Johan-GTE Geplaatst 10 juli, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 10 juli, 2021 Na een stukje te hebben gereden, gestopt en weer gestart blijft het gele motorlampje branden. Ook na weer herstarten. Volgens het boekje gaat het om een storing die van invloed is op het uitlaatgas. Ik reed elektrisch! Iemand een idee? Bijkomende uitdaging: ik ga morgen op vakantie. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 10 juli, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 10 juli, 2021 Zou kijken of je nog bij een garage in de buurt terecht kan voor uitlezen en anders via de service lijn van vw Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 10 juli, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 10 juli, 2021 Misschien dat een forumlid hem eens kan uitlezen, volgens ik zie zit @maxx007at bij je in de buurt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Johan-GTE Geplaatst 10 juli, 2021 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 juli, 2021 Via de OBD gereset. Net een stuk op benzine (GTE-modus) gereden. Lampje blijft uit. Mis geen vermogen of iets. Hopelijk is het een eenmalige hick-up 🤞 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 11 juli, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2021 21 uren geleden, Johan-GTE zei: Via de OBD gereset. Net een stuk op benzine (GTE-modus) gereden. Lampje blijft uit. Mis geen vermogen of iets. Hopelijk is het een eenmalige hick-up 🤞 maar? en? dus? welke storing stond erin? 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Johan-GTE Geplaatst 11 juli, 2021 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2021 P0196 Motorolie temperatuur sensor. Net 900km gereden. Lampje blijft uit. In het display doet de temperatuurmeter wel raar. Dan 50 graden, dan … en dan weer 60 graden. De sensor zal dus wel kapot zijn. Qua rijden verder geen problemen. Kreeg alleen net wel nog een melding van te bandenspanningsverlies toen ik een tijdje in de stad reed na vele kilometers op de Autobahn. Straks maar even kijken of er een band plat is of dat het door de temperatuur van de banden komt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JanP64 Geplaatst 12 juli, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2021 De temperatuurmeter in je dashboard geeft de temperatuur van je koelwater. Voor de olietemperatuur moet je in je display zoeken (bij verbruik etc.). Dat werkt via een andere sensor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Johan-GTE Geplaatst 12 juli, 2021 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2021 (aangepast) Ik bedoel ook de olietemperatuur in het display. Een GTE heeft geen temperatuurmeter voor het koelwater. Op die plek zit de mini toerenteller. 24 juli, 2021 aangepast door Johan-GTE Aanvulling Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Johan-GTE Geplaatst 24 juli, 2021 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 juli, 2021 Op de terugweg van vakantie de melding “Oliesensor. Werkplaats.” gekregen. 3x achter elkaar en de volgende dag 2x achter elkaar. Melding verdween gewoon weer. Auto reed verder prima en de snelheid zat er goed in 😉. De olietemperatuur schommelde flink van 60, 80, 90 etc. De sensor is dus echt van het padje. Komende week maar naar laten kijken. Weet iemand nog een goede VAG specialist in Noord-Holland? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ozzy Geplaatst 24 juli, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 24 juli, 2021 (aangepast) Hartog in Alkmaar? Hij werkt doorgaans aan Audi's. Doet de auto verder niks vreemds? Bijvoorbeeld dat de verbrandingsmotor langer blijft lopen. Of dat het verbruik nu iets hoger is dan normaal. 24 juli, 2021 aangepast door Ozzy Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Johan-GTE Geplaatst 24 juli, 2021 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 juli, 2021 TNX. Ga ‘m eens opzoeken. Heb op de heen en terugweg continue in GTE-modus gereden. Veel files onderweg maar op de stukken dat het kon 180-200 (DLD 😉) gereden. Verbruik over de laatste tank was 6,9 (1;14,5) en dat is naar mijn idee heel netjes. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Johan-GTE Geplaatst 2 september, 2022 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 september, 2022 Nu een jaar later waarin nog 2 ritten door DLD (met flinke snelheden) en een rit naar Zuid-Frankrijk en zo’n 20.000km alles bij elkaar zonder dat deze melding is verschenen is de melding terug. Nou ja, niet helemaal hetzelfde. Nu bleef het motorlampje branden zonder verdere informatie. Uit laten lezen door de VW dealer. 2 storingen. Oliesensor en een melding van een sensor dat er een klep in het koel systeem is blijven hangen. De 1e is volgens de dealer een “vaste melding” die niet kan worden gedelete. De 2e wel en de kans was groot dat die dan niet meer zou terugkomen. Het moest wel verder worden uitgezocht. Nu krijg ik te horen dat beide sensoren moeten worden vervangen. Kosten € 280,- en € 240,- plus € 75,- onderzoekskosten. Op mijn vraag of de 2e melding is gedelete maar weer terugkwam kreeg ik geen duidelijk antwoord. Volgens de dealer zit de oliesensor ergens aan de onderkant en de sensor van de klep in het koelsysteem zou ergens achter de voorbumper zitten. Iemand een idee waar deze sensoren exact zitten? Iemand een idee wat de nummers van deze sensoren zijn? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 2 september, 2022 Rapporteer Share Geplaatst 2 september, 2022 https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/ Hier kan je de info vinden die je nodig hebt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Johan-GTE Geplaatst 5 september, 2022 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 september, 2022 On 2-9-2022 at 23:00, BARRY_TDI said: https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/ Hier kan je de info vinden die je nodig hebt Dank je wel. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Johan-GTE Geplaatst 5 september, 2022 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 september, 2022 Update: Auto weer opgehaald. Waar in 1e instantie de melding van de oliesensor “niet wisbaar” was en die van de koeling sensor wel, was het nu andersom en later waren beide meldingen te resetten. Dit was nog niet gedaan. Toch was het advies om de sensoren te vervangen. De receptionist liet mij ook meekijken in de OBD informatie. De meldingen waren al eerder en vaker vastgelegd door de auto. Zonder dat het motorlampje dus in aan gegaan. De auto legt elke “scheet die even dwars zit” vast. Ook als de camera even hapert wordt vastgelegd. Al met al de meldingen laten wissen en auto meegenomen. Rijdt verder prima. Tot nu toe (maar niet veel gereden) is de melding ook niet meer teruggekomen dus ik kijk het wel aan. Geld uitgeven aan nieuwe sensoren kan altijd nog. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Johan-GTE
Na een stukje te hebben gereden, gestopt en weer gestart blijft het gele motorlampje branden. Ook na weer herstarten.
Volgens het boekje gaat het om een storing die van invloed is op het uitlaatgas.
Ik reed elektrisch!
Iemand een idee?
Bijkomende uitdaging: ik ga morgen op vakantie.
Link naar reactie
Delen op andere sites
14 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten