Ga naar inhoud
  • 0

MIB start Apple Carplay automatisch op (maar dat wil ik niet altijd...)


Koots

Vraag

Sinds een tijdje start mijn MIB automatisch Apple Carplay op, terwijl ik dat niet altijd wil. Ik wil ook wel eens gewoon radio luisteren, zeker als ik daarmee de vorige rit ook heb geeindigd. Het zorgt nu voor wat extra handelingen om van Carplay naar de radio te schakelen.

Ik heb al een beetje gezocht in de instellingen van de MIB en mijn iPhone, maar kan niets vinden. Maakt overigens niets uit of ik hem via de USB-c koppel (dus via mijn Brodit-houder) of via Bluetooth...

Iemand een idee?

 

aangepast door Koots
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Is dit een bijwerking van de laatste MIB3 software upgrade? Bij mij start Apple Carplay ook automatisch (draadloos) op, maar springt hij niet naar het Carplay scherm. De radio blijft ook gewoon spelen, als ik daarmee de vorige rit beeindigd heb. Op het Homescreen kan ik dan wel zien dat Carplay actief is, maar ik hoef dus niets te doen om naar de radio te blijven luisteren.

aangepast door tvc15
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, tvc15 said:

Is dit een bijwerking van de laatste MIB3 software upgrade? Bij mij start Apple Carplay ook automatisch (draadloos) op, maar springt hij niet naar het Carplay scherm. De radio blijft ook gewoon spelen, als ik daarmee de vorige rit beeindigd heb. Op het Homescreen kan ik dan wel zien dat Carplay actief is, maar ik hoef dus niets te doen om naar de radio te blijven luisteren.

Ik vermoed van wel, aangezien het bij mij van de een op de andere dag ineens gebeurde. Heb niet gezien trouwens of ik een OTA update aan het draaien was kort ervoor. Ik heb nu Carplay in mijn iPhone-instellingen uitgezet voor de Passat; betekent dat ik wel de code moet invoeren als ik Carplay wil gebruiken, maar als het goed is dat hij niet meer automatisch op Carplay springt. Keep u posted! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Doet ie zelf automatisch updaten? Ik doe mijn CarPlay altijd via de kabel. Nooit draadloos eigenlijk. Volgens kan dat ook niet bij mij radio.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, Sander_C said:

Doet ie zelf automatisch updaten? Ik doe mijn CarPlay altijd via de kabel. Nooit draadloos eigenlijk. Volgens kan dat ook niet bij mij radio.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Correct me if i am wrong... maarrr volgens mij bij de wat oudere type auto's kan het volgens mij inderdaad alleen met kabel.

Bij de nieuwere heb je volgens mij een vak waar je je telefoon kan neerleggen. dan verbind ie meteen met carplay, en wordt ie ook opgeladen.

 

Bij mijn B7 (nog veel ouder) werkt hte dus inderdaad ook alleen met kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Correct me if i am wrong... maarrr volgens mij bij de wat oudere type auto's kan het volgens mij inderdaad alleen met kabel.
Bij de nieuwere heb je volgens mij een vak waar je je telefoon kan neerleggen. dan verbind ie meteen met carplay, en wordt ie ook opgeladen.
 
Bij mijn B7 (nog veel ouder) werkt hte dus inderdaad ook alleen met kabel.

Nee je heb gelijk, volgens mij kan het alleen bij met kabel, dat oplaadvak heb ik sowieso niet, en daar past mijn telefoon net niet in doordat de usb aansluiting daar ook zit. Staat wel een afruk van een telefoon, maar niet om op te laden…


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij gaat de Carplay zowel via Bluetooth als via de kabel, is volgens mij inderdaad vanaf de huidige versie Passat (de mijne is van maart 2020).

Updaten bedoelde ik van de MIB, die via netwerkverbinding dan updates binnenhaalt. Gaat volgens mij wel zo met kaartupdates voor de navigatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 hours ago, Sander_C said:

Misschien als je het vinkje uitzet in je telefoon bij algemeen en dan naar CarPlay gaan?

741441835fbebfa97c9e6f6366ad5972.png


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Dit lijkt voor nu inderdaad de oplossing. Vinkje uit gezet en nu blijft hij in ieder geval gewoon op de radio staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden