Ga naar inhoud
  • 0

3C ABS unit niet meer te benaderen


Kevin Passat 2.0

Vraag

Goedenavond mensen, daar ben ik weer.
Vanavond weer het e.a. Aan de Passat gedaan.
Eerst het b7 stuur incl. weerstandje. En deze werkt perfect.
Daarna de clima Gen3 gedaan, en ook deze werkt perfect (icm de luchtkwaliteit sensor)
Daarna was het nog niet zo laat, dus dat gelijk even het tpms knopje in te bouwen.
Van de week had ik via vcds al gekeken of de code geaccepteerd zou worden en dat was het geval, dus de abs unit was geschikt.
Daarna de functie weer uitgezet omdat de schakelaar etc er nog niet in zat.
Vanavond dit ingebouwd en het rode rode draadje op pin 4 van de abs stekker gezet.
So far so good.
 
Echter nu is het 1 kerst verlichting op het dashbord en kan vcds de abs unit niet meer vinden.
Ik heb de accu al los gehad en het rode draadje maar even door geknipt, maar dat brengt helaas geen soulaas.
Ik zal wel weer even een scan posten, maar is er iemand die toevallig al een antwoord weet?
 
Mvg. Kevin

Ps. Ik rij net naar huis vanaf de zaak, maar overal lijkt storing in te zitten.

Ook de clima lijd een eigen leven, de tankmeter geeft allemaal verschillende dingen aan, snelheidsmeter werkt niet etc.
Je zou bijna denken. Dat er een bus storing in zit.
 
 
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Excuus. Pin 16 heb ik gedaan.

Heb deze link gebruikt als reverentie. En er was idd 1 slot vrij.
Stekkertje paste ook precies.

http://passateverything.blogspot.com/2017/10/passat-b6-tpms-abs-style.html?m=1

ABS unit ff testen wil ik heel graag doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1

Net even wat schema's gevonden en de ABS krijgt voeding vanaf een zekering SB2 / 30A motorcompartiment 

Maar ook een zekering toch vanaf de SD box ipv de SC box - dus de box rechts in het dashboard.  Zou gaan om SD1 5A en SD17 5A maar ook SD2 is mogelijk gezien ze allemaal wel gerelateerd zijn met de ABS, parkeerrem module of Parkeerknop..

Ook de de 3C schema's geven de G45 sensor weer op pin4 van de ABS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had deze ook gezien ivm hetzelfde nummer

https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/onderdeel/onderdeelnummer/3c0614095q/onderdeel/abs-pomp/onderdeelid/11188555/
@wulfke,
Alle zekeringen heb ik eruit gehad.
Zowel in motorcompartiment, dashboard links en Dashboard rechts.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1

Andere ABS is proberen waard en alleszins goedkoper dan een andere wagen..

Ivm de zekeringen, is niet omdat de zekering niet stuk is dat hij daarom voeding krijgt. Dus eigenlijk zou je moeten meten of die zekering wel voeding krijgt. Tenzij je rechtstreeks op de ABS stekker zou meten dan weet je het heel zeker dat deze wel alle spanningen binnen krijgt om goed te functioneren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja die is er, bij een originele full versie VCDS kabel en software kan je in hetzelfde scherm als het maken van een log links een knop indrukken "delete all DTC's" en dan zal hij alle fouten wissen. Ikzelf heb een lite versie kabel en bijhorende VCDS en hiermee lukt het niet en moet ik elke module afzonderlijk benaderen en foutloos maken. Dus zal je eens moeten kijken of dit met uw versie VCDS en kabel wel lukt. Succes

Heb iig alle fout codes kunnen wissen op deze manier.

Weet je toevallig op welke pin nummers er voeding dient te staan op de abs stekker?
Dan kan ik daar meten zodat ik zeker weet dat dat klopt.
De abs module die je hebt liggen, zou die werken op de mijne ivm iets ander nummer? Of is het voldoende om in ieder geval te kijken of hij dan wel benaderbaar is?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1

Het lijkt me eerder een can-bus probleem. Alle modules die op drive-can zitten zijn niet te bereiken. Mogelijk een kortsluiting van de can draden, of een onderbreking aan de gateway(bv draadje los in de stekker...)

Een defecte ABS zou de communicatie met de handremmodule bv. niet mogen verhinderen.

Je zou ook de ABS kunnen losmaken, en kijken dat je de andere modules dan kan benaderen (DSG, handrem...) pas indien je die dan terug kan bereiken zou je kunnen zeggen dat je ABS module defect is.

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het lijkt me eerder een can-bus probleem. Alle modules die op drive-can zitten zijn niet te bereiken. Mogelijk een kortsluiting van de can draden, of een onderbreking aan de gateway(bv draadje los in de stekker...)
Een defecte ABS zou de communicatie met de handremmodule bv. niet mogen verhinderen.
Je zou ook de ABS kunnen losmaken, en kijken dat je de andere modules dan kan benaderen (DSG, handrem...) pas indien je die dan terug kan bereiken zou je kunnen zeggen dat je ABS module defect is.
grtz, dre

Hoi Dre ,
Bij de gateway lijkt alles goed te zitten.
Ivm kabellengte vanaf de abs naar binnen toe, kan ik slecht zien of daar een draadbreuk zit.
Is er een bepaalde draadkleur(en) waar ik specifiek naar zou moeten kijken?

Ik kan me alleen voorstellen dat daar dan een breuk oid zit, omdat langs die weg de extra kabel getrokken is


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1
1 uur terug, Kevin Passat 2.0 zei:


Hoi Dre ,
Bij de gateway lijkt alles goed te zitten.
Ivm kabellengte vanaf de abs naar binnen toe, kan ik slecht zien of daar een draadbreuk zit.
Is er een bepaalde draadkleur(en) waar ik specifiek naar zou moeten kijken?

Ik kan me alleen voorstellen dat daar dan een breuk oid zit, omdat langs die weg de extra kabel getrokken is


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

De Can-bus draden zijn twee ineengedraaide draden, oranje/zwart en oranje/bruin.

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dan lijkt het er haast op dat de in de ABS stekker een kleine sluiting zit. Aangezien voor het loshalen van de stekker, ABS bereikbaar was en na terugplaatsen de ABS niet meer bereikbaar is.

Ook je automaat is niet bereikbaar. Dus als je ABS stekker er af is, zou theoretisch je automaat weer aanspreekbaar moeten zijn.

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had toevallig vandaag even tijd.
Ben bij Martijn (Maxx) geweest voor de abs unit op te halen.
Deze even aangesloten, maar helaas nog steeds geen communicatie.
Dus ik verdenk toch ergens een draadbreuk oid.
De automatische versnellingsbak is gewoon te benaderen,
Zowel met als zonder aangesloten abs unit, en de enigste storing die daar in staat, is dat hij het remmenregel apparaat niet kan vinden.

Welke module zou ik nog meer kunnen testen met en zonder abs unit?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zitten in jouw passat verder geen module die op drive-can alleen aangesloten zijn, wel combinatie van verschillende can signalen, maar dat is dus moeilijk te achterhalen wel kanaal al dan niet werkt, communicatie is er...

Maar aangezien je met de andere ABS-blok ook geen verbinding kan maken is het wel duidelijk dat er ergens in de bedrading iets mis is, dat kan dus zowel 12V voeding zijn, als canbus, als massa...

Zoekwerk dus. Alles extra goed controleren. Veel succes!

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden