Ga naar inhoud
  • 0

Roetfilter 1.6 TDI foutcode p2002


bartek1987

Vraag

Beste leden,

Ben op zoek naar iemand met verstand van roetfilters.

Bij mijn Passat B8 1.6 TDI met 260k km brand sinds kort storings lampje.Heb geen vermogen verlies.Ik rij niet met opa-stijl dus daar ligt het niet aan Heb hem uitgelezen en tis fout van de roetfilter. Hieronder fotos met alle data van de Dpf.

Graag hoor ik van jullie wat ik hiermee moet doen. Adressje in de buurt van Tilburg waar ik met deze probleem terecht zijn ook welkom :)

Screenshot_2021-08-23-16-53-24-97_e12f25f1a1eef3fba9ad2471f7cb9c73.jpg

Screenshot_2021-08-23-16-55-39-67_e12f25f1a1eef3fba9ad2471f7cb9c73.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als een oude opa rijden is sowieso slecht voor een DPF

Haal dat zilverkleurige zakje eens van je drukverschilsensoren en kijk eens als je een stekker eraf trekt of er waardes veranderen.

Je hebt 2 drukverschilsensoren, 1 voor de lage druk EGR en 1 voor de hoge druk. Waarschijnlijk is 1 van de 2 stuk.

 

knipsel.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Houd wel even in de gaten of ie gaat regenereren de eerst komende rit(ten). Er staat namelijk 20 gram aan roetmassa, bij circa 22 gram gaat ie vanzelf onder het rijden regenereren. Vanwege een foutmelding kan het voorkomen dat ie niet gaat regenereren. Op den duur geeft ie dan een foutmelding op je teller aan. Als je vervolgens nog een hele poos blijft doorrijden, dan zit je roetfilter aardig verstopt, waardoor een service regeneratie niet eens meer soelaas zal bieden.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
23 uren geleden, Vdub zei:

Als een oude opa rijden is sowieso slecht voor een DPF

Haal dat zilverkleurige zakje eens van je drukverschilsensoren en kijk eens als je een stekker eraf trekt of er waardes veranderen.

Je hebt 2 drukverschilsensoren, 1 voor de lage druk EGR en 1 voor de hoge druk. Waarschijnlijk is 1 van de 2 stuk.

 

knipsel.jpg

Heb vandaag beide sensoren een voor een losgekoppeld en in beide gevallen waardes veranderen. Lijkt dus toch iets anders te zijn :(

Heb je nog  andere idee of ken je iemand die mij kan helpen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@bartek1987 Heb je nog wat nieuws?

Op 28-8-2021 om 21:14, Arnold325 zei:

Ik heb helaas de zelfde storing gehad 

bleek dat het roetfilter intern stuk was de steen die er in zit was gebarsten en daar door ook de egr sterk vervuild 

even checken of je uitlaatpijp zwart is van de roet 

als dat zo is werkt je roetfilter niet goed 

8B59F6CE-766F-4F0C-9611-FBB9DCC80D1B.jpeg

Van een kapotte dpf zou ik in dit geval nog niet zo snel van uitgaan. De foutcode lijkt mij meer een algemene foutcode, die aangeeft dat ergens iets niet klopt. 

Is jouw auto toevallig een getunede auto? 

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
15 uren geleden, Ozzy zei:

@bartek1987 Heb je nog wat nieuws?

Van een kapotte dpf zou ik in dit geval nog niet zo snel van uitgaan. De foutcode lijkt mij meer een algemene foutcode, die aangeeft dat ergens iets niet klopt. 

Is jouw auto toevallig een getunede auto? 

Probleem nog steeds niet opgelost. Storingslampje is uit zich zelf weg maar komt nog zeker terug. Heb op verschillende foras gelezen dat er bekende fout melding is met verschillende oorzaken. Wagen is jaar geleden getuned. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 uren geleden, bartek1987 zei:

Probleem nog steeds niet opgelost. Storingslampje is uit zich zelf weg maar komt nog zeker terug. Heb op verschillende foras gelezen dat er bekende fout melding is met verschillende oorzaken. Wagen is jaar geleden getuned. 

 

Heeft ie wel geregenereerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden