Ga naar inhoud
  • 0

Aansluiting motoren Parkeerrem (wijziging??)


essel

Vraag

Vandaag heb ik mij achterste remklauwen incl stelmotoren vervangen. Ik had de remklauwen al eens gereviseerd (bij 270K) , had echter nu bij 350K het  probleem dat een klauw weer niet lekker liep en de remblokje in 2 maand op at :)

Ik heb 2 nieuwe klauwen incl. stelmotoren gekocht, en deze vandaag geplaatst.  Het plaatsen was geen probleem. Echter toen ik alles in elkaar kaar had bleken de motoren niet werken. Met VAGCOM e.e.a. geprobeerd, maar gaf ook geen soelaas.

Vervolgens de motoren er af en getest met een 12V voeding. De motoren werken prima, dus daar lag het niet aan.

Nu kom ik er achter dat de connectors (volgens mij) niet goed aansluiten. Ik heb de connectoren nu met tiewraps vast gezet, zodat de stekker en connector in elkaar worden gedrukt. Leek eerst niet werken, kreeg nog steeds foutmeldingen. Ben een stukje gaan rijden, en toe ik thuis de parkeerrem bediende deed deze het in eens weer ????

Nu zie ik dat er op AliExpress vaak losse connectoren bij dergelijke stelmotoren worden aangeboden.  Nu rijst bij de vraag, zijn dit andere connectoren die wel een goede verbinding maken ??

Wie weet daar meer over ??

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ben een tijdje op vakantie geweest, vandaar de late reactie.  Maar was vergeten te melden dat ik de remklauw in geheel hebt vervangen. Ik had op het oude model stelmotoren met een 6-kant torx . Op de nieuwe klauwen zijn stelmotoren met een 12-kant torx aanwezig.  M.i. moet dat voor de elektrische  aansluiting, maar kan het zijn dat er dan een aangepast connector is gebruikt ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 12-7-2021 om 16:17, essel zei:

Ben een tijdje op vakantie geweest, vandaar de late reactie.  Maar was vergeten te melden dat ik de remklauw in geheel hebt vervangen. Ik had op het oude model stelmotoren met een 6-kant torx . Op de nieuwe klauwen zijn stelmotoren met een 12-kant torx aanwezig.  M.i. moet dat voor de elektrische  aansluiting, maar kan het zijn dat er dan een aangepast connector is gebruikt ??

Een van de twee type stelmotoren, ik geloof de 12-kant, heeft nog een klein uitstulpinkje waardoor je originele connector van de auto niet goed er overheen schuift. Ik heb daarom dat uitstulpinkje met een scherp stanleymes eraf gesneden en toen ging de connector er goed op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden