Ga naar inhoud
  • 0

TPMS, welke sensoren in de wielen?


Wilfred-R-Tsi

Vraag

Op zoek naar nieuwe wielen (20 inch) voor onder de passat omdat de huidige 18" banden af zijn en de wielen de nodig gebruikerssporen hebben. Nu leek het mij wel wat om gelijk de wielen van TPMS sensoren te voorzien, wat verder in de auto moet gebeuren moet ik hier nog even uitpluizen, alle info is trouwens welkom 😏 Maar welke sensoren kan ik hier het beste voor gebruiken, Origineel nieuw of gebruikt? Of zijn er ook goede alternatieven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Verklaar u nader aub.. kan niet opmaken in welk type wagen dit moet komen, staat in de rubriek 3C terwijl uw avatar een B7 weergeeft. Kan ook niet opmaken of de wagen reeds voorzien is van het TPMS ofwel direct of indirect. Er zijn namelijk meerdere systemen mogelijk zowel met als zonder sensoren.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goedenavond, moet zeggen dat ik het wel eens lastig te onderscheiden vind. Wat is nu de juiste benaming(en) van de Passat B7. In mijn  VCDS log  staat dat het type chassis een 3C is. Maar het is idd een B7 Variant zoals ik ook mijn voorstelronde heb beschreven. Maar ik heb nu wel een bandenspanning controle wat op basis van de wielomtrek gaat. Voor de rest niets. Maar omdat ik op zoek ben naar andere velgen leek mij dit wel een leuke mod. Ik weet dat er een ontvanger op de achterkant van de auto moet. Hoe de bedrading zit moet ik mij even in ElsaWin verdiepen. Maar de vraag was meer wat goede sensoren voor in de wielen zijn zodat ik niet nog een keer de banden van de velgen moet halen als ik mij verder met deze Mod wil bezig houden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

3AA 907 275B sensoren zitten er standaard in bij de B7 om samen te werken met de 3AA 907 273F antenne die inderdaad rechts achteraan achter de achterbumper komt op houder 3AA 907 538. 

Dan moet er bedrading getrokken worden, massa, plusje en een extended can paar die naar de gateway moet. Dat onderdeel zou je nog even moeten controleren want niet elke B7 gateway heeft extended can. Ofwel te controleren via vcds of je deze beschikt of je moet reeds beschikken over bvb lane assist, verkeersbordenherkenning,..

Succes 

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, wulfke said:

3AA 907 275B sensoren zitten er standaard in bij de B7 om samen te werken met de 3AA 907 275F antenne die inderdaad rechts achteraan achter de achterbumper komt op houder 3AA 907 538. 

Dan moet er bedrading getrokken worden, massa, plusje en een extended can paar die naar de gateway moet. Dat onderdeel zou je nog even moeten controleren want niet elke B7 gateway heeft extended can. Ofwel te controleren via vcds of je deze beschikt of je moet reeds beschikken over bvb lane assist, verkeersbordenherkenning,..

Succes 

Bedankt voor deze info. Lane Assist en verkeersbordenherkenning zitten er op dit moment nog niet op. Ook leuke Mod's om er eens op te zetten, moet er weliswaar wel eerst een nieuw voorraam in en waarschijnlijk ook een ander instrumenten paneel. Controle via VCDS dus. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb hier nog een setje 3AA sensoren liggen, enkel heeft 1 sensor er een klein stukje af, ofwel afkitten of 1 andere sensor van de sloop halen ofzo.

Mooiste is natuurlijk dat het systeem samen werkt met een kleuren 3D teller. 

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 hours ago, wulfke said:

Heb hier nog een setje 3AA sensoren liggen, enkel heeft 1 sensor er een klein stukje af, ofwel afkitten of 1 andere sensor van de sloop halen ofzo.

Mooiste is natuurlijk dat het systeem samen werkt met een kleuren 3D teller. 

Ja een 3D teller, Ik had begrepen dat Bonny veel van tellers weet. Wat is de prijs die je voor de sensoren wilt hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 uren geleden, Wilfred-R-Tsi zei:

Wat is de prijs die je voor de sensoren wilt hebben?

20eur incl verzenden. 

Ter info, de connector en bedrading kan je kopen bij ali express als u hiermee vertouwd bent.  Of Hier bij cars equipment. De Houder hebben ze er ook.

Destijds bij deze persoon op ebay een antenne gekocht. Na de aanschaf zal hij mogelijks een bericht sturen en vragen naar uw bandengegevens. Als u uw banden doorgeeft van eventueel zomer en winterset dan programmeert hij deze in de data record set zodat deze aanklikbaar zijn in de teller.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden