Ga naar inhoud

accu opladen met GTE


bert111

Aanbevolen berichten

Hey ,

Dit WK mijn eerste lange afstand gereden met de Passat Variant GTE -2019 ( Elzas )

vertrokken bij mij met volle accu , Elzas is 600 km van bij mij , hybride op het dachbord .

Na 100/120 km bleef er van mij accu maar een km of 7 over omdat het toch wat snelweg /nationals zijn .

Vroeg mij af hoe ik het verder zou doen , sportstand ,met de instellingen / pijltjes hem laten opladen tot helft ?

Met de pijltjes hem op de helft geplaatst ( +/- 24km ) , en op de helft gekomen mij afgevraagd , wat gaat hij doen als ik hem iets hoger zet ?

Zo gezegd zo gedaan en hij komt gewoon op tot 30 km accu !!! ( had altijd gedacht dat het maar tot de helft zou gaan )

Maar als hij tot de helft gaat is er geen reden om niet nog hoger te gaan ! dus pijltjes tot heel boven en yee yip , is tot 40 km accu gegaan , en als het 1x lukt waarom zou het niet 2x lukken ??? ja hoor , tot 2x toe opgeladen tot 40 km !!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even kijken of ik je goed begrijp: Je hebt dus in hybride modus de accu opgeladen tijdens het rijden met de benzinemotor, en omdat je lang op snelwegen reed, kon je steeds een volle acculading bijladen? Ik heb mijn GTE net een week dus dat heb ik nog niet geprobeerd, maar zou mooi zijn!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet beter om lange afstanden op de GTE stand af te leggen? Ik had met een GTE zo'n 15km afgelegd bijvoorbeeld. Daarvan was de elektrische actieradius 35km bij vertrek en bij aankomst nog altijd 35km.

Even de GTE expert erbij halen. Wat vind u en heeft u hierover te zeggen meneer @tvc15

 

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo zou dat ‘beter’ zijn? Als het doel is zo zuinig mogelijk te rijden, dan is de e-mode de beste optie. GTE levert het meeste vermogen en is dus per definitie niet het mees efficiënt. Ik rij zelf het liefst in hybride op de snelweg en in e-mode op binnenwegen. Maar probeer sowieso de accu zo ver mogelijk leeg te rijden, dus laatste kilometers in e-mode.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens, hybride op de snelweg en e-mode waar de snelheid flink omlaag gaat is in praktijk het zuinigst. in de GTE mode ontlaad je de accu als je power nodig hebt en laadt de auto hem met de benzinemotor weer bij (tot 35% bij pre-facelift, tot 50% bij facelift),]. Dat opladen met de brandstofmotor is een stuk minder efficient. Overigens is de hybride mode bij de facelift slimmer bij de facelift dan bij de pre facelift: als je een bestemming programmeert en je rijdt in hybride modus, dan is je accu leeg bij aankomst. In praktijk rijd je dan een enkeltje Enschede-Schiphol met een verbruik van 3-3.5 l/100km. Erg netjes vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, tvc15 zei:

Mee eens, hybride op de snelweg en e-mode waar de snelheid flink omlaag gaat is in praktijk het zuinigst. in de GTE mode ontlaad je de accu als je power nodig hebt en laadt de auto hem met de benzinemotor weer bij (tot 35% bij pre-facelift, tot 50% bij facelift),]. Dat opladen met de brandstofmotor is een stuk minder efficient. Overigens is de hybride mode bij de facelift slimmer bij de facelift dan bij de pre facelift: als je een bestemming programmeert en je rijdt in hybride modus, dan is je accu leeg bij aankomst. In praktijk rijd je dan een enkeltje Enschede-Schiphol met een verbruik van 3-3.5 l/100km. Erg netjes vind ik.

het eerste is goed te doen als het niet te ver is , maar 600 km ??

ik heb  dus de facelift ..

hoever is Enschede - Schiphol ?

zelf rij ik wekelijks huis/werk binnendoor , zonder snelweg 96 km ( 1u45 ) en dan zie ik een verbruik van 2.5-2.9 l/100km met opgeladen accu.

mijn 600 km Elzas met 1x opgeladen accu bij vertrek + 2 x opladen al rijdend tot 40 km gaf mij een gemiddeld verbruik van 5.8 l/100km op wegen met

bijna uitsluitend 110 km/u

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo , de exacte kms zijn binnen en het verbruik ook .

bij het opgaan naar de Elzas had ik 546 km met een verbruik van 5.6 l/100 km . Dit is dus zoals vermeld volle accu + 2 x opgeladen al rijdend tot 40 km

bij het terug komen , andere weg en ook opgeladen accu , 575 km met een verbruik van 5.5 l/100km alles in GTE 

 

conclusie ,; is hetzelfde = is egaal is identiek gelijk !!!   hahahah

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh Bert, als je vanuit hier naar de Elzas rijdt, maak je sowieso hoogtemeters. En terug ga je dus omlaag. Een heen- en terugrit zijn nooit 1:1 vergelijkbaar! 
 

Overigens denk ik dat de rijmodus op dergelijke afstanden niet zoveelste zal maken. De GTE is superzuinig als je frequent kunt opladen, maar anders is het lood om oud ijzer. Maar: nog altijd zuinig voor een benzine!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, 4wielen zei:

Eh Bert, als je vanuit hier naar de Elzas rijdt, maak je sowieso hoogtemeters. En terug ga je dus omlaag. Een heen- en terugrit zijn nooit 1:1 vergelijkbaar! 
 

Overigens denk ik dat de rijmodus op dergelijke afstanden niet zoveelste zal maken. De GTE is superzuinig als je frequent kunt opladen, maar anders is het lood om oud ijzer. Maar: nog altijd zuinig voor een benzine!

hahahah als je op gaat moet je naar beneden ook hoor , zowel in het  opgaan als het terugkomen ... na elke col komt er een dal.

maar ik vind het nog zuinig voor een benzine ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Elzas ligt gemiddeld honderden meters hoger dan Nederland. Dus per saldo stijg je meer op de heenweg en daal je meer op de terugweg. Dan is er nog wind, andere verkeersdrukte, andere snelheid… Vergelijken kan alleen als je met twee auto’s het identieke traject aflegt.

Zuinig is de GTE wel ja. Hij lijkt zelfs zuiniger dan mijn V60 PIH, wat ik niet had verwacht aangezien dat een diesel is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden