Ga naar inhoud
  • 0

Parkeersensoren voor gaan af en toe af in de file?


SteRo

Vraag

Ik heb in de afgelopen weken bij twee ritten gehad dat tijdens het stapvoets rijden in de file plotseling de parkeersensor voor begon te piepen op de stand voor meest dichtbij (continutoon). Eenmaal zelfs terwijl ik ruim 10 meter van mijn voorganger af reed. Het gebeurde een paar keer in 1-2 minuten tijd, en daarna de rest van de file helemaal niet meer. De oplaadklep was dicht en de afdekdop zat op zijn plek (ik heb ook al eens met een bungelende dop rondgereden en toen werd die parkeersensor helemaal gek hahaha).

Ik snap wel dat de parkeersensor het verschil niet kan zien tussen een auto voor je in de file en een geparkeerde auto voor je op een parkeerplaats, maar ik kom tijdens het filerijden nooit zo dicht op mijn voorganger dat de parkeersensor zou moeten aanslaan. Misschien dat er een boomblaadje tegen de sensor is aangewaaid of zo, maar dat lijkt me vergezocht. Iemand ook al eens zoiets gehad? Zou het een storing zijn, of is het gewoon een gevoelig systeem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb het ook regelmatig dat ik een voorliggend voertuig nader welke voor het rood licht staat te wachten dan de sensoren de wagen al "zien" . Je kan volgens mij het systeem wel minder gevoelig zetten of de sensoren vanaf een bepaalde snelheid maar pas laten functioneren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met vochtig weer wil het wel eens gebeuren dat in de file het ineens lijkt of er iets zich vlakbij te auto bevindt, terwijl dat in werkelijkheid niet het geval is. Meestal is het één sensor die denkt dat er iets praktisch boven op de auto zit.

Toen hij nog in de garantie zat wel mee terug geweest, maar daar werd het door de dealer afgedaan als niks aan te doen. Ze konden er alleen iets aan doen als ze een foutmelding konden uitlezen. Bullshit antwoord natuurlijk, maar dat is nu eenmaal hoe ze daar met klanten omgaan.

Het gebeurd dusdanig weinig dat ik heb besloten om het lekker zo laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor jullie antwoorden! Ik ga eens kijken of de gevoeligheid aangepast kan worden. Vocht lijkt een logische gedachte, ik zal de afdichtingen eens controleren.

aangepast door SteRo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Doet die van mij met regen (en sneeuw) ook. Het is altijd die ene sensor. Ik zet direct PDC uit en het probleem is opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
18 uren geleden, bm-er zei:

Met vochtig weer wil het wel eens gebeuren dat in de file het ineens lijkt of er iets zich vlakbij te auto bevindt, terwijl dat in werkelijkheid niet het geval is. Meestal is het één sensor die denkt dat er iets praktisch boven op de auto zit.

Toen hij nog in de garantie zat wel mee terug geweest, maar daar werd het door de dealer afgedaan als niks aan te doen. Ze konden er alleen iets aan doen als ze een foutmelding konden uitlezen. Bullshit antwoord natuurlijk, maar dat is nu eenmaal hoe ze daar met klanten omgaan.

Het gebeurd dusdanig weinig dat ik heb besloten om het lekker zo laten.

Dus in de PON termen een "producteigenschap" Het zal ook eens niet 😎

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het probleem met deze eigenschap is dat je door de lange duur niet meer let op het gepiep van de PDC... Ik heb al eens gehad dat ik iets raakte, ondanks dat de PDC waarschuwde voor een obstakel.

Zelfs dat de PDC/PLA waarschuwt voor zijdelingse obstakels vind ik enerverend... als je een hoge stoep hebt om naast te parkeren heb je voor de rest niets meer aan de waarschuwing vooraan of achteraan, tenzij je op je scherm van je navigatie zit te kijken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minute ago, dreke said:

Het probleem met deze eigenschap is dat je door de lange duur niet meer let op het gepiep van de PDC... Ik heb al eens gehad dat ik iets raakte, ondanks dat de PDC waarschuwde voor een obstakel.

Zelfs dat de PDC/PLA waarschuwt voor zijdelingse obstakels vind ik enerverend... als je een hoge stoep hebt om naast te parkeren heb je voor de rest niets meer aan de waarschuwing vooraan of achteraan, tenzij je op je scherm van je navigatie zit te kijken...

Inderdaad ja.... daarom heb ik dan ook maar de achteruitrijcamera achteraf nog ingebouwd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 hours ago, dieseltje said:

Ik heb ooit eens gelezen dat je met WD40 dit "tijdelijk"kunt oplossen, maar eigenlijk nooit geprobeerd. Treed bij min B6 (met mqb module) alleen op als t vochtig is.

Oeh... even googlen op WD40 +PDC levert inderdaad een hele berg forum-posts op van allerlei merken en types die vergelijkbare problemen hebben hahaha. Ik ga het eens bestuderen, dank voor de tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, dieseltje said:

Waar WD40 al niet goed voor is ;-) 

Overigens wordt betoogd dat siliconenspray wellicht beter is omdat er in WD40 een petroleumcomponent zou zitten die mogelijk de lak kan aantasten. Ik heb het allebei liggen, dus dan maar siliconenspray. ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

das grappig, want WD40 wordt soms ook in de poetswereld gebruikt op autolak, juist omdat die niet schadelijk is voor autolak. t schijnt dat je er zelfs krasje mee weg kunt krijgen....

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
24 minuten geleden, SteRo zei:

Overigens wordt betoogd dat siliconenspray wellicht beter is omdat er in WD40 een petroleumcomponent zou zitten die mogelijk de lak kan aantasten. Ik heb het allebei liggen, dus dan maar siliconenspray. ;)

 

Petroleumcomponent.

Ha misschien dat daar door het elastiekje vrij snel ging uitdrogen die ik altijd om het busje deed waar ik het rietje tussen klemde.

Ik spreek in verledentijd want toen ik dat ontdekte kreeg ik bedenkingen wat betreft het WD 40 gebruik, ik spuit het zeker niet op rubbers, en nu lees ik ook in het bericht van @SteRo dat mogelijk het ook nog even lak kan aantasten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur geleden, J.J zei:

Petroleumcomponent.

Ha misschien dat daar door het elastiekje vrij snel ging uitdrogen die ik altijd om het busje deed waar ik het rietje tussen klemde.

Ik spreek in verledentijd want toen ik dat ontdekte kreeg ik bedenkingen wat betreft het WD 40 gebruik, ik spuit het zeker niet op rubbers, en nu lees ik ook in het bericht van @SteRo dat mogelijk het ook nog even lak kan aantasten.

Dan lees je niet goed. Het tast je lak NIET aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
17 hours ago, dieseltje said:

Dan lees je niet goed. Het tast je lak NIET aan.

Ter aanvulling:

There is a lot of different information out there, but we’ve rounded up exactly what you need to know about WD-40 and your car’s paint surface.

The individual components in WD-40 can be harmful to paintwork. The isoparaffinic aliphatic hydrocarbons, for example, are very similar to kerosene. Kerosene would destroy your clear coat, so people sometimes claim that WD-40 would do the same. However, the ingredients are not used individually. WD-40 is mixed to precise proportions, and once it’s mixed together, the ingredients are safe on your paint.

Yes, you read that right. It’s safe!

Er wordt wel bij vermeld dat WD40 alle wax en andere beschermlagen oplost, dus als je auto mooi in de wax staat moet je het toch niet gebruiken. Ook wordt het behandelde deel een beetje plakkerig, en daardoor blijven vuildeeltjes er makkelijk in hangen... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
19 hours ago, J.J said:

Petroleumcomponent.

Ha misschien dat daar door het elastiekje vrij snel ging uitdrogen die ik altijd om het busje deed waar ik het rietje tussen klemde.

Ik spreek in verledentijd want toen ik dat ontdekte kreeg ik bedenkingen wat betreft het WD 40 gebruik, ik spuit het zeker niet op rubbers, en nu lees ik ook in het bericht van @SteRo dat mogelijk het ook nog even lak kan aantasten.

WD40 is primair een ontvetter en een oplosmiddel. Het doet dus voor rubbers (en elastiekjes) precies het omgekeerde van bijvoorbeeld siliconenspray: het droogt ze juist uit! Dus inderdaad nooit gebruiken op afdichtingen en niet als smeermiddel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden