Ga naar inhoud
  • 0

Navigatie bestand te groot voor Sd-card


Kor

Vraag

Ik probeerde het navigatiesysteem te updaten ivm met een buitenlands reisje dat één van mijn zoons gaat maken. Update van vorig jaar is mij prima gelukt, dus ik neem aan dat mijn werkwijze dan nu ook goed was. Ik gebruikte tot nu toe europe bundle 1 en wilde dat weer.

Bestand downloaend lukte probleemloos.  Bij het unzippen naar de SD-card kreeg ik een melding van  ruim 500Mb plaatsgebrek. (14.8Gb zou genoeg moeten zijn, maar is het blijkbaar niet)

Uiteindelijk maar de kleinere bundle 6 erop geplaatst waar in ieder geval Oostenrijk op staat. Maar ik mis nu wel bijvoorbeeld Denemarken en die vind ik dan weer belangrijker als bijvoorbeeld Malta en Andorra.

Ik gebruik de orginele SD-card, want ik heb begrepen dat Discover Media geen normale SD-card accepteert.

Hebben anderen dat probleem ook ervaren? Europe bundle 1 gegroeid t.o.v. 2020?

Is wellicht de enige oplossing het aanschaffen van een grotere, voorgeinstalleerde, SD-card bij de dealer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Is inderdaad de eerste update voor de DM die te groot is als je een16GB kaartje hebt. (Hebben ze eigenlijk allemaal!) Dealer verkoopt wel 32GB kaartjes, maar die zijn  niet echt goedkoop. Gisteren even bij een Duitse VW dealer naar de prijs gevraagd en daar vroegen ze er ook nog €130 voor en het moest ook nog besteld worden. Ga hem nu maar ergens online bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit verhaal brengt weer nare herinneringen op bij mij. 😖 Hetzelfde heb ik een tijdje terug meegemaakt, toen ik de DM van de buurman wilde updaten. 

De enige oplossing is een grotere VW SD kaart aanschaffen of een kleinere kaart installeren. Ik zou voor optie 2 gaan en gewoon Google Maps gebruiken. De navigatie van VW is toch bagger. 

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden