Ga naar inhoud
  • 0

Discover Pro - Hoe zet je de radio uit?


SteRo

Vraag

Ik heb drie auto's gehad met een geïntegreerde console, zoals de Discover Pro in mijn huidige Passat GTE. Maar in alle auto's kon ik met de 'radio-knop' de radio ook echt aan- en uitzetten. Handig, als je tijdens het navigeren even wat rust wilt - of juist niet. Maar dit kan kennelijk niet in de Passat? Ik heb alle handleidingen en fora doorgespit en het antwoord op deze vraag niet gevonden: hoe zet je alléén de radio uit? Dus de oplossing is niet: volumeknop helemaal dichtdraaien (dat is niet uitzetten) en ook niet op de on/off-knop drukken (want dan gaat alles uit). Maar wat dan wel?

aangepast door SteRo
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb de vraag een paar keer doorgelezen maar snap de opzet niet zo goed. Je wil navigeren zonder het radio geluid ? Je kan ook gewoon de toets media indrukken maar niks koppelen via kabel of BT, radio is dan niet actief. 

Volume van de radio kan je ook op mute zetten maar de spraakbegeleiding van de navi op normaal zetten zodat je die nog hoort. Dat is ook mogelijk.

Dus daarom dat ik niet goed snap wat u eigenlijk wenst

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vreemde vraagstelling, ook ik snap het niet helemaal. 

Als je gewoon de volume op 0 zet, dan is de radio in principe uit. Je hoort de telefoon en navigatiemeldingen nog wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, Ozzy said:

Vreemde vraagstelling, ook ik snap het niet helemaal. 

Nou, hoe het schijnbaar werkt op de Passat is voor mij wat onlogisch (tenminste: het werkt niet zoals ik verwachtte). In andere auto's die ik gereden heb met een geintegreerd mediasysteem (o.a. alfa giulia, mercedes E, renault laguna en DS5) was er een dedicated knop die als aan/uit-knop voor (het geluid van) de radio fungeert. Zo kun je dus de radio uit- of aanzetten terwijl je op het systeem iets anders aan het doen bent. Wil je dan de instellingen van je radio veranderen (wat je dus 9 van de 10x niet nodig hebt), dan is daar een tweede (scherm-)knopje voor.

Als ik in de Passat aan het navigeren ben en ik wil de radio aanzetten, dan druk ik op de knop 'radio' en dan verdwijnt het navigatiescherm. Ik moet dan weer op de NAV-knop drukken om mijn scherm weer terug te krijgen. Dat is toch raar? Ik wil een muziekje, niet een ander scherm. Wil ik vervolgens tijdens het navigeren de radio uitzetten, dan kan ik daar geen knop voor vinden. Zeg nou zelf: de oplossing om dan maar het volume op 0 te draaien of op de Media-toets te drukken (waarbij ik dus én weer het navigatiescherm kwijt ben, én bij mij alsnog muziek gaat spelen) is toch wel wat knullig/McGyverig. Alsof je een TV hebt zonder uit-knop, 'maar je kan ook gewoon de stekker uit het stopcontact trekken' (geen goede vergelijking, maar het gaat om het idee). 

Als er geen andere methode is dan moet ik er maar gewoon aan wennen hoor (elke auto heeft immers zijn eigenaardigheden), maar het verbaast me een beetje (van een gründlich merk...). 😉.

aangepast door SteRo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

U kan toch het volume van de radio uit "draaien" via de stuurwielbediening ? Dan hoeft u niet aan het scherm te frommelen en blijft dit op het navi scherm. Hoewel dit ook niet een probleem is als u beschikt over AID dan kan u de kaart weergave aanzetten tussen de tellers. 

Andere optie zou ook nog kunnen dat u het volume van de radio via de spraakbediening (activeren via de stuurwielbediening) op mute functie zet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmm... Ik ben niet anders gewend eerlijk gezegd. Voor mij klinkt het daarom ook niet echt vreemd, hoewel ik het wel begrijp.

Wanneer je de navigatie kaart hebt open staan op de Discover Pro, dan kun je de volume gewoon op 0 zetten, als je de radio/muziek uit/stil wilt hebben. Bij het vorige infotainment systeem van VW was direct muten via een knop wel mogelijk trouwens.

Als je aan het streamen bent vanaf bluetooth tijdens het navigeren, en je wilt naar de radio luisteren, dan ben je inderdaad even je navigatiekaart kwijt. Hier kan je helaas niks aan doen. Ik bof omdat ik een AID heb, bij mij staat de kaart tussen de tellers. Op de Discover pro staat ie altijd op media of radio.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden