Ga naar inhoud
  • 0

Temperatuur lampje knippert


Naudje32

Vraag

hoi, ik heb een temperatuurlampje die knippert, ik heb de temp sensor bij de thermostaathuis vervangen. maar nog gaat het na enklele ogenblikken knipperen. iemand een idee ? heb dit soorgelijke issue ook gehad op de 6n2 maar na sensor te hebben vervangen was het gefixed.  dit heb ik nog niet mee gemaakt.

gaat om een polo 9N BTW een BBY 1.4 16v

aangepast door Naudje32
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
90 graden aangeven is normaal. Behalve als ie koud is natuurlijk. 
Ja dat snap ik maar bedoel stel dat de thermostaat stuk is maar mijn wijzer ook dat ie blijft hangen op de 90gr. Punt terwijl het eigenlijk hoger moet zijn. Denk haast dat het niet mogelijk is maar toch

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat ik deze stappen ook eens gaan na lopen.....

 

 

 

G2 - G62     Koelvloeistoftemperatuursensor
du   Geber für Kühlmitteltemperatur  /  Wasser Temperatur Fühler (WTF)
en   Engine Coolant Sensor
         vag-com_g2-g62.jpg

G2 en G62 is de VAG code voor de koelvloeistoftemperatuursensor (3x woordwaarde bij scrabble). Die (zwarte) sensor gaat nog al eens kapot (zie bij 'verschijnselen' hieronder). Kost ca. euro 30.= (exclusief werkloon). Afhankelijk van je auto en motorblok is het gemakkelijk of een helse klus om 'm te vervangen. De dealer heeft dit onderdeel gewoon op voorraad liggen. En als die iets op voorraad hebben liggen is het iets wat ze dagelijks nodig hebben en/of wat vaak kapot gaat. Het vervangende type schijnt kwalitatief beter te zijn en is voorzien van een groen hulsje om zo duidelijk te maken dat het al eens vervangen is.

 

Vaak gemelde verschijnselen:
  • Bij het starten van een lauwe of warme motor schiet het toerental naar waardes van 1200 - 3000 rpm. Een aanwijzing dat hij dit van plan is te gaan doen is het extreem lang blijven branden van het voorgloei-indicatielampje.
  • Bij alle motortemperaturen komt het sporadisch voor dat het stationair toerental gaat schommelen tussen de 900 en 1000 rpm.
  • De motortemperatuur gaat bij warme motor (90 °C) opeens naar beneden (70 °C) en gaat dan langzaam terug. Na korte tijd staat ie dan weer terug op 90 graden.

 

Info:
De koelvloeistoftemperatuursensor bestaat eigenlijk uit twee sensoren (derhalve vier draden). Het ene gedeelte (G2) geeft het signaal aan het instrumentencluster (de meter in je dashboard) de andere (G62) levert data voor je motormanagement.
   G2   Als de fout in deel naar het instrumentencluster zit, dan krijg je foutcodes als 00522 en/of 01039 en staat hij te boek als "G2" (Geber 2) en zal dan in VAG-COM waarschijnlijk in Control Module [17-Instrumenten] tevoorschijn komen.
   G62   Wanneer de fout in het gedeelte zit wat data aan het motormanagement levert, dan treden foutcodes op als 16500 en/of 16501 en/of 16502 en/of 17663 en/of 17664. Hij krijgt dan de naam "G62" (Geber 62). Wil je die sensor uitlezen dan zul je moeten zoeken in de meetwaardeblokken van Regelmodule [01-Motor].

Check:

  • Als de auto 24 uur stil heeft gestaan moeten onderstaande temperatuursensoren min of meer gelijk zijn aan de buitentemperatuur. Als dat niet zo is dan is een sensor defect.
    • brandstoftemperatuur (G81); indien -5.4 °C, dan is er kortsluiting, of de sensor is kapot
    • temperatuur aangezogen lucht (G42); indien ca. 136.8 °C (275 °F), dan is de sensor kapot
    • koelvloeistof temperatuur (G2) - (G62); indien een grote afwijking met de buitentemperatuur, dan is er kortsluiting of de sensor is kapot
  • Vergelijk G2 met G62 in de meetwaardeblokken:
    • zoek G2 in Module-17
    • zoek G62 in Module-01
    • als die waarden van elkaar verschillen, of beide meetwaardeblokken geven onwaarschijnlijke getallen te zien, dan is de koelvloeistoftemperatuursensor kapot

 

Meetwaardeblokken
De Koelvloeistoftemperatuursensor (G2-G62) vindt je bij  benzine  motoren meestal in [01-Engine]  [Meetwaardeblokken-08]  [Groep-001].
De Koelvloeistoftemperatuursensor (G2-G62) vindt je bij  diesel  motoren meestal in [01-Engine]  [Meetwaardeblokken-08]  [Groep-001].

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog niet mee bezig geweest te laat klaar met werken. Maar denk dat het toch de radiator temperatuur sensor is, de oude sensor van de thermostaathuis, doet het ook nog gewoon.
Maar moet dat nog even goed uitzoeken. Want 10min na ochtend start, springt ie al aan. Vcds moet ik nog even doen maar kan nu even niks aangezien mijn laptop accu dood is.

Wat mij ooknopvalt is dat bij een koude start de motor ontzettend heen en weer trilt totdat ie een beetje warm is dan loopt ie goed.

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk









Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden