Ga naar inhoud
  • 0

Afgebroken veer


Heatsink

Vraag

De APK staat over een tijdje weer voor de deur en ben zelf eerst even de auto na gaan lopen. Ik kom tot de ontdekking dat er een stukje van de veer links achter is afgebroken.

Nu ben ik al een tijdje bezig om het DCC onderstel compleet te krijgen maar het is me nu niet* helemaal duidelijk welke veren hier bij horen. Kan ik gewoon voor eenzelfde veer gaan of moet ik naar een andere veer uitkijken ivm DCC? Ik meen een comfort onderstel te hebben.

Edit:

De veren werden eerder vervangen op 17-08-2016 voor de Suplex 39296

aangepast door Heatsink
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Oke duidelijk. Ik begrijp hier dus uit dat ik de originele veren dus zou kunnen gebruiken, maar nog steeds optimaal gebruik kan maken van het DCC gebeuren?

Ik weet niet welke veren van origine eronder zaten. Ik zie eerlijk gezegd ook door de veren het vederdek niet meer 😅

Ik heb op de sticker in de auto gekeken en kom deze PR code tegen: PRCode: 0YC = Weight range 3 installation control only no requirement forecast

Als ik in ETKA kijk, dan zie ik verschillende PR codes ervoor staan zoals 1JA+0YC maar ook 1JL+0YC e.d.

Als ik deze in de PR lijst op zoek, wordt ik er niet veel wijzer van. Vage termen als "Rear shock absorption, basic version 1" of enkel "Rear shock absorption" komen dan naar voren.

Wellicht overdenk ik het allemaal maar ik wil wel graag de juiste veren er onder plaatsen. Ik ben hier dan ook niet zo in thuis.

Het zou dan ook fijn zijn als jullie me willen helpen de juiste keuze te maken. 

Ik heb overigens ook een trekhaak mocht dat relevant zijn. Deze gebruik ik echter niet vaak

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Chris

Kijk hier eens https://volkswagen.7zap.com/de/rdw/

Je vin/chasis nr ingeven, dan op enter, dan op model klikken den enter,  en daar na op het plaatje van de achter as en dan op nr op het plaatje van de veer. bij de dealer informeren kost ook niks, en di geven de kleurcode ook wel hoor. 

image.thumb.png.2a0dd3e6f4e085ee306abfe0261ddeb1.png

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden