Ga naar inhoud
  • 0

Motor slaat niet meer aan :-(


HermanTwente

Vraag

Hallo allemaal, ik heb iets vreemds...

Vanmorgen ben ik met mijn  VOLKSWAGEN PASSAT B5.5 Variant (3B6) | 2002-01 - 2.3 VR5 - 2324ccm 170pk naar de stad gereden. Toen ik na een half uur terug kwam bij de auto sloeg hij niet meer aan. het lijkt alsof hij geen brandstof krijgt, maar er zit nog ruim een kwart gevulde tank in.

ik dacht eerst dat het eventueel aan de startonderbreker lag omdat ik mijn sleutelbos had laten vallen, maar ook met de reserve sleutel start de auto wel maar hij slaat niet aan.

ik heb een obd-scanner maar er word geen enkele foutcode weergegeven.

iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Ik wilde eventueel de bougies bekijken maar nu mijn grote vraag hoe kom ik bij de bougies, het lijkt mij dat ze onder het aluminium gedeelte zitten maar ik kan niet vinden waar en hoe ik het moet verwijderen.

mocht deze vraag in een verkeerde topic staan dan excuses ervoor maar ik kan nergens anders een post plaatsen

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Precies wat ik dacht @Vinniepilon. Soortgelijke kwaal heb ik gehad bij een Opel Corsa, deze wilde spontaan niet meer aan slaan. Volle accu en genoeg benzine. Hij wilde wel contact maken, maar daar stopte het. 

Het euvel bleek inderdaad aan de brandstofpomp te liggen, deze leek niet meer te willen pompen. Dit kon tijdelijk verholpen worden door tegelijkertijd de auto te starten en de benzinetank aantal goeie tikken te geven met een rubberen hamer. Dankzij deze truc van de ANWB kon ik de auto van zijn plek krijgen en direct doorrijden naar de garage. Brandstofpomp moest wel vervangen worden. Misschien dat dit jou in de goede richting helpt @HermanTwente

aangepast door chinkone
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vandaag de brandstofpomp doorgemeten. geen weerstand te meten op de buitenste 2 polen dus die heeft het begeven.

Via een sloperij een andere op kunnen halen en mijn auto loopt weer als een zonnetje ;-)

een storing die dus niet naar boven komt met de OBD scanner

 

bedankt voor het meedenken

 

Herman

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden