Ga naar inhoud
  • 0

Dab activeren discover pro


Sander_C

Vraag

Vraagje heren, ik wil dab proberen op mijn radio in mijn GTE, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet activeren of moet instellen op de radio. Heeft iemand hier ervaring die het mij makkelijk kan uitleggen?

 

Groetjes Sander

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Weet het niet meer zo uit mijn hoofd maar dacht als je een paar keer op de toets "radio" drukt dat hij dan normaal gezien schakelt tussen FM naar AM en als DAB beschikbaar zou zijn dan ook naar DAB.

Als je op het scherm van radio staat zie je ook links onder in de hoek de geselecteerde band staan AM, FM of DAB. Als je hierop klikt krijg je de keuzelijst. En kan je DAB aanklikken mits deze aanwezig is.

Als je via het setting menu het onderdeelnummer van het systeem kan achterhalen dan kan je wel opzoeken of deze al dan niet DAB heeft. Maar deze met DAB zijn schaars te vinden.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan heeft ie het denk ik niet, heb op fm gedrukt en daar stond alleen fm en am, maar ik dacht misschien eerst iets van internet connectie maken met je telefoon ofzo voordat je dan kon activeren, maar das blijkbaar dus niet het geval..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zal eens kijken of ik achter dat nummer kan komen. Ben hier echt een leek in. Nog nooit een auto gehad met zoveel opties en mogelijkheden haha. Ben m nog helemaal aan het uitvinden. Zit zoveel op. Ook met die profielen met verschillende bestuurders…


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
50 minuten geleden, Sander_C zei:

Dan heeft ie het denk ik niet, heb op fm gedrukt en daar stond alleen fm en am, maar ik dacht misschien eerst iets van internet connectie maken met je telefoon ofzo voordat je dan kon activeren, maar das blijkbaar dus niet het geval..

DAB is echt ook hardwarematig - is een extra module in het discover pro systeem in het handschoenkastje. Ook een extra bijkomende antenne voor DAB ontvangst. Overige dingen zijn zo te programmeren of via FEC's vrij te schakelen zoals mirrorlink, voice control, performance screen, carplay enz.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
37 minuten geleden, Sander_C zei:

Zal eens kijken of ik achter dat nummer kan komen. Ben hier echt een leek in. Nog nooit een auto gehad met zoveel opties en mogelijkheden haha. Ben m nog helemaal aan het uitvinden. Zit zoveel op. Ook met die profielen met verschillende bestuurders…

Dat is zo, en dan zitten de profielen ook nog eens gelinkt met de sleutel en eventueel geheugen van de bestuurders zetel. Heb er zelf ook 1 die maar een paar opties mist om full option te zijn (maar dan echt full option en niet zoals ze soms weergeven in de advertenties)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dat is zo, en dan zitten de profielen ook nog eens gelinkt met de sleutel en eventueel geheugen van de bestuurders zetel. Heb er zelf ook 1 die maar een paar opties mist om full option te zijn (maar dan echt full option en niet zoals ze soms weergeven in de advertenties)



CarPlay enzo zit er wel allemaal op gelukkig want dat wilde ik wel graag met mijn iPhone. Heb de sleutel nog niet gekoppeld aan een profiel. Moet effe kijken of mijn vrouw ook een eigen profiel wil. Zit positie is bijna hetzelfde als de mijne en zij doet verder niks met de menu’s


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar als het echt hardeware machtih is dab, dan durf ik wel te zeggen dat het er niet opzit. Maakt niet heel veel uit maar wilde kijken of het veel uitmaakte met normale fm..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Misschien met de tijd een mooie upgrade, is wel een stuk beter geluid als fm denk ik


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Geloof me dat is 100% een verschil geen weg vallen zenders meer geen ruis niks

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb nog een vraagje, hoe kun je makkelijk een WiFi hotspot maken met de discovery pro? Krijg het niet voor elkaar met de WLAN. En als ik dat met mijn iPhone doe. Kan ik dan nog wel gewoon Applecarplay gebruiken?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden