Ga naar inhoud
  • 0

Interessepeiling LED upgrade mistlampen

HansJan
 Share

Vraag

Beste allemaal,

Ik heb wat vragen gekregen over de LED upgrade van mijn mistlampen. Dit zijn LED lampen met passieve koeling (geen draaiende delen, enkel koelribben), voorzien van Philips Lumileds die qua kleurtemperatuur perfect aansluiten bij de LED koplampen.

Hier is het verschil tussen halogeen en LED goed zichtbaar:

20201101_100633.jpg

De lampen heb ik rechtstreeks besteld bij de Chinese fabrikant NSSC Lighting, waar ik voor de leden van de Audi A2 Club al heel wat sets LED dim- en grootlicht heb besteld. De kwaliteit van de lampen is heel hoog en zijn niet te vergelijken met de goedkope rommel (met veel strooilicht) die veelal bij tante Ali wordt aangeboden. De lampen heb ik 4 jaar in de vorige Passat gehad, overgezet in de nieuwe en hebben tot nu toe elke APK overleefd. Belanrijk om te melden is dat deze lampen zonder CANBUS-canceller kunnen worden aangesloten en er ook in de comfortmodule geen aanpassingen gemaakt hoeven te worden. Kortom: Plug & Play!

De prijs is er ook naar: elke set (2 stuks) kost plm €65. Een en ander afhankelijk van aantallen en dollarkoers. De lampen worden na bestelling pas geproduceerd en heb ik daarna binnen 3-4 dagen met FedEx in huis. De minimale afname is 10 sets. De fabrikant levert voor elke fitting een LED lamp, dus ook voor andere modellen zijn upgrades mogelijk.

Merk op dat NSSC twee soorten levert: de versie met koelribben en koelbanden. De versie met koelbanden hebben we gebruikt voor de H3 lampen (grootlicht) waarvoor te weinig ruimte voor koelribben bestond (toch een groot blok). De koelbanden zijn achter de lamp weggevouwen in de koplampbehuizing. Allemaal veilig, wordt niet zo heet dat er brandgevaar ontstaat.

Bestaat hier eventueel belangstelling? Laat het me dan zeker weten als reactie op dit topic. Bij voldoende animo kan ik weer een bestelling plaatsen. Ben benieuwd!

De voorlopige stand per 26-10-2021 is:

@Mausey: 1 x H7 (onder voorbehoud, ik neem je verzoek voor nu mee in de prijsaanvraag)

@MarkyMark: 1 x H8

@Michael36: 1 x H8, 1 x H7

@AJV: 1 x H8

aangepast door HansJan
Inschrijvingen bijgesteld
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

• 0
15 hours ago, HansJan said:

De bestelling is er inmiddels uit, maar één van de geïnteresseerden (via FB) laat niets meer van zich horen en beschouw ik als afgehaakt.

Mocht er iemand nog interesse hebben, dan is er dus nog een set H8 LED voor de mistlampen beschikbaar.

Dir: het resultaat van de optimalisatie voor de bochtenverlichting heb ik zojuist even vastgelegd: 

Dat is een wereld van verschil tegen over de halogeen lampen

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0

Ik praat ook geen onzin, dit zijn serieus goede lampen! 😁 Ben ervan overtuigd dat dit beter is dan al het andere wat op oom Ali wordt aangeboden. 👊

Mocht iemand toch interesse hebben gekregen, ik kan nu nog iets aan de bestelling laten toevoegen. Later op de week wordt dat lastig ... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0

Graag een setje H7 met koelbanden voor in mijn vrouw haar wagen. Zijn er montage stukken bij of kan je die erbij bestellen. Dan heb ik het over deze Spullen of heb je deze niet nodig bij de door u aangeboden ledlampen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0

De voet van deze lamp (in rood - de adapter voor de behuizing die er doorheen geschoven wordt) wordt met de gebruikelijke beugel voor de H7 lamp vastgezet. Daarna schuif je de lamp door de adapter heen en draait deze met een kwart slag vast. De flappen en driver moeten dan in de lampbehuizing worden opgeborgen. Het is dus zaak om dat vooraf even te beoordelen. Andere adapters worden er niet bijgeleverd. 

Screenshot_20211112-102620_OneDrive.thumb.jpg.c3aaa3e30ec9b67fc7489098547f7927.jpg

Merk op dat de lamp in twee uitvoeringen kan worden geleverd. Met meer design in de kop (wanneer lamp zichtbaar is) of zonder (iets beter lichtbeeld):

CatchA061.jpg.526d12eaf6db269ed2a4a53ac9347a3e.jpg

CatchE0FA.jpg.0597883d8cfa0a6e5961b28e891b07e8.jpg

aangepast door HansJan
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0

De lamp zelf is niet zichtbaar in de koplamp, mijn vrouw haar wagen heeft lenskoplampen. Geen idee welke daar best voor gebruikt kunnen worden. Zou voor een ford fiesta MK7 zijn waar ze in moeten komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0

Quick update:

Vanochtend antwoord van fabrikant gehad. Productie is 10 december pas klaar tgv vertraging levering onderdelen. Dan op transport en is het in 4-5 dagen hier. Het is helaas niet anders!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0
49 minuten geleden, HansJan zei:

Wat ben je gul voor jezelf dit jaar @AJV🤣👍

Haha, er komt zeker nog wat bij, maar dat komt niet onder de kerstboom! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0

Beste Hans-Jan,

Ik lees net jouw topic.

Ik ben op zoek naar betere verlichting voor mijn Passat B7 van april 2014 met een 1.6 TDI.

Net als bij mijn vorige Passat uit 2006 vind ik dé verlichting belabberd.

Ik wordt al een dagje ouder (69 jaar) en heb ernstige diabetes waardoor ik in donker heel slecht kan zien.

Daarom wil ik betere verlichting in mijn Passat zetten.

Zou jij iets voor mij kunnen betekenen?

Ik zou graag dé verlichting in mijn Dimlichten en Groot licht willen vervangen door LED verlichting.

Ik hoor het graag van je.

Groetjes van George

Link naar reactie
Delen op andere sites

Share

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden