Ga naar inhoud
  • 0

Never ending motorstoring


Jordy_r36

Vraag

https://postimg.cc/gallery/6t1HcSB

 

Geachte mede passat eigenaren. Betreft een passat r36.

Ik kom helaas niet van de motorstoring af. 

Bank 1 is "to lean"

Bank 2 is "to rich".

 

Wat is er gedaan;

*ketting revisie plus vliegwiel

*bougies

*inlaatpakkingen

*lamda's

*softwarematig 2x gecontroleerd door tvs

*gasklep en lmm schoongemaakt/gecontroleerd

*auto is ge-decat dus cats kunnen het probleem niet zijn

We gaan nu nog proberen om bij het uitlaatspruitstuk een 2e pakking erbij tussen te krijgen. (Custom spruitstuk) mis dat die toch niet lekker sluit.

 

Maar ik hoop op nog een beetje input uit andere hoeken, want wij raken ondertussen door onze opties heen.

 

Alvast hartelijk dank!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

De eerste 2maandjes zonder problemen gereden. En toen kwam opeens het motorlampje bij de supermakt op de parkeerplaats... uitgelezen en storing keer gewist. Maar hij blijft terug komen.  Zo zijn we eigenlijk begonnen met het verwisselen van bovengenoemde onderdelen stuk voor stuk(verwisselen-storing wissen-rijden-controleren.) Echter blijft die telkens terug komen tot we als laatste de ketting en vliegwiel hebben vervangen. (Zaten te denken aan misschien teveel speling op de ketting waardoor die iets van tijd springt).

 

Het vreemde is dus dat een bank te rijk loopt en de ander te arm.. hoe zal zoiets nog kunnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 minuten geleden, Diver zei:

@wulfke dat kan toch niet spontaan gebeuren, dan moet je er aan geklooit hebben. 

Zie de openingspost Jan, je kan lezen dat er lambda's zijn vervangen, ge-decat enz.. 

Ik zeg niet dat het dat is maar wel opvallend dezelfde 2 fouten erin..

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Uitgelezen met obd11 en had nog vcds 12.12. Obd11 loggs kan ik nu even niet bij. 

 

Wij hebben idd ook geprobeerd om de lamda's te verwisselen maar dan geeft die gelijk aan dat ze verkeerd om zitten.

 

Daarnaast heb ik ook aardig vaak een storing in het AAR-regelapparaat erin staan. Alleen AAR regelapparaat zegt mij helemaal niks?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
18 minutes ago, Diver said:

als ik dit enigzins begrijp heeft dit te maken met mijn brandstof toevoer?

kan het dan doordoor zijn dat doordat deze solenoid defect is mijn brandstof toevoer ontregeld is en daarmee de storingen kan veroorzaken in de cats die dan verkeerde waardes krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goedeavond daar ben ik weer🙋

Helaas kamp ik nog steeds met 1probleem. Welke lamda ik ook probeer (imitatie of bosch oem) ze houden het allemaal nog geen maand vol. En krijg ik dus weer storing.

Nadat ze bij de passat meeting de achterste lamda's los gekoppeld hebben rij ik nog steeds met losgekoppelde. Kan dit een probleem geven? (Ik heb wel minder storingen sindsdien)

 

Mijn bank 2 sensor 1 blijft dus kapot gaan. Ze zijn wel telkens behoorlijk zwart, kan het doordat de auto te rijk loopt ze zo snel kapot gaan? 

 

Een andere optie wie we nog overwegen is dat ze te warm worden? Gezien het custom rvs spruitstuk ingewikkeld in heatwrap deze dus te warm word voor de lamda's?

 

Is er hier iemand die nog een idee heeft of een tip? Want wij missen blijkbaar iets! Elke maand nieuwe lamda's erin is ook niet leuk meer.

 

alvast thnx🤘

 

 

 

Screenshot_20220401-172651_OBDeleven.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden