Ga naar inhoud
  • 0

Welk merk Aandrijfas voor mn Passat 3C B6 Variant TDI 2.0.?


Jbrunet

Vraag

Ivm. trillingen in het stuur hebben we al een tijdje van alles vervangen: Alle rubbers van draagarmen, stabilisatorstangen, aandrijfassen en alle lagers (achterlagers nieuw en voorlagers een gebruikt setje die 40000 Km gedraaid hadden), wielen zuiver gebalanceerd (gecontroleerd dat de velgen zuiver rond zijn etc. etc.

Na dit alles had ik nog steeds trillingen en besloot om nieuwe voorlagers te monteren en koos voor SKF wat toch een vooraanstaand merk is op lager gebied. Prima lagers, maar ik vind dat ze meer straat lawaai doorgeven (banden geluid etc.) 

Nu twijfel ik aan de kwaliteit van de niet originele aandrijfassen die ze gemonteerd hebben, omdat ik veel lees dat slechte merken juist veel trillingen kunnen veroorzaken. 

Ik wil dus een nieuw setje bestellen bij Autodoc en eigenlijk gaat mijn voorkeur weer uit naar SKF, maar er zijn zo veel merken met uiteenlopende prijzen, dat ik het niet meer weet.

Bij Autodoc; Ridex; Autex; Borsehung; Bugiad, Cifam; Sorea; Era; GSP; JPGroup; Lauber; Lobro; LPR; Magneti Marelli; Mapco; Maxgear; Metelli; Meyle; Nk; NTV; Optimal; Point Gear; SKF; Spidan; Stark; en Triscan..... Holy Moly...

Kan iemand mij adviseren welk werk goed is zonder er de hoofdprijs voor te betalen.? Of kan ik gewoon voor SKF gaan.?

 

Thx. en groeten, Jeff Brunet 

aangepast door Jbrunet
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beetje laat antwoord, maar alsnog.

Ik heb zelf ook mijn lagers en aandrijfassen vervangen door SKF. Precies om de reden die jij ook geeft: een vooraanstaand merk. Echter zou ik bij een volgende keer wat betreft de aandrijfassen niet weer voor SKF aan. Ik kan niet echt de vinger erop leggen, maar ik heb niet het idee dat het de kwaliteit is de ik verwacht had. De stofhoezen waren vrij snel helemaal gescheurd aan de bakzijde, zowel links als rechts, en het voelt ook minder goed. Maar dat is puur mijn mening denk ik. Ik kan het niet kwantificeren. Maar welk merk dan? Goede vraag. Ik zou niet de goedkoopste doen (alhoewel mijn remblokken van Ridex het goed doen), maar ook niet per se het duurste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden