Ga naar inhoud
  • 0

Tikkend geluid én niet meer starten


AsliVW

Vraag

Passat CC 2010. 
2.0 TSI

Oeps.. gisteren wilde ik wegrijden met de CC, maar starten deed hij niet. 
Kwam voor mij uit het niets want daarvoor niks geks opgemerkt. Geen geluiden, geen lampjes. Enige vreemde was dat een dag daarvoor het achterraam ineens niet meer dicht ging middels de schakelaar (nieuwe schakelaar besteld).

omdat de auto niet wilde starten er een nieuwe accu in gezet en toen deed hij het wel…. 🙃 Kon wel rijden, maar de auto gaf een tikkend geluid. 
Dacht meteen aan de ketting, maar deze is dus twee jaar terug wel preventief vervangen. 
Eenmaal weer thuis auto netjes kunnen parkeren, maar tadaaaa volgende ochtend deed hij wederom niks meer.. 

Dus hij doet het niet en als hij het wel doet (heel eventjes middels nieuwe accu) tikt hij. 
Wat zou het kunnen zijn? 
 

 

F647DC3A-4700-4D49-9B04-A432969287AF.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De auto start niet, en ik neem aan dat ook andere stroomverbruikers het niet doen, dus een lege accu (gezien het feit dat je hem zelf al had vervangen)?

Ik ben niet zo (motor)technisch maar bij een tikkend geluid verdenk ik al snel een lager. In jouw geval misschien de poelie van de dynamo, want het lijkt erop dat je accu niet bijgeladen wordt. Misschien is dat lager vastgelopen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, SteRo said:

De auto start niet, en ik neem aan dat ook andere stroomverbruikers het niet doen, dus een lege accu (gezien het feit dat je hem zelf al had vervangen)?

Ik ben niet zo (motor)technisch maar bij een tikkend geluid verdenk ik al snel een lager. In jouw geval misschien de poelie van de dynamo, want het lijkt erop dat je accu niet bijgeladen wordt. Misschien is dat lager vastgelopen? 

Klopt! Andere stroomverbruikers doen ook niks. Die vervangende accu deed het ook even. Volgende dag ook niet meer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het kan inderdaad zijn dat de vrijlooppoelie niet meer 100% is. Ik zou zelf dan ook beginnen met de laadspanning te meten. Een goed functionerende dynamo levert rond de 14 volt. Ik heb ook een keer een gevalletje gehad bij een auto waarbij de multiriem geknapt was en verdwenen. Ook dan wordt je dynamo (en airocopomp) niet meer aangedreven. Dus gelijk even controleren of deze er nog is

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het kan idd wel zijn dat de dynamo nog net voldoende bijlaadt om geen lampje te geven, ik zou em iig even overstarten en meten (of uitlezen met een OBD-tool) wat de spanning is als de motor draait. Moet ca 13,8-14,3V zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 15-9-2021 at 19:52, Vdub said:

het kan idd wel zijn dat de dynamo nog net voldoende bijlaadt om geen lampje te geven, ik zou em iig even overstarten en meten (of uitlezen met een OBD-tool) wat de spanning is als de motor draait. Moet ca 13,8-14,3V zijn

Monteur denkt dat het niet starten te wijten is aan de deurschakelaar die het niet doet.. of dit ook het tikkend/ratelend geluid veroorzaakt.. monteur is nu nog bezig. 

 

2FD799D7-8E26-40FC-8216-0F8733E50131.jpeg

2B607B23-7D85-4DF4-9B6B-17E5F253DD3F.jpeg

567DFD40-0113-4B83-85B1-EDA6B2275BBD.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden