Ga naar inhoud
  • 0

Never ending motorstoring


Jordy_r36

Vraag

https://postimg.cc/gallery/6t1HcSB

 

Geachte mede passat eigenaren. Betreft een passat r36.

Ik kom helaas niet van de motorstoring af. 

Bank 1 is "to lean"

Bank 2 is "to rich".

 

Wat is er gedaan;

*ketting revisie plus vliegwiel

*bougies

*inlaatpakkingen

*lamda's

*softwarematig 2x gecontroleerd door tvs

*gasklep en lmm schoongemaakt/gecontroleerd

*auto is ge-decat dus cats kunnen het probleem niet zijn

We gaan nu nog proberen om bij het uitlaatspruitstuk een 2e pakking erbij tussen te krijgen. (Custom spruitstuk) mis dat die toch niet lekker sluit.

 

Maar ik hoop op nog een beetje input uit andere hoeken, want wij raken ondertussen door onze opties heen.

 

Alvast hartelijk dank!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Het plan voor nu is weer nieuwe lamda erin, dan gaat de garage gelijk logs maken. Want die denken ook dat de auto gewoon veel te rijk loopt. Met die logs naar de tuner (waar die al 3x geweest is en ze zeggen dat de software goed moet zijn). Wij betwijfelen het... mocht dit allemaal niet helpen toch maar eens  jd vragen voor een "second opinion"

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minuten geleden, Jordy_r36 zei:

Ja ik weet dus niet of jd in de software kan van een andere tuner. Daarnaast mag ik hopen dat het allemaal nog onder "garantie werk" valt. Vandaar deze keuze. 

Een belletje en je weet het, al is het maar om het al vast te weten. Maakt de vervolg beslissing makkelijker. De tuner zal altijd zeggen dat het niet aan hem ligt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Moest ik JD of een andere tuner zijn dan begin je terug vanaf basis en dus ook ineens een nieuwe lamba en dus ook een foutloze motor die netjes loopt. De rommel van iemand anders oplossen is nooit leuk en doet niemand graag. Als hij bij de huidige tuner reeds 3 keer over de vloer is geweest moeten ze toch ook wel kunnen zien of meten of het mengsel te rijk is of niet, anders zou ik me toch wel vragen stellen over de competentie van deze tuner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit topic dient dan ook niet om iemand te beschuldigen of zwart te maken maar om u een oplossing te bieden voor uw probleem. Ik argumenteerde gewoon op uw opmerking over een second opinion. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Uiteraard zijn er mogelijkheden dat tuners de software uit de ECU downloaden en inzien, Tuners die enigszins kennis hebben van een dergelijke motor zullen eerder hun eigen software erop zetten(na evt een backup te hebben gemaakt iom de klant) want soms weet je niet hoeveel (onzin) er door een tuner veranderd wordt.

JD zal dus ook haar eigen software flashen en dan daarin evt aanpassingen doen als er zaken op de auto verwijderd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden