Ga naar inhoud
  • 0

Sproeierkopjes vervangen b7/cc


Kanerr

Vraag

Tja.. geen idee of het hier goed staat. 
 

op dit moment heb ik 6 pis straaltjes op mijn voorruit als ik mijn ruitensproeier wil gebruiken. Ik ben de afgelopen jaren verwend met een neveling van screenwash dankzij de sproeikopjes maar vind het echt super tegenvallen bij de CC dat ik 6 pisstralen krijg. Vind het ook frustrerend omdat niet heel mijn ruit schoon wordt (voor zover het kan natuurlijk). 
 

Vraag is dan ook of jullie ervaring hebben met het vervangen van de sproeikopjes en zo ja welke ik moet hebben. Scheelt mij weer research... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zeker dat het aan de sproeikoppen ligt? Stel dat de sproeierpomp niet genoeg meer geeft, of er zit ergens een lek onderweg zodat de druk niet meer voldoende is, dan krijg je namelijk hetzelfde effect als welke je nu beschrijft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, Kanerr zei:

Goede vraag. Nooit gemerkt dat hij lekt of iets in die richting. Koplampen hebben wel druk. 

De koplampsproeiers hebben een aparte hogedruk pomp om de sproeiers uit te laten schuiven. De ruitensproeiers hebben dus een aparte pomp. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan is de vraag of je heated exemplaren hebt of standaard.

3C8955987/8 is standaard volgens ETKA. De 3C8955987/8 G is heated, kan niet t verschil zien vanaf hier :(

En als het goed is zit het op dezelfde manier gemonteerd als in het filmpje op de Audi. 

aangepast door JimyB
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 minuten geleden, JimyB zei:

Dan is de vraag of je heated exemplaren hebt of standaard.

3C8955987/8 is standaard volgens ETKA. De 3C8955987/8 G is heated, kan niet t verschil zien vanaf hier :(

En als het goed is zit het op dezelfde manier gemonteerd als in het filmpje op de Audi. 

Probleem is dat PN nummer welke je weergeeft die 3 gaatjes hebben en dat is nu net waar hij vanaf wil gezien het sproeibeeld hiervan ruk is

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
9 minuten geleden, Kanerr zei:

Ik ga eerst kijken of de pomp wel goed is, vanuit daar zal ik dan verder kijken.

Ik wist niet dat de CC een andere versie sproeiers had en dacht gewoon dat er maar een paar straaltjes uit kwamen omdat de pomp onvoldoende druk gaf, maar de sproeikop heeft duidelijk een andere opbouw dan deze van de 3C of B7. Zou ze gewoon wisselen met een ander type. Er zijn misschien nog wel forumleden die er nog hebben liggen die ze over hebben van een ombouw naar verwarmde versie.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden