Ga naar inhoud
  • 0

3C ABS unit niet meer te benaderen


Kevin Passat 2.0

Vraag

Goedenavond mensen, daar ben ik weer.
Vanavond weer het e.a. Aan de Passat gedaan.
Eerst het b7 stuur incl. weerstandje. En deze werkt perfect.
Daarna de clima Gen3 gedaan, en ook deze werkt perfect (icm de luchtkwaliteit sensor)
Daarna was het nog niet zo laat, dus dat gelijk even het tpms knopje in te bouwen.
Van de week had ik via vcds al gekeken of de code geaccepteerd zou worden en dat was het geval, dus de abs unit was geschikt.
Daarna de functie weer uitgezet omdat de schakelaar etc er nog niet in zat.
Vanavond dit ingebouwd en het rode rode draadje op pin 4 van de abs stekker gezet.
So far so good.
 
Echter nu is het 1 kerst verlichting op het dashbord en kan vcds de abs unit niet meer vinden.
Ik heb de accu al los gehad en het rode draadje maar even door geknipt, maar dat brengt helaas geen soulaas.
Ik zal wel weer even een scan posten, maar is er iemand die toevallig al een antwoord weet?
 
Mvg. Kevin

Ps. Ik rij net naar huis vanaf de zaak, maar overal lijkt storing in te zitten.

Ook de clima lijd een eigen leven, de tankmeter geeft allemaal verschillende dingen aan, snelheidsmeter werkt niet etc.
Je zou bijna denken. Dat er een bus storing in zit.
 
 
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Eerste stap zou ik eens de gateway terugzetten en kijken of de modules welke nu niet meer bereikbaar zijn dan wel terug te benaderen zijn. De fouten zoals clima sensoren enz zouden me nu even gestolen kunnen worden. Gezien de gateway het hart is van de communicatie trafiek tussen alle modules onderling lijkt me daar iets niet goed te gaan.. 

Kan uiteraard nog vanalles zijn,

Gateway stuk, deel van een voeding van de gateway die mist, geschakelde voeding die niet door komt door een falend relais, enz enz. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Precies zoals je zegt. Rest kan me gestolen worden.

Heb de gateway terug gehad, en ook dan is er geen communicatie mogelijk.

De storing is erin gekomen nadat de stekker is los geweest van de abs unit, kan natuurlijk toeval zijn. Maar ik weet het eerlijk gezegd niet meer waar ik het zoeken moet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb je begin post nog eens even gelezen, maar volgens mij heb je de TPMS draad op de verkeerde pin gezet? Zover ik weet hoort deze op pin 16 van de ABS.

Ik heb nog wel een ABS pomp van een 3C liggen. (Uit mijn hoofd een 095 P) Mag je zo hebben, weet alleen niet welke jij had?
Ik heb deze vervangen in verband met plaatsing van de Discover Media toen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je zou kunnen kijken met bvb de ABS unit van Martijn (of een andere) en dan zonder de abs al in te bouwen hem gewoon aan te sluiten en kijken wat er dan gebeurd en wat je dan wel al allemaal kan benaderen.

En het is inderdaad pin 4 van de drukknop die naar pin 16 van de ABS stekker moet. Zou eens de schema's erbij moeten nemen om te zien wat er op pin 4 van de ABS hoort te zitten 

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Adres 03: ABS Remmen        Labels:. 3C0-614-095-C2.clb
   Onderdeelnr. SW: 3C0 614 095 Q    HW: 3C0 614 095 Q
   Component: ESP 440 C2     H015 0003  
   Revisie:  H015       Serienummer: 0658555867
   Codering: 0046481

 

 

dat is uit jouw log

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb niet zo snel schema's van de 3C maar wel van de 3AA en op pin 4 zit de G45 - front right speed sensor. 

De pin voor de TPMS heb je in de ABS stekker geplaatst in een vrije steekplaats of was deze bezet ?

Ook zie ik dat de ABS meerdere voedingen binnen krijgt (4 stuks) . 2 vanuit het motorcompartiment en 2 vanuit de SC box uit het dashboard

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Adres 03: ABS Remmen        Labels:. 3C0-614-095-C2.clb
   Onderdeelnr. SW: 3C0 614 095 Q    HW: 3C0 614 095 Q
   Component: ESP 440 C2     H015 0003  
   Revisie:  H015       Serienummer: 0658555867
   Codering: 0046481

 
 
dat is uit jouw log

Dan zou de P moeten kunnen toch Alle?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Excuus. Pin 16 heb ik gedaan.

Heb deze link gebruikt als reverentie. En er was idd 1 slot vrij.
Stekkertje paste ook precies.

http://passateverything.blogspot.com/2017/10/passat-b6-tpms-abs-style.html?m=1

ABS unit ff testen wil ik heel graag doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had deze ook gezien ivm hetzelfde nummer

https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/onderdeel/onderdeelnummer/3c0614095q/onderdeel/abs-pomp/onderdeelid/11188555/
@wulfke,
Alle zekeringen heb ik eruit gehad.
Zowel in motorcompartiment, dashboard links en Dashboard rechts.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja die is er, bij een originele full versie VCDS kabel en software kan je in hetzelfde scherm als het maken van een log links een knop indrukken "delete all DTC's" en dan zal hij alle fouten wissen. Ikzelf heb een lite versie kabel en bijhorende VCDS en hiermee lukt het niet en moet ik elke module afzonderlijk benaderen en foutloos maken. Dus zal je eens moeten kijken of dit met uw versie VCDS en kabel wel lukt. Succes

Heb iig alle fout codes kunnen wissen op deze manier.

Weet je toevallig op welke pin nummers er voeding dient te staan op de abs stekker?
Dan kan ik daar meten zodat ik zeker weet dat dat klopt.
De abs module die je hebt liggen, zou die werken op de mijne ivm iets ander nummer? Of is het voldoende om in ieder geval te kijken of hij dan wel benaderbaar is?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het lijkt me eerder een can-bus probleem. Alle modules die op drive-can zitten zijn niet te bereiken. Mogelijk een kortsluiting van de can draden, of een onderbreking aan de gateway(bv draadje los in de stekker...)
Een defecte ABS zou de communicatie met de handremmodule bv. niet mogen verhinderen.
Je zou ook de ABS kunnen losmaken, en kijken dat je de andere modules dan kan benaderen (DSG, handrem...) pas indien je die dan terug kan bereiken zou je kunnen zeggen dat je ABS module defect is.
grtz, dre

Hoi Dre ,
Bij de gateway lijkt alles goed te zitten.
Ivm kabellengte vanaf de abs naar binnen toe, kan ik slecht zien of daar een draadbreuk zit.
Is er een bepaalde draadkleur(en) waar ik specifiek naar zou moeten kijken?

Ik kan me alleen voorstellen dat daar dan een breuk oid zit, omdat langs die weg de extra kabel getrokken is


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dan lijkt het er haast op dat de in de ABS stekker een kleine sluiting zit. Aangezien voor het loshalen van de stekker, ABS bereikbaar was en na terugplaatsen de ABS niet meer bereikbaar is.

Ook je automaat is niet bereikbaar. Dus als je ABS stekker er af is, zou theoretisch je automaat weer aanspreekbaar moeten zijn.

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had toevallig vandaag even tijd.
Ben bij Martijn (Maxx) geweest voor de abs unit op te halen.
Deze even aangesloten, maar helaas nog steeds geen communicatie.
Dus ik verdenk toch ergens een draadbreuk oid.
De automatische versnellingsbak is gewoon te benaderen,
Zowel met als zonder aangesloten abs unit, en de enigste storing die daar in staat, is dat hij het remmenregel apparaat niet kan vinden.

Welke module zou ik nog meer kunnen testen met en zonder abs unit?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden