Ga naar inhoud
  • 0

Achteruitrijcamera succesvol geïnstalleerd!


SteRo

Vraag

Ik heb de afgelopen dagen een originele achteruitrijcamera geïnstalleerd in mijn B8 Variant GTE en aan de praat gekregen. Het gaat om deze set: https://www.k-electronic-shop.de/VOLKSWAGEN/Passat/Passat-B8/VW-Passat-B8-Rueckfahrkamera.html

Het was een aardige klus met wel een paar uitdagingen. Als iemand anders dit ook wil doen en vragen heeft, dan help ik graag!

IMG-20210922-WA0001.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb het vorig jaar ook gedaan. Meeste werk is het uitbouwen van interieurbekleding om de kabels netjes te leggen. Maar op zich 8s het goed te doen.

En het moment dat je eigen mod gewoon werkt is ook altijd leuk. En vanaf nu wat comfortabeler achteruitrijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 minuten geleden, Bonny zei:

Hoe werkt zo'n codeert dongle eigenlijk ?

Ik heb dat idd bij verschillende camera's erbij zien staan.

Je kan via een app een script doorsturen en dan gebeurd het coderen automatisch. Hier een topicje op het VCDS forum over zo een VCDS scripter https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/16993/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 26-9-2021 at 14:17, bm-er said:

Ik heb het vorig jaar ook gedaan. Meeste werk is het uitbouwen van interieurbekleding om de kabels netjes te leggen. Maar op zich 8s het goed te doen.

Klopt, vooral de zijkant van de laadruimte heeft me nogal wat hoofdbrekens gekost, en ik kwam er in het handschoenenvak achter dat ik de kabel in de achterklep kennelijk wel wat ruim had gemonteerd, want het paste allemaal maar nét. De rest ging allemaal snel en makkelijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 26-9-2021 at 22:38, wulfke said:

Je kan via een app een script doorsturen en dan gebeurd het coderen automatisch. Hier een topicje op het VCDS forum over zo een VCDS scripter https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/16993/

Ik heb het ook via OBDapp gedaan en dat werkt echt vlekkeloos. Let er alleen na het programmeren op dat je bij het rebooten ("please cycle ignition") de auto echt even een minuut uit laat. Ik startte steeds te snel weer op waardoor ik geen beeld kreeg. De oplossing was uiteindelijk een harde reboot van alleen de Discover Pro, door de aan/uit-knop een halve minuut ingedrukt te houden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even Off topic, 

Weet je wat er allemaal is aangepast in de codering met zo een "one click" ? Dan doel ik meer op het feit of je terug kan zodat deze codering ongedaan kan gemaakt worden ? Als ik zelf wat codeer dan weet ik wat en waar ik allemaal iets heb aangepast, en als het niet goed is zet ik gewoon alles terug origineel.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 hours ago, wulfke said:

Even Off topic, 

Weet je wat er allemaal is aangepast in de codering met zo een "one click" ? Dan doel ik meer op het feit of je terug kan zodat deze codering ongedaan kan gemaakt worden ? Als ik zelf wat codeer dan weet ik wat en waar ik allemaal iets heb aangepast, en als het niet goed is zet ik gewoon alles terug origineel.  

Voor de OBDapp kun je scripts kopen die allerlei functies vrijgeven, aanpassen, of juist blokkeren. Als je zo'n script voor de tweede keer runt, verschijnt de optie 'Oorspronkelijke settings terugzetten'. Dat lijkt dus standaard in de oplossing te zitten. Of het ook werkt, heb ik niet geprobeerd (en ga ik ook niet doen hahaha).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 uren geleden, SteRo zei:

Voor de OBDapp kun je scripts kopen die allerlei functies vrijgeven, aanpassen, of juist blokkeren. Als je zo'n script voor de tweede keer runt, verschijnt de optie 'Oorspronkelijke settings terugzetten'. Dat lijkt dus standaard in de oplossing te zitten. Of het ook werkt, heb ik niet geprobeerd (en ga ik ook niet doen hahaha).

Ok duidelijk, geen ervaring met deze one clicks dus daarom mijn vraag. Handig voor iemand die geen kaas heeft gegeten van coderen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook ik wil me hier aan gaan wagen.

Het programmeren en evt. aansluiten mogelijk met Rob @Passat Rdi

Maar als ik al voor werk kan doen, scheelt dat allemaal.

 

Dus wilde vragen hoe heb jij de kabels door gevoerd van de klep naar de auto toe? ging dat makkelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Thijn,

Nee, dat was best een werkje. Ik heb gebruik gemaakt van een tutorial op youtube:

Vooral vanuit de zijkant van de bagageruimte naar de deurdorpel van het achterportier toe was nogal een klus, omdat ik niet alle bekledingsdelen los kreeg en ook de achterbank kwam bij mij niet los... uiteindelijk heb ik dus bijna een meter 'blind' met de kabel moeten klooien om hem uiteindelijk door een klein gaatje te krijgen. Duurde even, maar is uiteindelijk wel gelukt. De experts gebruiken hier een tool voor, een soort buigbare dunne staaf waar je je kabel aan vastmaakt, maar zoiets had ik niet. 

Leerpuntje: ik was begonnen bij de camera en heb in de achterklep alle kabels netjes weggewerkt, maar daarbij kennelijk wel wat extra lengte van de kabel gebruikt. Daar kwam ik pas achter toen ik voor bij het handschoenvak uit kwam en nauwelijks meer kabel overhield om aan te sluiten. Dat was dus ook een geworstel hahaha. Dus in de achterklep de kabel zo strak mogelijk wegwerken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
31 minutes ago, SteRo said:

Hoi Thijn,

Nee, dat was best een werkje. Ik heb gebruik gemaakt van een tutorial op youtube:

Vooral vanuit de zijkant van de bagageruimte naar de deurdorpel van het achterportier toe was nogal een klus, omdat ik niet alle bekledingsdelen los kreeg en ook de achterbank kwam bij mij niet los... uiteindelijk heb ik dus bijna een meter 'blind' met de kabel moeten klooien om hem uiteindelijk door een klein gaatje te krijgen. Duurde even, maar is uiteindelijk wel gelukt. De experts gebruiken hier een tool voor, een soort buigbare dunne staaf waar je je kabel aan vastmaakt, maar zoiets had ik niet. 

Leerpuntje: ik was begonnen bij de camera en heb in de achterklep alle kabels netjes weggewerkt, maar daarbij kennelijk wel wat extra lengte van de kabel gebruikt. Daar kwam ik pas achter toen ik voor bij het handschoenvak uit kwam en nauwelijks meer kabel overhield om aan te sluiten. Dat was dus ook een geworstel hahaha. Dus in de achterklep de kabel zo strak mogelijk wegwerken!

Thx, hier hebben we wat aan/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 3-5-2022 at 13:34, SteRo said:

(...)De experts gebruiken hier een tool voor, een soort buigbare dunne staaf waar je je kabel aan vastmaakt, maar zoiets had ik niet. (...)

Een voegspijker kan hier ook enorm helpen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
23 minutes ago, SteRo said:

Graag gedaan, ben wel benieuwd of het gelukt is!

Uiteraard zal ik als ik er aan begin, tussentijds, en eind resultaat met jullie delen.

Wel is het zo, dat ik @Passat Rdi ga vragen voor het aansluiten. die zou nog even in de agenda kijken wanneer hij tijd had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, Thomas1984 said:

Een voegspijker kan hier ook enorm helpen. 

Moet je die wel hebben 😅

De stukken die lastig zijn, zou ik kunnen proberen met een trekveer. heb nog een mooie kunststof variant liggen. daarmee moet ik ook wel een hoop kunnen begeleiden denk ik😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
17 minutes ago, bm-er said:

Het moet vooral erg dun zijn om de kabels door de tule te krijgen. Ik was bij Matthijs bezig en die had gelukkig lasdraad. Dat werkte goed.

Stuk lasdraad heb ik ook.. moet vast goed komen dan 👌

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden