Ga naar inhoud
  • 0

Interessepeiling LED upgrade mistlampen

HansJan
 Share

Vraag

Beste allemaal,

Ik heb wat vragen gekregen over de LED upgrade van mijn mistlampen. Dit zijn LED lampen met passieve koeling (geen draaiende delen, enkel koelribben), voorzien van Philips Lumileds die qua kleurtemperatuur perfect aansluiten bij de LED koplampen.

Hier is het verschil tussen halogeen en LED goed zichtbaar:

20201101_100633.jpg

De lampen heb ik rechtstreeks besteld bij de Chinese fabrikant NSSC Lighting, waar ik voor de leden van de Audi A2 Club al heel wat sets LED dim- en grootlicht heb besteld. De kwaliteit van de lampen is heel hoog en zijn niet te vergelijken met de goedkope rommel (met veel strooilicht) die veelal bij tante Ali wordt aangeboden. De lampen heb ik 4 jaar in de vorige Passat gehad, overgezet in de nieuwe en hebben tot nu toe elke APK overleefd. Belanrijk om te melden is dat deze lampen zonder CANBUS-canceller kunnen worden aangesloten en er ook in de comfortmodule geen aanpassingen gemaakt hoeven te worden. Kortom: Plug & Play!

De prijs is er ook naar: elke set (2 stuks) kost plm €65. Een en ander afhankelijk van aantallen en dollarkoers. De lampen worden na bestelling pas geproduceerd en heb ik daarna binnen 3-4 dagen met FedEx in huis. De minimale afname is 10 sets. De fabrikant levert voor elke fitting een LED lamp, dus ook voor andere modellen zijn upgrades mogelijk.

Merk op dat NSSC twee soorten levert: de versie met koelribben en koelbanden. De versie met koelbanden hebben we gebruikt voor de H3 lampen (grootlicht) waarvoor te weinig ruimte voor koelribben bestond (toch een groot blok). De koelbanden zijn achter de lamp weggevouwen in de koplampbehuizing. Allemaal veilig, wordt niet zo heet dat er brandgevaar ontstaat.

Bestaat hier eventueel belangstelling? Laat het me dan zeker weten als reactie op dit topic. Bij voldoende animo kan ik weer een bestelling plaatsen. Ben benieuwd!

Bestellingen:

@MarkyMark: 1 x H8 - geleverd

@Michael36: 1 x H8, 1 x H7 - geleverd

@AJV: 1 x H8 - geleverd

@wulfke: 1 x H7 - geleverd

@BARRY_TDI: 1 x H8 - geleverd

Installatie LED mistlampen Passat B8.pdf

aangepast door HansJan
PDF met montage toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

• 0

In de eerste post van dit topic heb ik de installatiebeschrijving toegevoegd. Ik had dit uitgebreider willen doen, maar het was me te koud om er lekker voor te gaan zitten. Desondanks moet het hiermee vast lukken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0
15 minuten geleden, BARRY_TDI zei:

Ik heb evt ook wel belang bij een set voor de mistlampen voor een Polo 6R/6C adaptief.

Weet alleen de maat nog niet.

Ben benieuwd naar alle ervaringen en plaats graag een nieuwe bestelling als het animo weer voldoende is (minimaal 10 sets).

Als ik het goed heb wordt voor de mistlamp van de Polo een H7 lamp gebruikt. Kijk even goed naar de ruimte in de lamp, dat moet wel afdoende zijn om de LED lamp met koelbanden te kunnen plaatsen en de driver een plekje te geven. Ter illustratie een foto van de lamp bijgesloten (dit was mijn laatste set die reeds verkocht is).

LED-H7.thumb.jpg.b97bab62b2f402a7bea041a909628735.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0
5 minuten geleden, HansJan zei:

Ben benieuwd naar alle ervaringen en plaats graag een nieuwe bestelling als het animo weer voldoende is (minimaal 10 sets).

Als ik het goed heb wordt voor de mistlamp van de Polo een H7 lamp gebruikt. Kijk even goed naar de ruimte in de lamp, dat moet wel afdoende zijn om de LED lamp met koelbanden te kunnen plaatsen en de driver een plekje te geven. Ter illustratie een foto van de lamp bijgesloten (dit was mijn laatste set die reeds verkocht is).

LED-H7.thumb.jpg.b97bab62b2f402a7bea041a909628735.jpg

Ok dank je wel. Ik zal de polo ergens op een brug zetten en kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0

Vandaag het pakketje ontvangen en zojuist even opengemaakt om mijn nieuwsgierigheid te sussen.
Het ziet en voelt erg degelijk aan.
Nu nog een keer de warme hal bij m’n maatje op het werk opzoeken om ze te plaatsen.
Nogmaals dank HansJan

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0

HansJan een setje H7 en een setje stadslichten vandaag binnengekregen.

Het setje H8 is onderweg. 

Netjes verpakt in een hardkartonnen doos.

Ziet er netjes en degelijk uit.

Kijk er naar uit wanneer ze geplaatst worden.

Bedankt HansJan.

Groetjes van George 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0
Op 23-12-2021 om 12:11, HansJan zei:

FYI: Er is nog 1 set H8 LED lampen beschikbaar.

@HansJan

Hoi Hans Jan. Is deze set nog beschikbaar?

Ik heb dus H8 in de units zitten. Er was er 1 kapot en heb noodgedwongen een halogeen versie van Phillips moeten halen. Tik daar 2 tientjes voor af.

Hoor graag van je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0

Ik heb de set ook nog niet gemonteerd😔  en de komende dagen komt er ook nog niets van, aangezien de Passat bij de garage staat met de foutcode P0841.

Gelukkig nog in de garantie, ben benieuwd wat er uit komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0
1 uur geleden, AJV zei:

Ik heb de set ook nog niet gemonteerd😔  en de komende dagen komt er ook nog niets van, aangezien de Passat bij de garage staat met de foutcode P0841.

Gelukkig nog in de garantie, ben benieuwd wat er uit komt.

Auch, ruikt naar een gevalletje mechatronica.. succes en idd gelukkig mogelijks een garantie kwestie 🤞🏼

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0
On 22-12-2021 at 20:53, BARRY_TDI said:

Ok dank je wel. Ik zal de polo ergens op een brug zetten en kijken

"Ik vraag dit voor een vriend😉": Wat voor polo is het? Ik ben benieuwd naar de maatvoering en of het past. 

Van de week met een maatje een Polo uit 2019 opgehaald met ledpakket op de koplampen, mistlampen(bochten verlichting) = halogeen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0
23 minuten geleden, MarkyMark zei:

"Ik vraag dit voor een vriend😉": Wat voor polo is het? Ik ben benieuwd naar de maatvoering en of het past. 

Van de week met een maatje een Polo uit 2019 opgehaald met ledpakket op de koplampen, mistlampen(bochten verlichting) = halogeen.

Mijn pllo is van 2017 met dezelfde situatie. Dus led koplampen halogeen mist. De mijne is H8 35w. 2019 is type nieuwer en ik durf niet te zeggen welke daar in zit

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0
4 uren geleden, George007 zei:

HansJan de H8 led lampjes zijn ook binnen.

Bedankt.

Ziet er inderdaad degelijk uit.

Ben benieuwd wanneer ze gemonteerd kunnen worden.

Ik kijk er naar uit.

Groetjes van George 

Foto?

Morgen komen die van mij binnen dus ben wat ongeduldig😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Share

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden