Ga naar inhoud
  • 0

Schuine helling, geen brandstof


essel

Vraag

Afgelopen week reed ik in in Duitsland een steile helling op (12% wellicht), en ik had in de tank nog 6á7 liter aan brandstof en was voornemens om over 5 km te gaan tanken. Echter, jullie raden het al, daar ben ik niet gekomen, Op de helling sloeg de motor de af en kon de deze niet weer starten.  Gelukkig was er snel hulp aanwezig om de auto van de weg te halen.  Aangezien ik het vermoeden al, had ben ik brandstof gaan halen, en nadat ik de tank had bijgevuld kon ik de auto weer starten (moest wel even doorstarten..)

Twee jaar geleden heb ik de pomp in de tank alsmede de opvoerpomp / vacuümpomp al vervangen.  Als ik de auto op contact zet, hoor ik ook wel het pompje in tank lopen, m.a.w. dat lijkt allemaal wel te werken.

Iemand een idee wat dit kan zijn, of is het gewoon pech een  had ik eerder moeten tanken ? Ik ga vanuit als het lampje 'lege tank' nog niet brand en de BC geeft aan dat er nog 150km gereden kan worden, dat toch wel een dergelijke helling moet kunnen rijden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De Passat staat in het buitenland 24/7 op een helling. Nog nooit daar last van gehad, zelfs niet met de oude 3C die een tankpomp had die het niet meer goed deed. Ik tank dan ook altijd bij minimaal 1/4. 

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de reacties.  Ik denk dat ik in ieder geval eens ga controleren of het pompje in de tank ook daadwerkelijk opbrengst heeft.

BTW. ik heb het al eens eerder gehad. Jaren geleden reed ik met de caravan en de auto zwaar beladen een viaduct op terwijl de lampje (brandstof) een paar km daarvoor was gaan branden. Toen sloeg de auto ook af, wat mi ook begrijpelijk was.

Ik heb wel gezien dat het pompje voor in de tank zit, en is het dus goed mogelijk dat de pomp geen brandstof krijgt bij een redelijke lege tank op een helling.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden