Ga naar inhoud
  • 0

Vervangen Sleepring Passat B7


Sandervh78

Vraag

Hoi allemaal,

De sleepring van mijn auto is defect en ik wil deze dus graag vervangen.  Het artikelnummer op mijn huidige is 5k0.953.569.T

Ik vind een nieuwe van boven de 300euro nogal prijzig maar kan niet echt een gebruikte vinden. Zijn er ook andere onderdeelnummers die passen? Ik las iets over de 5k0.953.569.AL maar ik werd er niet heel veel wijzer van. 

 

En als ik hem vervangen heb, moet er dan nog iets geprogrammeerd worden in VCDS? Of doet hij het direct?

 

Alvast bedankt, 

IMG_20210928_144122.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
55 minuten geleden, Sandervh78 zei:

Dank, meteen even de prijs aangevraagd. Klokveer was een term die ik niet kende. 

Heb gewoon gezocht op onderdelenlijn via het onderdeelnummer. 

Bij het vervangen zal mogelijks de stuurhoeksensor en de stuur limieten terug ingeleerd moeten worden. Voor het vervangen ook even de codering van de huidige sleepring/stuurmodule noteren/kopiëren/foto nemen/.. en dan vergelijken met de codering welke in de "nieuwe" zit. 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minuut geleden, oele zei:

300,-😳, voor de 3C was het 100,-€ bij de dealer. Wat een bedrag joh!

Bij de 3C was de sleepring en stuurmodule een apart gebeuren. Bij de nieuwere generatie zit de module en sleepring in 1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De sleepring/klokveer is inmiddels vervangen maar ik blijf met een aantal foutcodes zitten. Ik weet dat ik de stuurhoeksensor en stuurlimieten opnieuw moet instellen. 

Als ik in VCDS ga, en naar module 03 [ABS], login bij security met 40168. Ga naar basisinstellingen. En als ik dan  groep 060 kies, adjustment of Steering Angle sensor, dan krijg ik de foutmelding dat Groep 060 niet beschikbaar is.

Zou iemand me kunnen vertellen wat ik verkeerd doe? 

log 10-10 1304.txt

aangepast door Sandervh78
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helemaal top! Nu kon ik er wel bij inderdaad. De stuurbekrachtiging is weer werkend en het lampje voor de stuurbekrachting is uit.

 

Heb nu alleen nog de traction control en ESP lampjes branden met in module 44 de foutmelding 03375 - stuurmotor.  Ben er nog niet uit wat dat precies is.

aangepast door Sandervh78
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helemaal top! Nu kon ik er wel bij inderdaad. De stuurbekrachtiging is weer werkend en het lampje voor de stuurbekrachting is uit.

 

Heb nu alleen nog de traction control en ESP lampjes branden met in module 44 de foutmelding 03375 - stuurmotor.  Verder staat in module 3 nog 3 foutcodes:

-00778 sensor stuurhoek [g85] - 014 - defekt - geregeld

-00778 sensor stuurhoek [g85] - 008 - onaannemelijk signaal

- 00778 sensor stuurhoek [g85] - 005 - geen of verkeerde basisafstelling/adaptie

 

Kan het zijn dat ik hem in module 3 ook (nog een keer?) Moet instellen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou ik heb nogmaals, opnieuw, de stuurhoeksensor ingesteld via module 44. (Bij module 3 kom ik er niet in). Resultaat is dat nu de foutmelding in module 3 en alle foutcodes met betrekking tot de stuurhoeksensor nu weg zijn. Nu brand alleen het EPC lampje nog in het dashboard. Met de volgende foutcodes:

- adres 01 motor : 4332 (codering/uitvoering van regelapparaten P1647 00[167] in aandrijflijn controleren.

Deze foutcode is er in gekomen na het vervangen van de klokveer. Er is exact hetzelfde onderdeelnummer in gegaan maar kennelijk moet ik ergens een codering aanpassen. Hopelijk kan iemand me hierin sturen.

- adres 44 stuurhulp: 03375 stuurmotor (003 mechanische fout - MIL AAN)

Er zit vooruitgang in maar ik ben er nog niet 😅

 

aangepast door Sandervh78
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heeft u de codering van de stuurmodule hetzelfde gecodeerd als je oude module ? Ik weet dat er een codering is waarbij je kan aanvinken dat de stuurhoek sensor via de sleepring gaan of via de stuurhulp. Heeft u toevallig de oude codering nog of een oude scan zodat we eens kunnen vergelijken met je huidige codering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heeft u na de vervanging al eens een stukje gereden ? Bvb na het afkoppelen van de batterij ofzo staat het ESP lampje ook aan en dat gaat na eens stukje rijden dan uit. Misschien dat dit hier ook het geval is ? Ik denk maar wat mee..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De codering in de module staat niet compleet hetzelfde

De ene scan geeft 199AA50000

De andere scan geeft 199A250000

Misschien dat dit hier invloed heeft. Zou voor controle toch even de codering gelijk zetten als de oude sleepring/module

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou ik heb hem net aangepast en dat was hem! Bedankt @wulfke. De EPC melding en de foutcode in adres1: motor zijn er uit. Oh en de cruise control werkt weer.

nog 1 foutmelding over die ik er graag uit zou willen en dat is dan dus 

Adres 44: Stuur Hulp        Labels: 5N1-909-144.clb
   Onderdeelnr. SW: 5N1 909 144 N    HW: 5N1 909 148 G
   Component: J500__APA-BS KL.308 1101  
   Revisie: 1AH03735    Serienummer: 00121330038401
   Codering: 0000258
   Dealer #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 3D718CF36471A76E21-8068

1 Fout Gevonden:
03375 - Stuurmotor 
            003 - Mechanische fout - MIL AAN
            Freeze frame:
           Fout Status: 11100011
            Fout Prioriteit: 1
            Fout Frequentie: 1
            Reset Teller: 201
           KM-stand: 160637 km
           Tijd Indicatie: 0
            Datum: 2016.02.26
            Tijd: 00:49:06

        Freeze frame:
             (geen eenh.): 7.0
              Stuurhoek: 0.00°
               OK
              Stuurhoek:0.00°
              (geeneenh.): 15
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
martijn v o
This post was recognized by martijn v o!

"Inderdaad even afgesplitst anders gaat alles door elkaar lopen. thanks."

JUUL was awarded the badge 'Helpful' and 1 points.

On 17-1-2024 at 08:52, Toekomstige passat rijder. said:

Goedemorgen vw rijders,

 

mijn naam is Ali en ik rijd een vw touran 2013 (ik weet het is geen Passat) en ik heb hier precies hetzelfde met mijn klokveer/sleepring.

Bij mijn onderdeel eindigt dit nummer wel met “AL”.

De auto heeft geen stuurbekrachtiging en ESC na vervangen.

Nu wil ik iemand vragen die mij hiermee kan helpen omdat ik er 1: geen verstand van heb en 2: het materiaal niet heb om dit in te leren.

ik kom zelf uit Den Haag.

mvg Ali,

Beste Ali,

Je reageert nu in iemand anders z'n topic. Je reactie zal dus weinig opvallen of gezien worden. Misschien kun je beter een eigen topic aanmaken en stel/plaats daar jouw vraag/verzoek. Succes 👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden