Ga naar inhoud
  • 0

3C airco werkt soms slecht, gen 3


lonnebol

Vraag

Een maand geleden merkte ik dat de airco het bij mij slecht deed. Maar de garage en er moest inderdaad aardig bijgevuld worden. Deze week viel ons echter op dat de airco het soms even goed doet en daarna lijkt hij ermee te stoppen. Wanneer je dan recirculatie indrukt of Max A/C wordt het wel weer aangenaam koud. Ook een reset van de kleppen lijkt het soms te verhelpen. Zeker niet altijd. Wat opvalt is dat wanneer de AC slecht werkt, de ventilatielampjes best hoog staan, maar er eigenlijk totaal niet geblazen wordt. Een erg licht luchtstroompje komt er dan uit de roosters. Vorig jaar had ik dit probleem ook, maar is het waarschijnlijk niet meer opgevallen omdat het sindsdien niet meer echt warm is geweest.

 

 

Wat kan dit zijn? Ik heb ergens het gevoel dat dit begonnen is met de ombouw van hem 1 naar gen 3.

 

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb destijds ook de overgangen van gen1 naar gen2 en naar gen3 gemaakt en van 1 naar 2 was ik de tikkende stelmotoren kwijt. Van 2 naar 3 was het terug aanwezig maar wel minder dan bij gen1. Voor de rest had ik de gen3 ook bij ali express vandaan en ervaarde ik voor de rest geen problemen. Wel ooit eens een melding gelezen van iemand die een gen3 via ali had gekocht waarin geen software geladen was. Dus er zit volgens mij wel verschil in een 2de handsje als een versie van aliexpress. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had destijds één met halve software. Dacht door te flashen wel de boel goed te krijgen, alleen heb je ook nog datasets nodig en die zijn er niet. 
dus gewoon één via Ali en anders via de onderdelenlijn een echte 3AA versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb destijds ook de overgangen van gen1 naar gen2 en naar gen3 gemaakt en van 1 naar 2 was ik de tikkende stelmotoren kwijt. Van 2 naar 3 was het terug aanwezig maar wel minder dan bij gen1. Voor de rest had ik de gen3 ook bij ali express vandaan en ervaarde ik voor de rest geen problemen. Wel ooit eens een melding gelezen van iemand die een gen3 via ali had gekocht waarin geen software geladen was. Dus er zit volgens mij wel verschil in een 2de handsje als een versie van aliexpress. 
Dat is dus precies zoals ik het nu ook heb. Enorm getik bij gen 1, gen 2 stil, gen 3 hoor je af en toe weer gerommel achter het dashboard.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas werkt een ander gen3-paneel ook niet. De kleppen blijven tikken en als het warm is zakt op een bepaald moment de luchtstroom/temperatuur in en wordt het warm in de auto. Op max AC zetten helpt dan, maar als het op auto staat werkt het gewoon niet goed.

Gen 2 werkt wel goed, dus als spijtig genoeg moet het deze dan nu maar gaan worden. Ik ben geen fan van de draaiknop met de temperatuur er omheen. Slecht af te lezen en heeft iets gedateerds. Máár, hij doet het perfect.

Nu op zoek naar een geborsteld aluminium frontje voor het gen2-paneel. Mocht iemand deze nog hebben liggen, dan hoor ik het graag.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden