Ga naar inhoud
  • 0

trekhaak orgineel


steef32

Vraag

Hoi Heren,

 

Nu de vakantie tijd is aangebroken wilde ik me caravan ophalen. Ik heb een passat 2.0 TDI Alltrack bwj 2012. Deze is voorzien van een orginele elektrische zwenbare trekhaak. Nu koppelde ik de caravan aan en er gebeurde niks. Hierna gebruikte we de auto van me vriendin en toen werkte hij wel. Vandaag een testkastje binnen gekregen om stekkerdoos te testen. De tester werkt op een andere auto perfect alleen bij de Passat gebeurt er niks. De zekering is heel (voorin de auto). Nu verdenk ik de regelunit die naar ik verwacht links achterin zit, benieuwd of daar nog een extra zekering zit. Vanavond ga ik de bekleding los halen, hoop dan meer te vinden.

 

Wie heeft er nog tips en of suggesties voor me.

Alvast bedankt

 

aangepast door steef32
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

bedankt voor je antwoord. Ik had de stekker inderdaad al open gehaald, dit zag er keurig netjes uit. Ben zelf elektricien en zag wel dat de draden zonder huls erin gemaakt waren. Dit wil ik nog netjes maken met adereindhulzen. Ik heb de contacten ingespoten met goede contact spray, dit heeft ook niet geholpen. Vanavond verder op onderzoek uit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

7N0907383 is de module @Diver kan je zien wat hij nieuw kost bij de dealer? Weet jullie of die ingeleerd moet worden? Als ik module los haal krijg ik storingsmelding ( even niet onthouden welke) dus er werkt nog wel iets in de module.  Alvast bedankt voor meedenken heren

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minuut geleden, steef32 zei:

Bedankt voor de info. Morgen ga ik een andere ophalen bij schade bedrijf. Ben alleen benieuwd of die ingeleerd moet worden. Daar komen we morgen achter . 

Laat even weten of alles gelukt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan toch maar eens de zekeringen controleren of meten bij de module. of je stroom heb. kijk niet alleen naar de zekering maar meet hem ook door, soms is het slecht te zien of hij kapot is.

 

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De zekeringen heb ik allemaal doorgemeten , de module krijgt spanning de trekhaak klapt netjes elektrisch om. Ik zal alleen meten hoe hoog de spanning is. De can bus is ook in orde, zodra module eruit is komt auto met storingsmelding . Ik meet op de 13 polige stekker ook maar 1,5 volt. Straks nog even puzzelen . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net nog even wat info ingewonnen. Men denkt dat de auto niet werkt met mijn test kastje . Omdat alle inkomende signalen er zijn 12v min en Canbus wil men er een fysieke belasting aan hebben. De caravan komt er zondag achter en dan weten we meer . Word vervolgd 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden