Ga naar inhoud
  • 0

VCDS/OBDeleven Pro tweaks - Passat B8


Ozzy

Vraag

Gezien er door een aantal wel eens naar gevraagd werd zal ik het e.e.a. wat ik weet en heb kunnen vinden hier plaatsen.  
Ik heb de relevantste aanpassingen hier vermeld. Er zijn er nog veel aanpassingen mogelijk, zie bronnen onderaan de post daarvoor.


Start/Stop definitief uitschakelen (werkt niet bij een GTE)
Select Control unit 19
Adaptation
Start Stop Limit voltage
Value=12

Fan Speed on Auto Mod
Select Control unit 08 (Air condition A/C)
Control unit Long Coding
Byte 11
Bit 6 Activate

Interieur verlichting fade in/out (langzaam aan en uit i.p.v. in één keer aan en uit)
1. Selecteer Adress 09
2. Voer 31347 als code in bij security access
3. Ga naar adaption
4.
OBDeleven Pro: Zoek naar 'interior lights', selecteer KL58 Einschaten mit Rampe en activeer het
VCDS: Zoek naar KL58 en selecteer 'KL58 einschalten mit Rampe' en activeer het

Voorbeeld: https://youtu.be/G1vaaI9ZHHQ

Automatisch activeren van coming home
STG 09 (Bordnetz) auswählen
STG Zugriffsberechtigung -> Funktion 16
Freischaltcode 31347 eingeben
STG Anpassung -> Funktion 10

'Coming home verbaustatus' van manual naar automatic veranderen. Dit staat in OBDeleven Pro onder 'comfort illumination'

Achteruitrijlichten gebruiken in combinatie met CH/LH   (coming home / leaving home) (Credits: @Wulfke)

Achteruitrijlichten gaan samen met de koplampen of mistlichten vooraan branden bij het openen of sluiten van de wagen wanneer het donker is.

  • Stap 1. In het introscherm, bij "Select Control Module"  klik "Select"
  • Stap 2. Selecteer 09-Cent. Elect
  • Stap 3.  Selecteer Security Acces-16 - voer 31347 in als code
  • Stap 4.  Selecteer Adaptation-10
  • Stap 5. zoek en wijzig volgend adaptie kanaal :

       - ENG116965-ENG116427-Leuchte29RFL RA64-Lichtfunktion B 29

         wijzig "Not active" naar "Coming Home oder Leaving Home aktiv"

Needle sweep
Select Control unit 17 (Dashboard)
Control unit long coding
Byte 1
Bit 0 Activate

Refueling Gasoline Amount/bijvulhoeveelheid brandstof tussen je tellers
Select Control unit 17 (Dashboard)
Control unit long coding
Byte 10
Bit 4 Activate

Adjust Consumption Indıcator
Select Control unit 17 (Dashboard)
Adaptation
Customize consumption indicator
Basic value 100
Value change 85 (%) and 115 (%)

FIS Carbon (werkt niet met een Active Info Display/virtuele cockpit)
Select Control unit 17
Adaptation
Screen view
Value=Option 2

Aanpassen thema van Active Info Display (Credits aan @wulfke)
Selecteer adres/module 17
Adaptation
Display depiction
Probeer ze allemaal uit en beslis welke je het meest bevalt. 
Let op! Een B8 met een AID (met de rode naalden) van modeljaar 2015 en 2016 kan alleen wijzigen naar optie 2, dat is de 'Alltrack' look. Zie foto hieronder.

Standaard
GFv1HdD.png

Alltrack
UfRveqL.png

Modeljaar 2017 - 2019
Model jaar 2017 en nieuwer kan voor de GTD en R look kiezen. Dan loopt je teller ook tot 280 of 320. Zie voorbeeld hieronder.
Hiervoor moet je naar tube_version (OBDeleven) zoeken en daar de waarde aanpassen naar wens.
Credits aan @MarkyMark


Seat Belt Warning Deactivation/gordel piep uit (raad ik niet aan om te deactiveren, ook raak je de weergave kwijt die aangeeft of je passagiers de gordel om hebben)
Select Control unit 17 (Dashboard)
Adaptation
Select:Disable channel belt warning
Value:Yes
Control unit long coding
Byte 0
Bit 2-4 DeActivate

Elektrische achterklep - Piepsignaal uitschakelen bij het bedienen van de achterklep (Credits: @Wulfke)

  • Stap 1. In het introscherm, bij "Select Control Module"  klik "Select"
  • Stap 2. Selecteer 6D - Trunk. Elect.
  • Stap 3.  Selecteer Security Acces-16 - voer 12345 in als code
  • Stap 4.  Selecteer Adaptation-10
  • Stap 5. zoek en wijzig volgend adaptie kanaal :

       - ENG131232-MAS01911-Ausstattungen aktivieren - Tone sensor

         wijzig van Active naar not active

Comfort Blink Cycle/kort knipperen bij het wisselen van baan van 3x aanpassen naar 5 bijvoorbeeld
Select Control unit 09 (Central Electrics)
Security access
Access Code 31347
Adaptation
Comfort Sinyal Sayısı (Cycles)
Value: Value 5 (standard - 3x blinking)

Lane assist status bij inschakelen van het contact (Credits aan @wulfke)
Stap 1. Bij Select Control Module screen klik "Select"
Stap 2. Selecteer A5-Frt Sens. Drv. Assist
Stap 3.  Selecteer Adaptation-10
Stap 4. zoek en wijzig volgend adaptie kanaal :

-  IDE07596-Personalization of lane dept. warning Cl. 15 on

selecteermogelijkheden:
- not activated --> staat uit bij inschakelen van het contact
- Activated --> staat aan bij inschakelen van het contact
- Last setting --> start op met de laatst geselecteerde instelling

lane assist.jpg


Trailer assist activeren (Credits: @Wulfke)

Volgende voorwaarden moeten voldaan zijn voor deze activatie

  • PLA3.0 moet aanwezig zijn
  • De wagen moet uitgerust zijn met het area view systeem of de wagen moet beschikken over een achteruitrijcamera welke de trailer assist functie aan kan
  • Uiteraard moet een juist aangemelde trekhaak aanwezig zijn
     
  • Stap 1. In het introscherm, bij "Select Control Module"  klik "Select"
  • Stap 2. Selecteer 6C-Back-up. Cam.
  • Stap 3.  Selecteer Coding-07 ( OPM - Mogelijks geeft VCDS aan geen info te hebben bij de bits en bytes )
  • Stap 4.  Ga naar Byte 10 en zet bit 3 op 1 ( je kan mogelijks geen vinkje zetten - maak dan van de desbetreffende 0 een 1 - wetende dat bij de codestring de rechtse bit, bit nummer 0 is - ook kan het zijn dat deze al op 1 staat)
  • Stap 5. wijzig de code en klik op "do it"
  • Stap 6. klik op Close Controller, Go Back - 06
  • Stap 7. Selecteer 10-Park/Steer Assist
  • Stap 8. Selecteer Security Acces-16 - voer 71679 in als code
  • Stap 9. Selecteer Coding-07 ( OPM - Mogelijks geeft VCDS aan geen info te hebben bij de bits en bytes )
  • Stap 10. Ga naar byte 0 en wijzig bit 3 van 0 naar 1  ( je kan mogelijks geen vinkje zetten - maak dan van de desbetreffende 0 een 1 - wetende dat bij de codestring de rechtse bit, bit nummer 0 is)
  • Stap 11. wijzig de code en klik op "do it"
  • Stap 12. klik op Close Controller, Go Back - 06
  • Stap 13. Selecteer 5F-Information Electr.
  • Stap 14. Selecteer Adaptation-10

       zoek naar volgende kanalen en wijzig

       - ENG122227-ENG122315-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_trailer_assistant --> Activated

       - ENG122227-ENG122317-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_trailer_assistant_over_threshold_high --> Activated

       - ENG122229-ENG122331-Car_function_List_BAP_Gen2-Trailer_Assistant_0x36 --> Activated

       - ENG122229-ENG122332-Car_function_List_BAP_Gen2-Trailer_Assistant_msg_bus_0x36 --> Comfort data bus

  • Stap 15. klik op Close Controller, Go Back - 06
  • Stap 16. Selecteer 17-Instruments
  • Stap 17. Selecteer Coding-07 ( OPM - Mogelijks geeft VCDS aan geen info te hebben bij de bits en bytes )
  • Stap 18. Ga naar Byte 12 en wijzig bit 5 van 0 naar 1 ( je kan mogelijks geen vinkje zetten - maak dan van de desbetreffende 0 een 1 - wetende dat bij de codestring de rechtse bit, bit nummer 0 is)
  • Stap 19. wijzig de code en klik op "do it"
  • Stap 20. klik op Close Controller, Go Back - 06


Rain Closing (Let op, dit werkt niet bij elke B8. Bijvoorbeeld bij die van mij werkte het niet. Blijkbaar zijn er 2 versies licht/regensensor, bij de ene werkt het wel en bij de andere niet. Je weet dat het lukt als je het kunt terugvinden onder de ruitenwisser instellingen)

Select Control unit 09 (Central Electrics)
Security access, Access code 31347
Adaptation
(15) Access Control 2-Regenschliessen_ein_aus
Value: Permanent
(16) Access Control 2-Regenschliessen_art
Value: Permanent
(28) Zugriffskontrolle 2-Menuesteuerung Regenschliessen
Value:Aktif
Select Control unit 09 (Central Electrics)
Control unit Long Coding
Subsystem: Rain / Light Sensor (RLS)
Byte 0
Bit 1-Bit 2 DeActivate

Front parking lights as DRL - DRL van (high LED) koplamp Passat B8 GTE branden mee met de 'C' leds in de bumper. Credits aan @francisco en @chinkone
Central electrics/Adress 9
Security access, select 31347
Adaptation
OBDeleven heet het: Außenlicht Front - Tagfahrlicht - Dauerfahrlicht aktiviert zusaetzlich Standlicht 
In VCDS heet het: 116593
Set to active 

Uitgevoerd op een B8 GTE 2015

DLR Only in Auto Mode
Select Control unit 09 (Central Electrics)
Security access
Access Code 31347
Adaptation
(9) - Select daytime running lights only in switch position auto
Value = active

DLR Control on Car Menu
Select Control unit 09 (Central Electrics)
Security access
Access Code 31347
Adaptation
(2) Daytime running light activation by BAP or Operating sequence possible
Value = active

Mirror dip activeren (Credits aan @francisco)

  1. Selecteer module 52 Door Electronics, Passenger
  2. Vervolgens ga je naar Long Coding
  3. Zoek naar Byte 4 en activeer bit 2 'Reverse Gear Mirror Dipping active' en bit 3 'Position Memory for Reverse Gear Mirror Dipping active'
  4. Ga naar module 09 Central Electronics en voer de security access 31347 in
  5. Vervolgens ga je naar adaptations (en zoek in OBDeleven naar Access control 2)
  6. Zoek naar ENG 10563 - ENG 116650 Spiegelverstellung Spiegelabsenkung bei Rueckwaertsfahrt en verander not active —> active
  7. Zoek naar ENG 10563 - ENG 116657 Spiegelverstellung Menüsteuerung Spiegelabsenkung en verander not active —> active
    Let op! Stap 6 en 7 kunnen iets anders heten in OBDeleven. Bij mij stond er bijvoorbeeld geen 'Spiegelverstellung' ervoor.
  8. Ga naar de instellingen van je spiegels en wissers onder de instellingen in CAR en activeer 'laten zakken bij achteruit rijden'. Houd in gedachte dat je zijspiegel knopje wel op R moet staan als je gebruikt wilt maken van mirror dip.

Groot licht assistent (FLA) automatisch ingeschakeld houden (Credits: @Wulfke)

Deze optie zorgt ervoor dat u niet steeds de groot licht hendel moet bedienen om de groot licht assistent te activeren. Telkens u het contact inschakelt zal de groot licht assistent actief zijn nadat u een keer de assistent hebt ingeschakeld.

OPM . Echter als u de lichtschakelaar eens manueel op 0 of andere stand zet zal de FLA uitgeschakeld worden en dient u deze zelf terug te activeren.

  • Stap 1. In het introscherm, bij "Select Control Module"  klik "Select"
  • Stap 2. Selecteer 09-Cent. Elect
  • Stap 3.  Selecteer Security Acces-16 - voer 31347 in als code
  • Stap 4.  Selecteer Adaptation-10
  • Stap 5. zoek en wijzig volgend adaptie kanaal :

       - IDE08786-ENG116639-Assistenzlichtfunctionen-Fernlichtassistent Reset

         wijzig van Active naar not active


Discover Media/Pro opstart logo veranderen
Ga naar adres/module 5F
Longcoding
Byte 18
Verander 0 naar het cijfer afhankelijk van hetgeen wat je wilt 

00 - standaard scherm
02 - GTD
06 - R-Line
07 - R
08 - Alltrack
09 - GTE

Je ziet nog wel eerst 'Welcome Volkswagen' en daarna veranderd het naar bijvoorbeeld hetgeen hieronder

Voorbeeld:
aziDCAq.png


Offroadinformatie activeren - This ONLY works on MIB2 infotainment systems with Navigation (Credits aan @francisco)
VCDS:
Step 1. Select 5F-information Elect
Step 2.  Select Adaptation-10
Step 3. Change the following adaptation channels:
(81)-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_compass - set to active (default not active)
(83)-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_compass_over_threshold_high - set to active (default not active)
(41)-Car_Function_List_BAP_Gen2-compass_0x15 - set to active (default not active)
Exit the VCDS software
Step 4. Reset the MIB unit - press and hold the ON/OFF button on the infotainment unit for greater than 10 seconds. You'll actually see it turn off, display clock and then eventually reboot. Hold it until you see the VW boot screen)

Gezien ikzelf het met OBDeleven heb moeten activeren en het even verwarrend was zal ik het voor OBDeleven apart beschrijven.

OBDeleven Pro:
Stap 1. Selecteer adres 5F/information Elect
Stap 2. Adaptions
Stap 3. Zoek naar '-Car_Function_Adaptations_Gen2-' 
Pas het onderstaande aan. Deze staan bijna onder elkaar, er staat iets ertussen wat je NIET moet hebben.
- Menu_display_compass - set to active (default not active)
- Menu_display_compass_over_threshold_high - set to active (default not active)
Stap 4. Ga terug naar de lijst in adaptions en zoek naar 'Car_Function_List_BAP_Gen2' en pas het volgende aan:
- Compass_0x15 - set to active (default not active)
Stap 5. Start je Discover Media/Pro opnieuw op door het aan/uit knop ingedrukt te houden. Houd het knopje ingedrukt totdat het schermpje volledig zwart wordt. Vervolgens zul je de VW opstart logo zien. Hierna zal je onder 'CAR' de Offroad menu zien verschijnen.

Rear lights outer LED rings as DRL/dagrijverlichting achter met alleen de buitenste ''ringen''
Select Control unit 09 (Central Electrics)
Security access -> Access Code 31347
Adaptation:
Leuchte16 - Lightfunction D16 change from non-active to Tagfahrlicht
Leuchte17 - Lightfunction D17 change from non-active to Tagfahrlicht

Voorbeeld:
UEDWzSJ.png

Bronnen/Source: 
https://forum.obdeleven.com/thread/169/coding-adaptations
https://www.stemei.de/pages/coding/vw-passat-b8.php
https://www.gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen_vw-passat-b8.html

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
41 minuten geleden, Acuda zei:

Mooi Ozzy! Leuk dat je hier een topic van gemaakt hebt. 

gr. Alex 

Je hebt de topic gevonden zo te lezen. Neem anders het lijstje door en noteer wat je nog niet hebt. Dan kunnen we het resterende nog activeren/aanpassen wanneer je hier bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag weer even bezig geweest, ook nog even contact gehad met Ozzy over de eerste codering. Zover hij kon zijn is er gelukkig niks fout gegaan met de fan codering.

vandaag heb ik de volgende dingen gecodeerd, panoramadak met sleutel openen(tilting staat ie op) uitgeprobeerd en is inderdaad gelukt :-) 

Rainclosing van de ramen heb alles gezet zoals het staat, maar weet niet of het werkt. heb met een plantenspuit gespoten, maar alles bleef lekker eigenwijs openstaan, wel in mijn radiomenu staart rainclosing vermeld dus ook dat voor elkaar gekregen. 

Fade in/out van knopjesverlichting geactiveerd dus vanavond als het donker eens kijken of dat gelukt is. Morgen wil nog gaan proberen de outerrings achter van de verlichting mee te laten branden met DRL. En ik wil het ''bleep'' bij open en ''bleep bleep'' bij dicht activeren. Die moet ik effe opzoeken want die zie ik hier niet meer tussen staan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sorry dat ik zoveel post hier nu, maar vandaag kreeg ik een foutmelding in de scan die ik niet kan resetten. Het rare is dat ik niks heb verandert alleen wat wulfke aangaf als je in central electrics dingen aanpast dat ie bepaalde instellingen wist.

Nu heb ik er een fout in staan van links/rechts verkeer die ik opnieuw heb moeten aanpassen na gister de rainclosing te hebben aangepast.

Ik krijg nu telkens deze erin. Maar kan m via Obdeleven niet verwijderen. Weet iemand wat ik fout doe?
ff1cd4e8b7d5e1a4bd37693f919990d0.png


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
22 minuten geleden, Sander_C zei:

Nee hij stond op links, heb m terug gezet op rechts. Heel apart weer dit

Als de instelling op de DM/DP op linksverkeer stond en jij hem nu op rechtsverkeer zet dan is er mogelijks iets gewijzigd in het BCM waardoor deze nu als linksverkeer staat. Omdat jij hem op het scherm op rechtsverkeer zet ben je zogezegd omgeschakeld omdat hij als standaard volgens de programmatie op links zou moeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oké is wel apart want ik heb daar niks aangepast met coderen. Ben alleen in central electrics en airconditiong bezig geweest. Zou ook niet weten wat ik in het codeer scherm terug moet zetten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Toch moet je het zoeken in module 09 centr electrics. Ik zie dat je een poging hebt gedaan om regensluiten te activeren. Echter zit deze codering in een sub systeem van module 09 en niet in de directe codering van 09. Dus als je even in 09 byte 0 bit 1 wijzigt vermoed ik dat je probleem zal opgelost zijn. Echter als je regensluiten wil activeren zal je in byte 0 van het subsysteem RLS (geen idee hoe ze het noemen in OBDeleven) bit 1 moeten aanvinken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb in headlight regulation links/rechts verkeer omschakeling activeren, op niet actief gezet. Daarmee is de storing weg. Kan nu alleen niet meer naar links verkeer zetten in m’n menu. Zou iemand een keer als ie tijd heeft kunnen checken waar deze bij hun op staat actief of niet actief. Dan weet ik dat ik de goeie heb. Anders zet ik deze terug en ga ik verder zoeken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het opgelost wulfke bedankt, klopt helemaal wat je zei in central electrics.

Op de 1 of andere manier was verkehrseite op links gekomen. En merk stond op Audi. Snap er niks van. Maar het is op gelost. Gelijk die andere weer op actief gezet. Dus alles klopt weer.
Dank u wel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

IMG_7972.png
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Toch moet je het zoeken in module 09 centr electrics. Ik zie dat je een poging hebt gedaan om regensluiten te activeren. Echter zit deze codering in een sub systeem van module 09 en niet in de directe codering van 09. Dus als je even in 09 byte 0 bit 1 wijzigt vermoed ik dat je probleem zal opgelost zijn. Echter als je regensluiten wil activeren zal je in byte 0 van het subsysteem RLS (geen idee hoe ze het noemen in OBDeleven) bit 1 moeten aanvinken. 

Ik zal van de week effe regensluiten helemaal nalopen. Want wellicht heb ik daar iets verkeerds gedaan dan. Zie alleen effe niet wat ik fout heb gedaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
18 minuten geleden, Sander_C zei:


Ik zal van de week effe regensluiten helemaal nalopen. Want wellicht heb ik daar iets verkeerds gedaan dan. Zie alleen effe niet wat ik fout heb gedaan.

Zoals ik schrijf, je hebt mogelijks de long code van het BCM aangepast met het idee dat je regensluiten aan het instellen was. Echter zit regensluiten in een submenu van het BCM. Omdat je voor regensluiten in byte 0 bit 1 moet aanvinken heb je eigenlijk het BCM gecodeerd als linksverkeer. 

20220118_213044.thumb.jpg.502c3e4d3e8b956392e59eb4446e17b0.jpg

hier zie je dat als je in byte 0 bit 1 actief zet dat je het BCM instelt dat de wagen voor linksverkeer is.

Hoe je via OBDeleven in een submenu van een module kan geraken zal je even iemand anders moeten vragen. Misschien dat @Ozzy hierop kan antwoorden. 

 

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zie het inderdaad, ik heb morgen geen tijd zal proberen vrijdag ochtend dit effe na te checken.. Ieder geval bedankt voor je hulp. Ik kan zover ik kan zien in Obdeleven kun je de byte niet aanpassen in een sub menu.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zal van de week even kijken, help me eraan herinneren als ik het vergeet. Momenteel gaat het helaas een beetje lastig voor mij worden om met je mee te kijken. Wat ik ondertussen wel heb ondervonden is dat met een iPhone OBDeleven veel minder fijn werkt, vooral als je ermee in longcoding moet werken. 

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je dat wil doen zou top zijn, als het via whatsapp makkelijker is laat maar weten dan stuur ik mijn nummer wel effe. Ik doe denk ik ergens wat fout met coderen. Maar wat is dan effe de vraag.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Krijg je geen coding info bij de bits in OBDeleven? Ik raad je wel aan van als beginner in coderen van goed bij te houden hoe alles stond voor dat je wat aanpast. Zodra je wat aanpast kan je kijken of iets werkt. Als het nog niet werkt kan je even afwachten. Als er een foutmelding volgt zet je de boel terug naar de toestand waarin je vertrokken bent en kijk je of de foutmelding gewist kan worden en weg blijft. 

Nu had je het idee dat rainclosing wel werkende zou zijn omdat je het op het scherm aan en uit kan zetten maar dit is niet het geval gezien je in de verkeerde byte bits hebt aangevinkt met nu deze situatie als gevolgd. Gelukkig niet zo ingrijpende gevolgen maar zou zomaar kunnen dat je eens de wagen niet meer van zijn plek af krijgt door een verkeerd vinkje te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Krijg je geen coding info bij de bits in OBDeleven? Ik raad je wel aan van als beginner in coderen van goed bij te houden hoe alles stond voor dat je wat aanpast. Zodra je wat aanpast kan je kijken of iets werkt. Als het nog niet werkt kan je even afwachten. Als er een foutmelding volgt zet je de boel terug naar de toestand waarin je vertrokken bent en kijk je of de foutmelding gewist kan worden en weg blijft. 
Nu had je het idee dat rainclosing wel werkende zou zijn omdat je het op het scherm aan en uit kan zetten maar dit is niet het geval gezien je in de verkeerde byte bits hebt aangevinkt met nu deze situatie als gevolgd. Gelukkig niet zo ingrijpende gevolgen maar zou zomaar kunnen dat je eens de wagen niet meer van zijn plek af krijgt door een verkeerd vinkje te zetten.

Gelukkig viel de schade mee en reed de wagen nog inderdaad. Maar inderdaad als je wat verkeerds aanpast en de auto doet niks meer heb je een groter probleem. Ik maak altijd een scan voordat ik begin. Ik ga het weekend effe de rainclosing terug zetten of effe kijken wat ik waar fout heb aangevinkt. En wat Ozzy zegt misschien kan rainclosing niet bij mij is het een andere sensor.

Ik ga eerst zorgen dat dit weer goed is. Voor ik überhaupt iets anders ga doen
Vindt het nu effe te spannend om DRL achter te coderen en de bleep van het alarm aan te zetten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 19-1-2022 om 06:57, Sander_C zei:

Als je dat wil doen zou top zijn, als het via whatsapp makkelijker is laat maar weten dan stuur ik mijn nummer wel effe. Ik doe denk ik ergens wat fout met coderen. Maar wat is dan effe de vraag.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Module 9, onderaan staat subsystemen/subsystems, vervolgens selecteer je RLHS en daarna longcoding. Dan zit je in de sub menu van de regensensor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Module 9, onderaan staat subsystemen/subsystems, vervolgens selecteer je RLHS en daarna longcoding. Dan zit je in de sub menu van de regensensor.

Thanks ik hoop dadelijk effe tijd te hebben. Dan probeer ik het even rustig goed te zetten. Ik had ook gezocht op YouTube gisteravond met de uitleg en kwam de uitleg van de sub systemen daar ook tegen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden