Ga naar inhoud
  • 0

3C ABS unit niet meer te benaderen


Kevin Passat 2.0

Vraag

Goedenavond mensen, daar ben ik weer.
Vanavond weer het e.a. Aan de Passat gedaan.
Eerst het b7 stuur incl. weerstandje. En deze werkt perfect.
Daarna de clima Gen3 gedaan, en ook deze werkt perfect (icm de luchtkwaliteit sensor)
Daarna was het nog niet zo laat, dus dat gelijk even het tpms knopje in te bouwen.
Van de week had ik via vcds al gekeken of de code geaccepteerd zou worden en dat was het geval, dus de abs unit was geschikt.
Daarna de functie weer uitgezet omdat de schakelaar etc er nog niet in zat.
Vanavond dit ingebouwd en het rode rode draadje op pin 4 van de abs stekker gezet.
So far so good.
 
Echter nu is het 1 kerst verlichting op het dashbord en kan vcds de abs unit niet meer vinden.
Ik heb de accu al los gehad en het rode draadje maar even door geknipt, maar dat brengt helaas geen soulaas.
Ik zal wel weer even een scan posten, maar is er iemand die toevallig al een antwoord weet?
 
Mvg. Kevin

Ps. Ik rij net naar huis vanaf de zaak, maar overal lijkt storing in te zitten.

Ook de clima lijd een eigen leven, de tankmeter geeft allemaal verschillende dingen aan, snelheidsmeter werkt niet etc.
Je zou bijna denken. Dat er een bus storing in zit.
 
 
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Climate ertussen uit gehad.
Bracht geen oplossing.

Hoe groot is de kans dat ik pech heb en de ABS unit om zeep is?

Ik zag namelijk op onderdelenlijn een andere gebruikte met exact hetzelfde nummer erop voor €99,-

Ik ben nu bezig om te kijken of ik ergens schade op de kabel(s) kan vinden.
Daarna ga ik de gateway nog eens wisselen.

Mochten jullie nog andere tips hebben, ik ben nu bezig


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat zou zonde zijn.
Sensor met bekabeling is splinternieuw.

Maar goed. Als dat niet m’n grootste issue is, dan maakt me dat voor nu even niet uit.

Grootste probleem is dat 70% van de auto niet werkt en de abs unit niet te benaderen is.

Moet eerlijk zeggen dat de moed me in de schoenen begint te zakken, en dat ik zelfs al een het kijken was naar een andere auto


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

10 minuten geleden, Kevin Passat 2.0 zei:

Dat zou zonde zijn.
Sensor met bekabeling is splinternieuw.

Maar goed. Als dat niet m’n grootste issue is, dan maakt me dat voor nu even niet uit.

Grootste probleem is dat 70% van de auto niet werkt en de abs unit niet te benaderen is.

Moet eerlijk zeggen dat de moed me in de schoenen begint te zakken, en dat ik zelfs al een het kijken was naar een andere auto


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Heb je hem wel goed aangesloten, ik heb het ook zo gedaan en hij werktr prima. Zet anders eerst de delen terug van voor je begon , en kijk dan of het weer werkt. 

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nope.
Nog steeds niet bereikbaar.

Heb net ook de oude clima terug gezet (en de draden dus weer terug)
Maar ook dit brengt geen oplossing.
Behalve dat net als bij de Gen3 de airco niet koud wordt, ook niet na het inleren.
Afijn, airco is lekker, maar is op dit moment luxe probleem.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je het wel goed gedaan, waar heb je de info vandaan. 

 

Toevoeging. Als je een pasat hebt vanaf modeljaar 2008. Dan hoef je alleen de pin 16 op 20 te doen en klaar.
 Dan staat er A/C op clima knop rechtsonder. Oudere modellen hebben ECON op die knop staan en dan moet ook die 16polige stekker doen,
 zoals marco hieronder zegt. Heeft met luchtkwalietsensor te maken, die hebben de oudere modellen nog niet.

 In de bruine 16 polige stekker :
 Pin 7 verwijderen en aan de kabel van Pin 10 verbinden
 Pin 8 verwijderen en aan de kabel van Pin 9 verbinden

 In de zwarte 20 polige stekker :
 De kabel van pin 20 (zwart/rood) verwijderen en isoleren (wordt niet meer gebruikt)
 De kabel van pin 16 (rood/geel) op de plaats van pin 20 zetten. 


Pinbezetting op de sensor,
Pin 1 sensor gaat naar Pin 4 van de 20-polige stekker van de clima
Pin 2 sensor gaat naar massa
Pin 3 gaat naar zekeringbox en aansluiten op een geschakelde +12V 
(heb deze ingeplugd op steekplaats 1 op de rechtse zekeringbox - bijrijderskant)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb je het wel goed gedaan, waar heb je de info vandaan. 
 
Toevoeging. Als je een pasat hebt vanaf modeljaar 2008. Dan hoef je alleen de pin 16 op 20 te doen en klaar.
 Dan staat er A/C op clima knop rechtsonder. Oudere modellen hebben ECON op die knop staan en dan moet ook die 16polige stekker doen,
 zoals marco hieronder zegt. Heeft met luchtkwalietsensor te maken, die hebben de oudere modellen nog niet.
 In de bruine 16 polige stekker :
 Pin 7 verwijderen en aan de kabel van Pin 10 verbinden
 Pin 8 verwijderen en aan de kabel van Pin 9 verbinden
 In de zwarte 20 polige stekker :
 De kabel van pin 20 (zwart/rood) verwijderen en isoleren (wordt niet meer gebruikt)
 De kabel van pin 16 (rood/geel) op de plaats van pin 20 zetten. 

Pinbezetting op de sensor,
Pin 1 sensor gaat naar Pin 4 van de 20-polige stekker van de clima
Pin 2 sensor gaat naar massa
Pin 3 gaat naar zekeringbox en aansluiten op een geschakelde +12V 
(heb deze ingeplugd op steekplaats 1 op de rechtse zekeringbox - bijrijderskant)
 

Precies zo heb ik het gedaan, aangezien ik de eerste gen1 heb/had met Econ knop.
Zo’n how to van volgens mij jou zelf (diver/Jan staat eronder)

Maar goed, ik denk dat het een en ander niet werkt ivm een groter probleem.
De abs unit is niet te benaderen en de er werkt op dit moment nog maar weinig aan de auto.

Stuurslot werkt niet, alles knippert op het dashbord, snelheidsmeter werkt niet, etc.
Ik verwacht dat als die grote storing is opgelost, dat het een en ander beter gaat werken, ook met de clima, aangezien op de OEM clima de airco ook niet draait.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eerste stap zou ik eens de gateway terugzetten en kijken of de modules welke nu niet meer bereikbaar zijn dan wel terug te benaderen zijn. De fouten zoals clima sensoren enz zouden me nu even gestolen kunnen worden. Gezien de gateway het hart is van de communicatie trafiek tussen alle modules onderling lijkt me daar iets niet goed te gaan.. 

Kan uiteraard nog vanalles zijn,

Gateway stuk, deel van een voeding van de gateway die mist, geschakelde voeding die niet door komt door een falend relais, enz enz. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Precies zoals je zegt. Rest kan me gestolen worden.

Heb de gateway terug gehad, en ook dan is er geen communicatie mogelijk.

De storing is erin gekomen nadat de stekker is los geweest van de abs unit, kan natuurlijk toeval zijn. Maar ik weet het eerlijk gezegd niet meer waar ik het zoeken moet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb je begin post nog eens even gelezen, maar volgens mij heb je de TPMS draad op de verkeerde pin gezet? Zover ik weet hoort deze op pin 16 van de ABS.

Ik heb nog wel een ABS pomp van een 3C liggen. (Uit mijn hoofd een 095 P) Mag je zo hebben, weet alleen niet welke jij had?
Ik heb deze vervangen in verband met plaatsing van de Discover Media toen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je zou kunnen kijken met bvb de ABS unit van Martijn (of een andere) en dan zonder de abs al in te bouwen hem gewoon aan te sluiten en kijken wat er dan gebeurd en wat je dan wel al allemaal kan benaderen.

En het is inderdaad pin 4 van de drukknop die naar pin 16 van de ABS stekker moet. Zou eens de schema's erbij moeten nemen om te zien wat er op pin 4 van de ABS hoort te zitten 

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Adres 03: ABS Remmen        Labels:. 3C0-614-095-C2.clb
   Onderdeelnr. SW: 3C0 614 095 Q    HW: 3C0 614 095 Q
   Component: ESP 440 C2     H015 0003  
   Revisie:  H015       Serienummer: 0658555867
   Codering: 0046481

 

 

dat is uit jouw log

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb niet zo snel schema's van de 3C maar wel van de 3AA en op pin 4 zit de G45 - front right speed sensor. 

De pin voor de TPMS heb je in de ABS stekker geplaatst in een vrije steekplaats of was deze bezet ?

Ook zie ik dat de ABS meerdere voedingen binnen krijgt (4 stuks) . 2 vanuit het motorcompartiment en 2 vanuit de SC box uit het dashboard

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Adres 03: ABS Remmen        Labels:. 3C0-614-095-C2.clb
   Onderdeelnr. SW: 3C0 614 095 Q    HW: 3C0 614 095 Q
   Component: ESP 440 C2     H015 0003  
   Revisie:  H015       Serienummer: 0658555867
   Codering: 0046481

 
 
dat is uit jouw log

Dan zou de P moeten kunnen toch Alle?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden