Stekker eraf, lamp leraf, led erop kijk wel dat de vlakkennaar rechts en links staat, kabels eraan unit erin schroefjes vast lijdt erop.

Ben langer aan het typen dan dat het vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0

Dit weekend de H7 leds geplaatst in mijn vrouw haar Fiesta. Niet zomaar appeltje eitje maar het is gelukt. Nog eens testen bij donker en droog. Na het plaatsen getest en was dan donker en nat en dan krijg je niet het juiste beeld. Wel bij het plaatsen in de koplamp de lamp eens aansloten om de juiste draaihoek te hebben voor het beste lichtbeeld en opbrengst. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0

Goed om te horen @BARRY_TDI, naast de hoge bouwkwaliteit was de kleurmatch een zeer prettige bijkomstigheid! 

Het gaat jou ook wel lukken @MarkyMark, kwestie van geduld. En anders weet je de weg naar Arnhem 🤪

Ik begrijp niet helemaal wat het resultaat van @wulfke is. Begrijp ik goed dat het beeld verschilt onder droge en natte omstandigheden? De H7 lamp laat zich stellen door te draaien. Van belang is dat de LEDs opzij uitstralen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0
34 minuten geleden, HansJan zei:

Ik begrijp niet helemaal wat het resultaat van @wulfke is. Begrijp ik goed dat het beeld verschilt onder droge en natte omstandigheden? De H7 lamp laat zich stellen door te draaien. Van belang is dat de LEDs opzij uitstralen. 

Het natte donkere wegdek absorbeert het licht meer dan wanneer het wegdek droog is, dan reflecteert het meer. Maar ook al heb je bvb oem led erin, dan heb je dezelfde ervaring (althans dat heb ik toch). Weet niet of je snapt wat ik bedoel. 

Ik heb de lampen in de woonkamer in de koplampen gezet. Dan aangesloten op een 12V voeding en via het draaien van de lamp zo afgesteld. Wel heb ik de originele lamphouders moeten aanpassen zodat de dikke led erdoor kon. Ook moet ik andere rubberen afsluitdoppen bestellen gezien de lampen wat verder uit de koplamp behuizing komen. Had vroeger een ledsetje gekocht maar dit was met ventilator en dan direct er een dop achter is geen strak plan. Maar nu met die koelbanden is dit geen probleem !

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0

Mijn monteur heeft gisteren de led lampjes gemonteerd.
Was redelijk te doen.
Hij heeft de gril losgemaakt als ook de bumper de koplampen er uit gehaald en de ledverlichting weer teruggebouwd.
Er zat duidelijk een boel meer licht op.
Alleen maakte hij zich zorgen om het lichtbeeld dat was niet zo strak als met de halo geen lampen😊
Het lichtbeeld was in het midden nogal warrig.
Maar om half negen heb ik een afspraak met het APK keuringsstation om de koplampen opnieuw af te stellen.
Dan zal ik horen of dit acceptabel is voor de APK.
Dus nog even spannend.
Ik laat je weten wat de uitslag is.

Ben al weer terug de lamp zat er scheef in zei hij.
Maar dat kon ik me niet voorstellen want ik was er zelf bij met inbouwen.
Daarop draaide hij de dop los en ploep daar schoot de lamp weer goed en hoefde hij maar heel weinig bij te stellen.
Dus de dop zette de lamp onder druk zodat hij scheef ging staan.
Dus de draad die uit de lamp komt is net iets te dik.
Nu ga ik de achterkant met ducktape afplakken want we willen geen water in de koplamp hebben.
Maar de koplamp moet nog wel gepoetst worden want er zitten inderdaad kleine haarscheurtjes in.
Maar dat gaat mijn zoon doen hij heeft een cursus gevolgd koplampen poetsen en zet er dan gelijk een beschermlaagje overheen.
Maar ik ben super tevreden over de led lampjes heb nu een zee van licht.

En van dat warrige lichtbeeld is niets meer te zien want de linkerkoplamp scheen schuin naar rechts omhoog omdat het dekseltje achterop tegen de lamp aandrukte. 

Bedankt HansJan.

Groetjes van George

aangepast door George007
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0

Ik heb een foto gemaakt van het lichtbeeld dat mijn led dimlichten geeft.

Alleen ik weet niet hoe ik deze op het forum moet plaatsen.

Maar via WattsAp heb ik hem doorgestuurd aan HansJan ik hoop dat hij hem voor me wil plaatsen.

Maar wat een bak licht zeg niet normaal.

Vergeleken met deze ledlampjes waren de hallo geen lampen slechts kaarsenpitjes.

Groetjes van een tevreden George 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0
14 minuten geleden, MarkyMark zei:

Wat een licht! Ik denk dat dit misschien nog feller en meer licht op brengt dan me full led lampen oem vanuit VW 

Dat kan kloppen. Dit komt onder andere doordat er geen lenzen/projectors aanwezig zijn. Hierdoor krijg je helaas wel weer strooilicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0
33 minuten geleden, Ozzy zei:

Dat kan kloppen. Dit komt onder andere doordat er geen lenzen/projectors aanwezig zijn. Hierdoor krijg je helaas wel weer strooilicht.

Maar dat strooilicht valt reuze mee.

Ik ben naar een APK keuringsstation gegaan en specifiek gevraagd of deze led lampen problemen op kunnen leveren bij een APK meting.

Mij werd verzekerd dat ze perfect zijn en geen enkel probleem geven.

Dan te bedenken dat er allemaal kleine barstjes zitten in het koplampglas wat nog weggepoetst moet worden door mijn zoon.

Dus het effect zal alleen maar beter worden.

Nee dit zijn hele goede led lampjes.

Ik heb in mijn vorige Passat Xenon lampen gezet die gaven beter licht dan de halo geen lampen maar het lichtbeeld was niet zo mooi als van deze led lampen en de lichtopbrengst was ook minder.

Ondanks dat het Xenon geschikt voor Canbus was ging de boel toch in storing.

En dat waren best wel dure Xenons.

Dan doen deze LED lampen het super goed ik ben enthousiast.

Groetjes van George 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0

Ik heb vanochtend de upgrade van de mistlampen geplaatst, fluitje van een cent.

Tevreden over het resultaat, vanavond of morgenavond een stukje in het donker rijden, ben heel benieuwd naar het beeld in het donker.

De montage heb ik via de voorkant gedaan, de afdekking zit met 1 torx-schroef vast, voorzichtig de omlijsting los gemaakt. De lamp zelf zit met 2 torx-schroeven vast.

De ballast, heb ik met het dubbelzijdige tape op het mistlamphuis geplakt, wel even schoongemaakt en ontvet.

Hieronder een paar foto’s van de ‘operatie mistlamp”

8E8165A1-976E-4EB7-8E23-B6E358225B26.jpeg

A5ACC074-A13C-42CB-A33E-6BD7089598BE.jpeg

348870E9-A47C-44AB-8140-A2A20670FB46.jpeg

9676509E-BADA-464A-9088-D0C60D965559.jpeg

91B1988C-4424-46F3-9E14-CB44CE149C92.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0
18 minuten geleden, golfiev5 zei:

zou je de oem Bi-xenon van mijn B7 ook kunnen vervangen voor LED of is dat een grote ingreep. persoonlijk vind ik namelijk dat de xenon relatief weinig ligt geeft.

Daar zou ik niet aan beginnen. De lamp past niet, en los daarvan, de bi-xenon in de B6 en B7 geven werkelijk een enorme bak licht. Ik vermoed ook dat de lichtopbrengst ook gewoon hoger is dan die van deze leds.

Wat ik me nog herinner van mijn B7 met xenon, dat VW ze standaard wel een beetje laag afstelt. Dat deed de VW dealer braaf bij elke onderhoudsbeurt (want de computer zegt dat het moet) en elke keer, kon ik nadat het onderhoud was uitgevoerd weer terug gaan om de lampen iets hoger af te laten stellen, wat ze ook elke keer netjes gedaan hebben.

Dus laat ze een beetje hoger afstellen, dan voldoe je nog steeds gewoon  aan alle regels, en dan kan je echt genieten van de bak licht op het wegdek voor je. Een Passat met af-fabriek Xenon is namelijk gewoon top!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0
1 minuut geleden, bm-er zei:

Daar zou ik niet aan beginnen. De lamp past niet, en los daarvan, de bi-xenon in de B6 en B7 geven qerkelijk een enorme bak licht. Ik vermoed ook dat de lichtopbrengst ook gewoon hoger is dan die van deze leds.

Wat ik me nog herinner van mijn B7 met xenon, dat VW ze standaard wel een beetje laag afstelt. Dat deed de VW dealer bij elke onderhoudsbeurt (want de computer zegt dat het moet) en elke keer, kon ik nadat het onderhoud was uitgevoerd weer terug gaan om de lampen iets hoger af te stellen.

Dus laat ze een beetje hoger afstellen, dan voldoe je nog steeds gewoon  aan alle regels, en dan kan je echt genieten van de bak licht op het wegdek voor je. Een Passat met af-fabriek Xenon is namelijk gewoon top!

Thanks voor de tip, dit wist ik niet zal ik zeker eens even laten doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0
1 hour ago, AJV said:

Ik heb vanochtend de upgrade van de mistlampen geplaatst, fluitje van een cent.

Tevreden over het resultaat, vanavond of morgenavond een stukje in het donker rijden, ben heel benieuwd naar het beeld in het donker.

De montage heb ik via de voorkant gedaan, de afdekking zit met 1 torx-schroef vast, voorzichtig de omlijsting los gemaakt. De lamp zelf zit met 2 torx-schroeven vast.

De ballast, heb ik met het dubbelzijdige tape op het mistlamphuis geplakt, wel even schoongemaakt en ontvet.

Hieronder een paar foto’s van de ‘operatie mistlamp”

8E8165A1-976E-4EB7-8E23-B6E358225B26.jpeg

A5ACC074-A13C-42CB-A33E-6BD7089598BE.jpeg

348870E9-A47C-44AB-8140-A2A20670FB46.jpeg

9676509E-BADA-464A-9088-D0C60D965559.jpeg

91B1988C-4424-46F3-9E14-CB44CE149C92.jpeg

Dit is top! Bedankt.

Ik ga het ook zo proberen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0

@AJVHalf uurtje werk! Top!!! Onwijs bedankt. Door jou keurige omschrijving kreeg ik er weer vertrouwen in en heb ik het gefixed!

Nu zijn deze lampen voor mij alleen mistlampen, (bochten verlichting zit in mijn koplamp) maar ben blij met gelijke kleuren.

Led koplampen+ halogeen mistlampen is no go for me🤫

IMG-20220112-WA0029.jpeg

IMG_20220112_160052.jpg

IMG_20220112_160846__01.jpg

IMG_20220112_160855__01.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Share

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden