Ga naar inhoud
  • 0

Apple carplay op DM met usb adapter?


Kanerr

Vraag

Beetje vage titel but let me explain...

Mijn Discovery Media in mijn CC heeft apple carplay en android auto. Nu is het zo dat de ingang USB A is. Alle originele apple kabels in huis hebben een USB C uitgang dus dat brengt mij tot de volgende opties:

Optie 1: Koop een nieuwe originele kabel a 20euro (idioot echt waar)

Optie 2: Koop een leuke kabel via ome Ali a 5euro

Optie 3: gebruik een adapter van USB C naar USB A

Nu is optie 1 en 2 simpel en voor de hand liggend maar nu ik toch kabels over heb in huis vind ik het zonde om er dan nog 1 te kopen.

Mijn vraag is; Werkt Apple carplay/Android auto ook met een adapter? Hebben jullie dat getest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
28 minutes ago, Kanerr said:

Beetje vage titel but let me explain...

Mijn Discovery Media in mijn CC heeft apple carplay en android auto. Nu is het zo dat de ingang USB A is. Alle originele apple kabels in huis hebben een USB C uitgang dus dat brengt mij tot de volgende opties:

Optie 1: Koop een nieuwe originele kabel a 20euro (idioot echt waar)

Optie 2: Koop een leuke kabel via ome Ali a 5euro

Optie 3: gebruik een adapter van USB C naar USB A

Nu is optie 1 en 2 simpel en voor de hand liggend maar nu ik toch kabels over heb in huis vind ik het zonde om er dan nog 1 te kopen.

Mijn vraag is; Werkt Apple carplay/Android auto ook met een adapter? Hebben jullie dat getest?

Ik zou je de moeite besparen, gewoon voor Originele kabels gaan. 
Op werk verkopen we alles ook met alleen originele kabels, dan heb je niet het probleem dat ze niet meer werken omdat ze fake zijn.
Mocht je het niet erg vinden als de kabel een beetje vies is(niet nieuw maar gebruikt dus) Dan moet je me even een PB sturen, kan ze wel opsturen als nodig ;)

 

Oh en converter gaat waarschijnlijk niet werken, want de usb-c kabel heeft een ander protocol ingebakken zitten dan de normale USB-Lightning kabels.

aangepast door JimyB
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • -1

Naja, case closed want heb een Apple gecertificeerde kabel gevonden voor 11 euro. Dan vind ik dat wel meevallen :)

 

Een adapter werkt helaas niet omdat het vaak een master en een slave is en geen data twee kanten op stuurt. Werkt alleen voor het laden van je telefoon bijv. Thanks voor de antwoorden mannen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden