Jordy_r36 Geplaatst 10 augustus, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 10 augustus, 2021 https://postimg.cc/gallery/6t1HcSB Geachte mede passat eigenaren. Betreft een passat r36. Ik kom helaas niet van de motorstoring af. Bank 1 is "to lean" Bank 2 is "to rich". Wat is er gedaan; *ketting revisie plus vliegwiel *bougies *inlaatpakkingen *lamda's *softwarematig 2x gecontroleerd door tvs *gasklep en lmm schoongemaakt/gecontroleerd *auto is ge-decat dus cats kunnen het probleem niet zijn We gaan nu nog proberen om bij het uitlaatspruitstuk een 2e pakking erbij tussen te krijgen. (Custom spruitstuk) mis dat die toch niet lekker sluit. Maar ik hoop op nog een beetje input uit andere hoeken, want wij raken ondertussen door onze opties heen. Alvast hartelijk dank!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jordy_r36 Geplaatst 5 april, 2022 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 april, 2022 Het plan voor nu is weer nieuwe lamda erin, dan gaat de garage gelijk logs maken. Want die denken ook dat de auto gewoon veel te rijk loopt. Met die logs naar de tuner (waar die al 3x geweest is en ze zeggen dat de software goed moet zijn). Wij betwijfelen het... mocht dit allemaal niet helpen toch maar eens jd vragen voor een "second opinion" Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 5 april, 2022 Rapporteer Share Geplaatst 5 april, 2022 Dat zou ik meteen doen, en ook gelijk de sensor daar plaatsen. 2 vliegen in 1 klap. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jordy_r36 Geplaatst 5 april, 2022 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 april, 2022 Ja ik weet dus niet of jd in de software kan van een andere tuner. Daarnaast mag ik hopen dat het allemaal nog onder "garantie werk" valt. Vandaar deze keuze. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 5 april, 2022 Rapporteer Share Geplaatst 5 april, 2022 2 minuten geleden, Jordy_r36 zei: Ja ik weet dus niet of jd in de software kan van een andere tuner. Daarnaast mag ik hopen dat het allemaal nog onder "garantie werk" valt. Vandaar deze keuze. Een belletje en je weet het, al is het maar om het al vast te weten. Maakt de vervolg beslissing makkelijker. De tuner zal altijd zeggen dat het niet aan hem ligt. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 5 april, 2022 Rapporteer Share Geplaatst 5 april, 2022 Moest ik JD of een andere tuner zijn dan begin je terug vanaf basis en dus ook ineens een nieuwe lamba en dus ook een foutloze motor die netjes loopt. De rommel van iemand anders oplossen is nooit leuk en doet niemand graag. Als hij bij de huidige tuner reeds 3 keer over de vloer is geweest moeten ze toch ook wel kunnen zien of meten of het mengsel te rijk is of niet, anders zou ik me toch wel vragen stellen over de competentie van deze tuner. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jordy_r36 Geplaatst 5 april, 2022 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 april, 2022 Ja ik ga verder geen namen van de huidige tuner noemen want zolang ik niks zeker weet ga ik niemand zwart maken. Maar echter heb ik deze vragen wel of ik niet in de maling word genomen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 5 april, 2022 Rapporteer Share Geplaatst 5 april, 2022 Maar als al de problemen na de tunig zijn begonnen, dan laat dit weinig tot speculatie over. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jordy_r36 Geplaatst 5 april, 2022 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 april, 2022 Oh wacht de huidige tuner staat gewoon in dit topic haha maar zolang ik dus niks zeker weet ga ik hun ook nog niet beschuldigen!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 5 april, 2022 Rapporteer Share Geplaatst 5 april, 2022 Dit topic dient dan ook niet om iemand te beschuldigen of zwart te maken maar om u een oplossing te bieden voor uw probleem. Ik argumenteerde gewoon op uw opmerking over een second opinion. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jordy_r36 Geplaatst 5 april, 2022 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 april, 2022 Yes dat is ook zeker niet de insteek. We gaan dit plan wel eens even afwachten en anders beginnen we weer op 0😜 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 7 april, 2022 Rapporteer Share Geplaatst 7 april, 2022 Uiteraard zijn er mogelijkheden dat tuners de software uit de ECU downloaden en inzien, Tuners die enigszins kennis hebben van een dergelijke motor zullen eerder hun eigen software erop zetten(na evt een backup te hebben gemaakt iom de klant) want soms weet je niet hoeveel (onzin) er door een tuner veranderd wordt. JD zal dus ook haar eigen software flashen en dan daarin evt aanpassingen doen als er zaken op de auto verwijderd zijn. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Jordy_r36
https://postimg.cc/gallery/6t1HcSB
Geachte mede passat eigenaren. Betreft een passat r36.
Ik kom helaas niet van de motorstoring af.
Bank 1 is "to lean"
Bank 2 is "to rich".
Wat is er gedaan;
*ketting revisie plus vliegwiel
*bougies
*inlaatpakkingen
*lamda's
*softwarematig 2x gecontroleerd door tvs
*gasklep en lmm schoongemaakt/gecontroleerd
*auto is ge-decat dus cats kunnen het probleem niet zijn
We gaan nu nog proberen om bij het uitlaatspruitstuk een 2e pakking erbij tussen te krijgen. (Custom spruitstuk) mis dat die toch niet lekker sluit.
Maar ik hoop op nog een beetje input uit andere hoeken, want wij raken ondertussen door onze opties heen.
Alvast hartelijk dank!!
Link naar reactie
Delen op andere sites
36 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten