Ga naar inhoud
  • 0

Passat B6 R-line verlagen en vervangen veren/dempers


Diek13

Vraag

Hi allemaal!


Weet iemand welke setup het beste is.

Mijn auto:
B6 variant R-line 2010 175k stock verlaagd (sachs schokdempers + stock sportveren (oranje, blauw, 2x gele stippen) en hulpveren achter (tegen het hangen..).

Hij hangt dus aan de achterkant en heb net Eibach pro kit veren 30/30mm gekocht voor een goede prijs.

De vraag is welke schokbrekers ik het beste kan gebruiken. In eerste instantie dacht ik dat de Bilstein B4 of B6 prima waren maar door mijn stock sportonderstel werkt dat niet? Het advies zou zijn Bilstein B8 maar de schokbrekers zijn ook korter en prijziger.. De Passat is al behoorlijk laag, iets lager mag best maar ik ben bang dat de combinatie van B8 en Eibach pro kit te laag zal zijn.

Zak ik bijv. met de Eibach veren 30mm vanaf mijn huidige stand of door het sportonderstel +-15mm? En wat is de schatting vanaf deze stand met Bilstein B6 of B8..

Zoveel vragen haha. Ik heb mijn best gedaan om alles uit te zoeken/lezen maar heb niet het antwoord gevonden.

Heeft iemand advies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
47 minutes ago, dieseltje said:

De schokbreker bepaalt niet je rijhoogte. Juiste veer/gewichts verhouding wel.
standaard hangen alle passats wat in de kont, je zou de veren achter voor een zwaarder model kunnen nemen.
 

Dank voor je antwoord. Misschien heb ik mijn vraag niet helemaal goed gesteld. Ik probeer het nog is ;)

Ik wil mijn Passat wat verlagen, zeker bij de vooras mag het lager, maar ben "bang" dat ie door het verlagen ook lager gaat hangen. Dus rondom eibach pro kit is het oorspronkelijke idee met gebruik van de originele dempers maar lees dat dit niet goed is. Is jouw mening de eibach pro kit de zwaardere veer en hoe denk je over de dempers?

Er zijn dus een paar scenario's:

1. Originele dempers + Eibach pro kit
- scheelt geld
- auto rijdt nu prima maar mag lager rondom
- vooras gaat zakken

Nadeel/risico: achter gaat ie nog meer hangen door verlaging en dus ook met vakanties etc.

2. Bilstein B4 of B6 dempers + Eibach pro kit
- auto gaat (denk ik) beter sturen
- dempers zijn meteen vervangen ipv later nog is
- mijn voorkeur denk ik..

Vragen: is dit wel de juiste combinatie veer en demper? Volgens "internet" niet.. maar er wordt regelmatig verlaagd met oem dempers dus waarom zo dan niet? Het zijn tenslotte al betere dempers

3. Bilstein B8 + Eibach pro kit
- Duurste optie
- Volgens "internet" de beste

Vragen: Hoe zit het met het hangen?

aangepast door Diek13
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden