Ga naar inhoud

Wel of geen Volkswagen OEM velgen, wat is jullie ervaring?


chinkone

Aanbevolen berichten

Ik ben sinds kort in bezit van een nieuwe familie auto. Volkswagen Passat Variant GTE uit 2015 en ik ben momenteel rond aan het kijken voor een ander setje wielen. 

Persoonlijk ben ik niet echt fan van knock-off of replica onderdelen/componenten en/of accesoires maar ik was wel benieuwd naar ervaringen rondom niet originele Volkswagen velgen. Behalve dat de prijzen aanzienlijk lager liggen ben ik benieuwd of er merkbare verschillen zijn met originele Volkswagen velgen.

aangepast door chinkone
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook originele velgen.

Er kunnen problemen met onbalans zijn, maar ook andere kwaliteits en/of veiligheidsproblemen kunnen zich voordoen met imitatie.

Er zijn zeker ook goede fabrikanten van velgen, maar dat zullen dan toch de wat duurdere zijn schat ik zo in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, bm-er said:

 

Er zijn zeker ook goede fabrikanten van velgen, maar dat zullen dan toch de wat duurdere zijn schat ik zo in.

Gevalletje van;

'If you pay peanuts, you get monkeys'.

OEM wielen, of goede merkwielen zijn aanzienlijk sterker, maar daar betaal je ook flink voor.

Ik heb ooit eens dure gesmeede velgen krom gereden met 80-90 over bakstenen die van een viaduct gegooid werden. Gevolg; 3 kromme wielen, die nog te richten waren. Auto achter me afgebroken wiel. Auto voor me kreeg overigens bijna een baksteen op zijn lichaam, halve dash lag er uit, mafketels.😡

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk, ik vond verschillende draadjes op dit forum met een soortgelijke vraag. Als de portemonnee het toelaat is OEM verreweg de beste optie. 
 

Vond deze video op YouTube van Honda. Conclusie: niet OEM voldoet niet aan de hoge eisen, kwaliteit aanzienlijk minder. Alhoewel ik me af vraag hoe ze deze video in het voordeel van Honda hebben ge-edit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over het algemeen is een imitatie wiel bij schade gescheurd of gebroken. Een OEM wiel zal dan eerder deuken, daar zit dan het stukje kwaliteit in :)

Ik heb liever een gedeukte velg dan een afgebroken velg, ookal kost het wat meer.

Maar daarnaast heb je wel veel goede vervangingsvelgen (after market ff voor het gemak) van merken als Borbet, OZ, BBS en in de goedkopere klasse Rial is ook een goede.

Dit zijn dan (behalve Rial volgens mij?) ook velgen producenten die originele velgen maken voor autobedrijven (waaronder VW zelf) en daarmee krijg je eigenlijk al een idee over hoe goed de kwaliteit is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, al kan een fabrikant bij OZ of Borbet aanvullende eisen hebben. Dus komt uit dezelfde fabriek maar hoeft niet zelfde te zijn.  Kan ook andersom zijn. VW wil lagere prijs en ze maken een mindere velg voor vw met hun goedkeuring.. Eibach heeft ook echt andere veren voor specifieke grote klanten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden